• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsteripulinat, osa 10

Aloittaja Mustikkamaan, 09.04.11 - klo:14:01

« edellinen - seuraava »

Minnaw

#435
^Meillä ois taas tässä ens talven aikana tarkoitus ottaa tuo eläinhuone ihmisten käyttöön ja hamsut joutuis sieltä muuttamaan olohuoneeseen. Nyt vaan pohjapiirrustuksella kokeillut miten saisi dunahyllyt mahtumaan olkkariin niin ettei nyt ihan tarttis hamsujen nenien edessä syödä taikka niin ettei telkkari pauhais aivan häkkien vieressä  :)
Oxalis - talvikkokasvatus
http://oxalis.omasivu.fi/

Eve87

#436
Nyt kyllä potkii elämä taas päähän pahemman kerran. Taas lähti yksi rakas liian aikaisin  :cry: Nilla lopetettiin tänään, ikää vasta vajaa 10kk. Vasta jouduin lopettamaan toisen kasvaimen takia myöskin, ikää sillä oli 5kk. Tuntuu että nyt ei oikeasti enää jaksa tätä menoa...
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

Maiju*

#437
^^ Mulla on nyt muuton jälkeen eläinhuoneena entinen vaatehuone, eli tilaa on ihan hirmu vähän.  :| Onneksi siellä on fiksut seinähyllyt, jotka pelastaa tilannetta kummasti. Siellä on myös oma ilmanvaihtokanava, mikä on luksusta. Ja ovi on aina auki kun ollaan itse kotona.  :) Vaikka meidän kissa ei juuri noita noteeraakaan, en ota sitä riskiä että se innostuu meidän poissaollessa - koirat myös oikein mielellään tuhoaisivat noiden jyvät, vanhin koira kun osaa avata jyväsangon.

Entisen asunnon valoisaa ja tilavaa eläinhuonetta on kyllä ikävä, tosin se onkin ainoa asia joka siinä asunnossa loppupeleissä oli hyvää.

Mutta phuuf, nyt on kaikki syrkkimyrkitkin muutettuna oikeille paikoilleen!  :)
Eihän ne " ihan tilapäisesti vain" asuneetkaan olohuoneessa kuin 3kk.  :haha

Lainaus käyttäjältä: "Eve87"Nyt kyllä potkii elämä taas päähän pahemman kerran. Taas lähti yksi rakas liian aikaisin  :cry: Nilla lopetettiin tänään, ikää vasta vajaa 10kk. Vasta jouduin lopettamaan toisen kasvaimen takia myöskin, ikää sillä oli 5kk. Tuntuu että nyt ei oikeasti enää jaksa tätä menoa...
No jopas on nuoria kasvaintapauksia.  :|
Riitasoinnun talvikot & kesyhiiret - kasvatus tauolla

rocychan

#438
Kovasti harkinnassa meno tonne Lahden näyttelyyn, mutta poju on sen verran huonossa kunnossa etten taida raaskia..  :| Painoa ja karvaa tippunut sairauden myötä, sillä on kans toinen etuhammas kulunut pois?! Huomaa että lähtö on lähellä..
R.I.P syrkki Infatuation ''Vanilja'' 06.06.09 - 10.12.11


Kotona kolmipäinen eläinlauma sotkemassa paikat, valtaamassa sängyn ja tekemässä elämästä elämisen arvoista.

MortimerRiddle

#439
Nyyh. Peetu-pappa ei enää halua tulla käteen.  :cry: Kyllä se syö kädestä ja ottaa ruokaa, mutta ihan syliin asti sitä ei enää huvita tulla... ja poikasena se oli aina kiipeämässä käteen kun ruokaakin yritti vain vaihtaa.  :haha No ei se mitään, antaa papan olla rauhassa.
Suffeli-talvikko, s. 14.10.13

Eve87

#440
^^ juu kyllä hamsterin pitäisi olla terve ja hyväkuntoinen kun näytille lähdetään viemään. Vanhuksien kohdalla on myös syytä miettiä tarkasti kunnon mukaan.

