• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsteripulinat, osa 10

Aloittaja Mustikkamaan, 09.04.11 - klo:14:01

« edellinen - seuraava »

EmmaTi

#630
Me laitettiin tilaus 29.12. ja samana päivänä tuli sähköpostiin ensin tilausvahvistus ja sitten toinen viesti jossa jo sanottiin että tavarat on pakattu ja laitettu liikenteeseen. Äsken katsoin sitä linkkiä josta voi seurata paketin liikkeitä niin siinä oli että olis tullu eilen iltapäivällä jo Suomeen.

Eli jos et oo saanu edes tilausvahvistusta niin sitten on varmaan jotain häikkää.
Käy ainakin kirjautumassa sinne zooplus.comiin, koska siellä näkyy tekemäsi tilaukset.

Luukku.com vissiin hukkaa jonkun verran viestejä ja tarkista ettei oo menny roskapostikansioon tms.

Sintturainen

#631
Siis tuli mulle heti tilauksen jälkeen vahvistus, tai siis maili missä oli lueteltu mitä oon tilannut ja mun tiedot, luottokortin tiedot...yms. Mutta sen jälkeen ei ole kuulunut mitään. Kun kirjautuu tuonne sivuille, missä pitäis näkyä tilaukset?

Muoks. Ja on näköjään tänään Visalta varattu tuo summa, että eiköhän ne ole tulossa....

EmmaTi

#632
Äsken kävi postiauto tuomassa paketin  :)

Siellä zooplus.comissa on oik yläkulmassa kohta "my zooplus" siitä ku klikkaa niin tulee kirjautumissivu josta pääsee kirjautumaan "omalle" sivulle. Siellä vasemmassa reunassa on valikko "Orders" josta pääsee sivulle jossa näkyy kaikki tilaukset vuosittain mitä oot tehny sinne. Sieltä ku valitsee 2011 niin siinä pitäis sitte lukea "Order sent" jos ne kamat on lähetetty.

jemppura

#633
On se kumma kun ei meille hamsua löydy, täytyy kohta lähteä katsastamaan lähi tienoon eläinkaupat jospa sieltä löytyisi nuppunen meillekkin  :)  
On noi kyllä ihania, joka päivä saa kiittää ettei ole allergiaa sen enempää jotta voi eläimiä olla. Ihan hirveetä kyllä olis jos ei voisi eläimiä olla, mitens itä osaisi edes olla  :huh  
Alkaa vaan meidän laumassa olla lähes puolet jo siinä iässä ettei voi tietää milloin jotain tapahtuu  :(

Sintturainen

#634
Juu lukee siinä, eiköhän ne siis piakkoin tule  :D

HamsterSailor

#635
Lainaus käyttäjältä: "HamsterSailor"Oon ihan epätoivonen Sampan ja Hempan kanssa, pojat on tuhteja ja löysiä, ja mikään ei tunnu auttavan... Ei kellään olisi mitään hyvää neuvoa, millä saisin poikia kiinteämmiksi? Auringonkukansiemenet ja pähkinät ovat olleet pannassa jo yli kuukauden, pilttejä tms. en syötä, lihaakin vain harvoin ja vähän, ja pojilla on iso syrkkikokonen juoksari, missä saavat purkaa juoksuintoaan. Nyt olen alkanut päästää poikia isoon 2m halkaisijaltaan olevaan virikkeitä pursuavaan aitaukseen päivittäin, ennen pari kertaa viikossa, ja ruoan olen vaihtanut lähes kokonaan Rapunzeliin.

Samppa on kiinteytynyt mukavasti, nyt on musta ihan ok. Mutta Hemppa. Tuntuu, ettei edistystä oo tapahtunu yhtään. Pojat saavat tismalleen samaa ruokaa, josta edelleen nypin kaikki rasvasimmat pois. Ja kun hommasin pojille juoksulautasen, molemmat oppivat käyttämään sitä heti. Mutta aitaukseen en voi kovin useasti poikia päästää, koska he heräävät vasta vasta n. klo 23-24, jolloin olen jo arkisin nukkumassa. Aitauksessa Hemppa viilettää lähes aina terhakkaasti, erityisesti isossa juoksarissa. Ehkä mun pitäis laittaa se iso juoksari poikien dunaan ja kattoa, tapahtuuko edistystä, jos Hemppa tykkäis kirmailla siinä enemmän...

anskuxxx

#636
Minun on nyt vaan hyväksyttävä että Pertti on luonteeltaan äärimmäinen erakko ja että se omaa käsittämättömät unenlahjat. Heräilee vasta joskus 1 aikaan yöllä. Tosin outoa on se, että yleensä aina herätessäni 5 aamulla töihin, oli Pertti istumassa juoksupyörässä tai muuten katselemassa. Ei enää nykyisin näy?  :huh  Tuoreruuat käy yöllä syömässä. Eikä kyllä herää vaikka miten ripistelen puruja mökin suulta. Olen sen sitten ottanut pois terrasta nostamalla mökin pois että edes näkisin sen ja tutkin kunnon ja päästän juoksentelemaan. Istuu kyllä kämmenellä kiltisti, että sinällään kesyyntyi kuitenkin vaikka alku tuntuikin hankalta. Mietin mikä aiheuttaisi tuon unentarpeen. Ei vaikuta mitenkään sairaalta tms.
~Syyrialainen, Pertti, LK satiini creme,24.06.2011~                                                                                                            ~Koiruus, Spu Aufgeweckt Wolf, 07.02.2007~

