• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Pet-show ja vir. gerbiiliit ja degut 11.6 Liminka (OSJH)

Aloittaja Sintturainen, 08.05.11 - klo:21:23

« edellinen - seuraava »

Ana

#15
Meni mukavasti ja ripeästi näyttely. Kiitos järjestäjille ja tuomareille hienosta päivästä! Ainoa asia jos jotain rakentavaa palautetta pitäisi antaa, niin syrkeille ja kääppäreille eri tuomarit, niin sujuisi vielä joutuisammin. En sitten tiedä oliko yritetty jo saada. Oli myös positiivinen yllätys, että näyttely paikka ei ollu niin kuuma, ja happiakin riitti.

Eve87

#16
Oli tosiaan kyllä mukava päivä ja tuli kotiinviemisiäkin ihan kiitettävästi :)

Erityisen iloinen olin hopsukasvattini Elyseen sijoituksista  :sydan

Kiitos kaikille paikallaolijoille mahtavasta päivästä!  :D
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

Sintturainen

#17
Hamstereita oli yhteensä niin vähän etukäteen ilmoitettu että ei oo järkeä sillon hommata kahta tuomaria. Ja eihän tuo arvostelujen loppuminenkaan venynyt normiaikataulusta, kyllä ne yleensä tuppaa tuonne kolmen kieppeille kestämään. Ja minusta oli mukava että kaikki hamsujen omistajat sai nyt pitkästä aikaa etelästä tulleen tuomarin arvostelut :)

Mutta jos määrät tästä alkaa taas kasvamaan niin jatkossa varmasti sit hommataan jo kaksi lemmikkituomaria. Ens näyttelyyn voi olla odotettavissa paljon lemmikkisyrkkejä kun on ulkomuotoluokatkin.

wiidii

#18
Ja minä kun ajattelin olleeni nopea, 64 hamsteria arvosteltavana ja olin jo ennen kolmea valmis.  :roll:
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Mustikkamaan

#19
Lemmikkiluokissa erityisen tärkeää on kattava arvostelu, joten jos on ennen kolmea valmis 64 hamsterilla, se on nopea tahti. Voihan sen arvostelukaavakkeen kirjoituttaa täyteen OK:ta, mutta saako siinä sitten rahoilleen vastinetta? Monille lemmikkiluokan arvostelu on kuitenkin ennenkaikkea arviointi omasta hoitokyvystä sekä hamsterin terveydentilasta, eikä pelkästään kilpailu jossa hamsterit laitetaan parhaimmuusjärjestykseen.

Itse olen pitänyt "normaalina aikatauluna", että palkintojenjako on noin klo 16, mutta toki joudutaan joskus siitäkin vielä venyttämähän. Eli kello kolme on sikäli ajateltuna ihan aikainenkin :) Täytyy myös muistaa se, että yhdistyksen budjetti on pieni: kaksi tuomaria on kaksin verroin kuluja, ja jos yksi tuomari voi arvostelun korkean laadun säilyttäen hoitaa tuon 64 eläintä, niin tottakai mieluummin vain yksi tuomari.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Ana

#20
Juu ei tahdissa ollut mitään moitittavaa Wiidii. Hyvin joutuisasti meni! Olin tosi tyytyväinen ja tykkään tuomaroinnistasi. Lähinnä tuomarinkin parasta ajattelee kun toinen arvostelee muutaman hiiren tai rotan ja toinen 64 hamsteria :D
olen_huono_selittää.com

Joo ok, on tosi tympeää saada. Ja lemmikkiluokkahan on juuri tärkeä kuten Mustikkamaa sanoikin. Siinä tietää mihin päin pitää mennä, ja missä on onnistunut :)

