• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsteripulinat, osa 10

Aloittaja Mustikkamaan, 09.04.11 - klo:14:01

« edellinen - seuraava »

Sirpa

#645
Voi voi voi, näinä hetkinä hamsterinomistajuus on sitä kauheinta maailmassa, kun oma lemmikki ei ole terve eikä kukaan ole toistaiseksi pystynyt edes suurella varmuudella kertomaan, mikä mahtaa olla vikana ja auttaako mikään. Torstaina on taas meidän Pertillä lääkäriaika kun raukka on niin laiha ja kalju ja antibiootti ei ole auttanut vaikka on viikko jo kuuria mennyt. Täytyisi vaan yrittää kovettaa itsensä siihen ajatukseen, että sieltä ei ehkä tulla enää Pertin kanssa takaisin, sen verran tuo tilanne näyttää huolestuttavalta  :cry:

anskuxxx

#646
^Ymmärrän.. :(  Meillä ennen joulua (tosin koira) sairastui tosi pahasti, niin tuntui kyllä että koko maailma romahtaa. Ei sitä tajuakkaan kuinka tärkeitä karvakorvat ovat, kokoon katsomatta.
Voimia sinulle!
~Syyrialainen, Pertti, LK satiini creme,24.06.2011~                                                                                                            ~Koiruus, Spu Aufgeweckt Wolf, 07.02.2007~

Hani70

#647
Meitin typykän iltalenkistä ei tule sitten mitään tänään... Vahva kiima päällä  ;) Jalat vie poikien dunien luokse - sinne neitonen jämähtää häntä pystyssä. Ja jatkaa töröttämistä keskellä lattiaa, kun sen sinne nostan poikia "kiusaamasta". Raukka parka.

MortimerRiddle

#648
Meitin Peetu täytti tänään 2 vuotta! Huhuh! Sillä on ollut viimeiset päivät jotenkin rahiseva hengitys nukkuessa tai kuuluu siis sellaista piipitystä useasti päivässä sen pesästä. Olen ollut niin huolissani siitä, että olen jo useampana päivänä nähnyt painajaisia... Niissä Peetu on roborovski jolta löytyy kasvain ja joudun lopettamaan sen.  :( Kun herään olen aina niin onnellinen siitä, että se oli vain unta ja Peetu on syyrialainen!  :mrgreen: Tänään on kuitenkin pappan synttärit, yay! Hienoon ikään päässyt ja kuitenkin sen verta rauhallinen ja sitkeä on, että uskon että vielä on monia seikkailuja meillä edessä.
Suffeli-talvikko, s. 14.10.13

rosewood

#649
Nyt Sulo on pari viikkoa tänne kotiutunut. Oon aivan rakastunut tuohon pikkuiseen :lov Kovin kilttikin se on ja käsittely sujuu jo melko lailla ilman ongelmia. Joka ilta (tai siis yö kun tuo tykkää myös nukkua sinne yhteen asti..) otetaan käsiteltäväksi ja nyt on jo jaloitellutkin pari kertaa kun ei ole enää niin arka.  :)
[size=85]Omaa pikkuista odotellessa ?[/size]

Minnaw

#650
Kylläpäs tuli viime yönä nähtyä mielenkiintoinen uni hamstereista.

Olin vieny ison osan talvikkoja töihin(!) ja laittanu sinne pariskunnat asumaan keskenään. Noh, mulle tuli pitkä sairasloma enkä päässyt käymään työpaikallani. Sitten kun sinne vihdoin menin niin kaikissa pariskunnan asumuksissa viiletti 10-20 hamsteria, eli olivat lähteneet lisääntymään ihan holtittomasti.
Peppermint-kasvattaja Saija tuli sitten minua sinne auttamaan, että saataisiin urokset ja naaraat edes jaettua eri laatikoihin ja sitten imettävät naaraat taas saivat asua poikastensa kanssa. Suurin osa hamsuista oli kuitenkin niin villiintyneitä ja aggressiivisia, että ne piti lopettaa.
Oli kyllä aivan järkyttävä uni!  :huh
Oxalis - talvikkokasvatus
http://oxalis.omasivu.fi/

spellcaster

#651
^ Tuli tuosta unesta mieleen oma, hurja uneni kerran. Tosin mun unessa oli mun toinen kissa. Olin isossa kaupungissa jossa kuhisi samannäköisiä kissoja jotka kaikki olivat murhanhimoisia (kynsivät ja purivat ihmisiä jne..). Mun piti sitten yrittää löytää joukosta se alkuperäinen, aito kissani (joka siis oli ainoa kiltti kissa), ja tappaa se, jotta muista päästäisiin eroon. Onneks heräsin ennenkuin unelle saatiin minkäänlaista loppua  :huh (Meni vähän OT:si...)