Huiskukka

#637
Heips taas pitkästä aikaa, viimeks vuosi sitten kävin täällä. Mutta nyt tuli mieleen sellainen kysymys että te - jotka opiskelette/olette opiskelleet lukiossa niin miten on aika riittänyt hamsterille/hamstereille? Ja entäs asuntolassa asuessa, onko saanut ottaa hamsterin mukaan?

Kun olen melko varmasti menossa lukioon ensi syksynä ja nyt olen harkinnut hamsterin ottamista niin alko mietityttämään että riittääkö aika.

Vevve

#638
^ Tuskin se lukio niin rankkaa on ettei ole yhdelle hamsterille aikaa  :D Itselläni on koko lukioajan ollut 30-50 hamsteria ja aktiivista kasvatustoimintaa.
Asuntoloihin ei tietääkseni saa ottaa lemmikkejä.

Eve87

#639
Todella harvoihin asuntoloihin saa yleensä ottaa lemmikkiä, vaikka täytyy myöntää että olen syyllistynyt moiseen  :D
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

spellcaster

#640
Lainaus käyttäjältä: "anskuxxx"Minun on nyt vaan hyväksyttävä että Pertti on luonteeltaan äärimmäinen erakko ja että se omaa käsittämättömät unenlahjat. Heräilee vasta joskus 1 aikaan yöllä.

Mulla tuo Jimi on ihan samanlainen, se ei ikinä herää ennenkuin valot ovat sammuneet ja ihmiset kömpineet nukkumaan. Aamullakaan sitä ei näy, liikkunut se on koska ruokakupilla on aina käyty. Jos sitä haluaa nähdä, se pitää mennä illalla kaivamaan pesästä  :D

Huiskukka

#641
Kiitos paljon, nyt pitää enään saada vanhemmat taivuteltua hamsterin ottamisen kannalle. :---)

anskuxxx

#642
Lainaus käyttäjältä: "spellcaster"
Lainaus käyttäjältä: "anskuxxx"Minun on nyt vaan hyväksyttävä että Pertti on luonteeltaan äärimmäinen erakko ja että se omaa käsittämättömät unenlahjat. Heräilee vasta joskus 1 aikaan yöllä.

Mulla tuo Jimi on ihan samanlainen, se ei ikinä herää ennenkuin valot ovat sammuneet ja ihmiset kömpineet nukkumaan. Aamullakaan sitä ei näy, liikkunut se on koska ruokakupilla on aina käyty. Jos sitä haluaa nähdä, se pitää mennä illalla kaivamaan pesästä  :D
Helpotus kuulla ettei Pertti ole ainoa laatuaan  :)  Vähän jo tässä ihmettelin  :)
~Syyrialainen, Pertti, LK satiini creme,24.06.2011~                                                                                                            ~Koiruus, Spu Aufgeweckt Wolf, 07.02.2007~

Huiskukka

#643
Nyt mua tosiaan hermostuttaa ja jännittää. Suunnittelin suostuttelevani vanhempani hamsterin hankintaan nimppareideni liepeillä (19 päivä) koska ensikuussa on synttärit niin hamsu voisi olla synttäri-/nimppariahja muttaa, nyt sitten huomasin aivan täydellisen (jokskin likaisen) terraarion myynnissä huuto.netissä - kaiken lisäksi todella halvalla niin minun pitäisi aloittaa suostuttelu paljon aiemmin kun suunnittelin koska toi sulkeutuu 13 päivä. Ja pelkään kieltävää vastausta, vaikka en siihen mitään syytä näekkään miksen viimein voisi saada hamsteria.

Vihaan kirjottaa viestejä koska niistä tulee aina sekavia. D:

lapanen

#644
Lainaus käyttäjältä: "Huiskukka"Heips taas pitkästä aikaa, viimeks vuosi sitten kävin täällä. Mutta nyt tuli mieleen sellainen kysymys että te - jotka opiskelette/olette opiskelleet lukiossa niin miten on aika riittänyt hamsterille/hamstereille? Ja entäs asuntolassa asuessa, onko saanut ottaa hamsterin mukaan?

Kun olen melko varmasti menossa lukioon ensi syksynä ja nyt olen harkinnut hamsterin ottamista niin alko mietityttämään että riittääkö aika.

Minulla on hamsterin lisäksi neljä marsua, ja käyn kaksi kertaa viikossa tallilla ja hyvin riittää aika. Tosin mä en hirveästi panosta lukioon köhköh, mutta kuitenkin  xD .