Eve87

#21
Jokaiseen arvosteluun tuli kyllä melkoinen maratooniteksti, sain omillekkin paljon hyvää palautetta  :D  ja olin iloinen että päivä ei venynyt kovin pitkäksi, lähinnä siis eläimistä olin huolissani kuuman ilman takia, onneksi päästiin kaikki reippaina takaisinpäin kotiin, mitä nyt tuli ajettua 100kilsaa sinne sun tänne ylimääräistä kun jokainen oli jo niin väsynyt ettei oikein tiedetty enää mistä päästään suoriten takaisin joten jouduttiin kiertelemään, piti minunkin ajaa loppumatka jo reipasta ylinopeutta  xD

Onneksi ehdin tälläkertaa auttamaan edes vähän siivouksessa!  :)
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

EmmaTi

#22
Minä ainakin tunsin saaneeni kaikista kolmesta ihan riittävän kattavan arvioinnin, pikemminkin toivoin että muhkean matamin kainaloläskit olis jääny huomaamatta, mutta ei.  :)
Ja mukava että aikataulu oli noin aikainen, ehdittiin vielä samalla hiellä ilta-askareille navettaan  xD

Sintturainen

#23
Juu kyllä jokainen hamsteri sai perusteelliset arvostelut, ei ollut missään kohdassa omilla hamsuilla pelkkää ok:ta. Että kiitos vaan kovasti Wiidiille ja reippalle sihteereille joiden kädet oli varmaan kovilla  :haha

Mianna

#24
Minäkin olen tyytväinen tekstiin ja sen määrään. Hyvin hoiditte homman.  :) Meillä meni neidin ekaksi näyttelyksi hyvin, EH+ ja kuma kokonaisuudesta. Olin vähän yllättynyt käsiteltävyyden positiivisesta palautteesta, sillä kotona se on ollut vähän heilahtelevaista. Lisäksi minulle tuli pitkästä aikaa talvikkopoika asustelemaan.  :)
Ja vielä nuista ok- kommenteista, minustakin ne ovat tympeitä, mutta ymmärrän jos kohdassa silmät,korvat,hampaat on ok tai jossakin niistä.  ;)

EmmaTi

#25
Miten muuten kuivaa turkkia vois parantaa, ruokaöljyä piltin/puuron sekaan? Entäs jos antais lohta?

wiidii

#26
Mulla oli nopeat sihteerit, kiitos vain molemmille. :) OSJH:n oma arvostelukaavake on toki hieman suppeampi tilallisesti kuin SHY:n (samat asiat kyllä, mutta kun on kooltaan puolet A4:stä, niin vaikuttaa toki selkeästi), joten melkein joutui enemmän miettimään miten lyhentää asia järkevästi, kuin satuilla kovinkin pitkästi.  xD
Minä taidan aika harvoin käyttää ok:ta, joskus tulee korvat, silmät, hampaat, kynnet kohdassa johonkin sanottua ok, kun kaikkia ei välttämättä erikseen koe tarpeelliseksi kommentoida tai ne yksinkertaisesti on ok. Esimerkiksi kynsien ja hampaiden kohdalla joskus on näin. Yleensä kyllä huomioin jokaisen kohdan erillisenä, ja mainitsen niistä yksilöllisesti. Koska musta se on kivaa.  :)
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Eve87

#27
Pariin kaavakkeeseen taisi tulla, että esim. Kynnet ok. Syrkeillä siis, muuten oli kattavaa. Kieltämättä käsiala meni puuroksi, pahoittelen siis, yritin olla vähän turhan nopea kirjoittaja  XD
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

Janika S.

#28
Mukava päivä oli kyllä, ja ajoissa päästiin tosiaan kotiin. Kun vertaa vaikka PiNan näyttelyihin jotka ovat aina myöhässä, ja tuntuvat kestävän ikuisuuden..
Venäjänkääpiöhamsteri roborovskit väreissä normaali, normaali laikukas ja normaali husky.
Jämtlanninpystykorvat nimellä Pyssytorin.
Lemmikkinä lisäksi muutama syyrialainen hamsteri.

Saana

#29
Millaset eläinmäärät täällä oli?