Hamstereista olen nähnyt joskus unia, että niillä on poikasia, tai asuvat (syrkit) pariskuntina ihan kiltisti ja sellasta. En onneksi mitään pahaa unta :)

Eve87

#652
Oon tosi happyhappy  :pilvi:
Sain viimeinkin avokkeelta luvan kuskata yhden hamsterin alakertaan tänne meidän "puolelle" asumaan. Siihen tulee asumaan talvikkopoika Tiitus, ja inspiraatiota haen tietenkin http://hamstergehege.blogspot.com/ tuolta blogista, tietenkin sen rajoissa, ettei mulla ole tällähetkellä kovin paljon puutavaraa ja samoja mahdollisuuksia rakentaa tosiaankaan, mut sellainen sisustuselementti tosta kuitenkin tulee  :P

Unista puheenollen, näin taas vaihteeksi unta, että meillä syntyi syrkkipoikaset ja niitä oli... todella paljon liikaa  xD
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

spellcaster

#653
Tuollainen iso ja korkea terraario sisutuksineen ja asukkeineen olisi aivan mahtava tilanjakaja huoneeseen! Jos sellainen olis mahdollista saada, niin mä laittaisin sinne viidakkosisustuksen ja hankkisin jonkun kivan liskon tai käärmeen  :sydan

Olis kyllä ihanaa toteuttaa joskus terra syrkille niin, että sisustus muistuttaa maisemaa Syyriassa, tai vastaavasti vaikka talvikolle jonkinlainen "siperia" maisema.

Sahapukki

#654
Miksei tuolla " Suomen Hamsteriyhdistys > Hamsteritietoa > Syyrialaiset > Värimuunnokset " ole väriä "Sininen" ?  :D Tulin tässä vain ajatelleeksi - tai sitten en vain millään meinaa huomata sitä väriä sieltä.

+ Näistä hamstereiden huonejärjestelyistä puheenollen... Meillä alkaa käydä toi hamsterihuone pieneksi, joten tässä parin kuukauden sisällä jos saataisiin tehtyä suursiivous, ja voitaisiin vaihdella vähän huoneita; niin hamsterit pääsisivät suurempaan huoneeseen asustelemaan! Onko kellään myynnissä semmosta kirjahyllyn tapaista hyllykköä, johon mahtuu hamstereiden terroja/dunia? Koska kun kattelin tori.fi:stä näitä myytäviä hyllyköitä niin kaikki 'tasot' olivat niin ohuita, ettei se olisi kestänyt hamsterin asumuksen painoa. Täällä olisi tarvetta semmoiselle hökötykselle!
Ylpeä, kolmen hamsterin omistaja :-)

Ken_G

#655
Lainaus käyttäjältä: "Sahapukki"Onko kellään myynnissä semmosta kirjahyllyn tapaista hyllykköä, johon mahtuu hamstereiden terroja/dunia? Koska kun kattelin tori.fi:stä näitä myytäviä hyllyköitä niin kaikki 'tasot' olivat niin ohuita, ettei se olisi kestänyt hamsterin asumuksen painoa. Täällä olisi tarvetta semmoiselle hökötykselle!

Ikean Ivar-sarja on erittäin käyttökelpoinen:

http://www.ikea.com/fi/fi/search/?query=ivar

83 x 50 cm hyllylevyt ovat juuri sopivan kokoisia Ferplast-dunalle tai vastaavan kokoiselle asumukselle.

spellcaster

#656
Joo Ivar on tosi hyvä, eikä osat tule kovin pahan hintaisiksikaan. Minäkin suosittelen.

Eve87

#657
Lainaus käyttäjältä: "Sahapukki"Miksei tuolla " Suomen Hamsteriyhdistys > Hamsteritietoa > Syyrialaiset > Värimuunnokset " ole väriä "Sininen" ?  :D Tulin tässä vain ajatelleeksi - tai sitten en vain millään meinaa huomata sitä väriä sieltä.

Värin pitää mennä ensin standukomitean kautta.
Lisätietoa: http://www.hamsteriyhdistys.fi/hamsteri ... skaytanto/
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

rosewood

#658
Sulo on alkanut heräämään kauheen myöhään. Nyt parina iltana olen odotellut kahteen asti mutta ei tule esille. Nytkin odottelen mutta ei mitään. Normaalisti herää joskus 23-01 ja ihmettelen että mistä tälläinen muutos. Aamulla on kuitenkin tuoreruoat kadonnut ja eilen päivällä käväisi nopeasti kopin suulla ja nappasi multa palan kiinankaalta ja meni takaisin nukkumaan. Voiko hamsteri oikeasti nukkua niinkin myöhään kuin johonkin kolmeen neljään? Pelkään ettei vain olisi sairas, mitään poikkeavaa en kyllä ole huomannut kuitenkaan. Kokemuksia?
[size=85]Omaa pikkuista odotellessa ?[/size]

spellcaster

#659
Meillä ainakin Jimi on sellainen että se nousee pesästä vasta kun valot ovat sammuneet ja tulee hiljaista. Se ei ikinä nouse ennen sitä, ellei sitä mene erikseen herättämään. Viikonloppunakin jos valvotaan pitkään, niin sitä ei näy. Tytöt meillä herää yleisesti muutenkin ennen poikia..