Mulla on nyt lähdössä näytille 1,5v syrkki, hyvässä kunnossa on pappa vielä. Kun taas yli 2v ihana talvikkoherra jää kotiin. On jo sen verran vauhti hidastunut ja vanhuus tullut näkyviin, ettei kehtaa stressata enää pappaa.
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

Herhiläinen

#441
Minä taas oon noita Torsti-videoita nähdessäni hurahtanu hamstereiden agilityyn. Varmaan ihan sairaan vaikeeta opettaa tuommosia.  xD  En kyllä onnistuis..  :c8

Maiju*

#442
Kamalaa, mulla on syrkkivauvakuume!  :shock:
Eikö talvikkokasvattajalle muka voisi riittää 7 lemmikkisyrkkiä, "ihan vain maskotin virkaa pitämään"...  :roll:
Riitasoinnun talvikot & kesyhiiret - kasvatus tauolla

Marla

#443
^ Mulla on cämpsykuume. :roll: Tekisi mieli hankkia vielä muutama, vaikka nuo kolme kyllä riittävät vallan hyvin, mutta kun...

rocychan

#444
Mun kuume sinisistä pk syrkeistä vaan kasvaa ja kasvaa..  :teipit
R.I.P syrkki Infatuation ''Vanilja'' 06.06.09 - 10.12.11


Kotona kolmipäinen eläinlauma sotkemassa paikat, valtaamassa sängyn ja tekemässä elämästä elämisen arvoista.

Eve87

#445
^ saat kuumeilla sitten jonkun tovin  :D
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

rocychan

#446
^Niin saan, mutta hyvää kannattaa odottaa, vai miten se meni  ;)

Lisäksi noi pk rexit aiheutti kamalan ''awwwwwwwwww, haluunhaluunhaluun'' kohtauksen, mitenköhän suloinen olisi sinen pk rex..  : D

Miks tää menee aina näin, kun saadaan koirakuume pois alta, iskee hamsukuume, sitten iskee koira ja kanikuume, kun kani saadaan, tulee tilalle uusiks hamsukuume - ja kanikuume heti viikko kanin meillä oltua.. Eipä tästä kuumeilusta taida ikinä päästä eroon.  :D
R.I.P syrkki Infatuation ''Vanilja'' 06.06.09 - 10.12.11


Kotona kolmipäinen eläinlauma sotkemassa paikat, valtaamassa sängyn ja tekemässä elämästä elämisen arvoista.

Hamsterlover^

#447
Mull on talvikko kuume, mut onneks on talvikko tulossa  :sydan

MortimerRiddle

#448
Kuumetta täälläkin. Syrkkinaaraskuume nimittäin  :sydan
Suffeli-talvikko, s. 14.10.13

Jinny

#449
Oivoi, meillä kahdesta robosta tulikin yhtäkkiä yksi, kun toinen yhtäkkiä otti ja nukkui pois. Enkelihamsteri oli emo, ja tämä yksin jäänyt sen reilun vuoden vanha tytär, joka on tietysti elänyt koko elämänsä emonsa kanssa. Nyt, kun se on ekaa kertaa ihan yksin, se tuntuu olevan ihan hukassa :( Se nukkuu paljon enemmän, eikä puuhastele enää yhtään niin paljon kuin ennen, kököttää vaan ihmettelemässä. Harmittaa kyllä, kun ei oikein mitenkään voi saada tuota piristymään. Virikkeitä olen yrittänyt tarjota sille enemmän kuin ennen, mutta eipä sitä juuri kiinnosta... Voi raasua.

Hamsterit olivat joka tapauksessa etsimässä uutta kotia, mutta nyt se tuntuu vielä hankalammalta, eihän tuollainen yksinäinen jämähamsteri taida kellekään kelvata. Mutta täytyy nyt toivoa, että tuokin vielä löytäisi jostain uuden kodin ja toivottavasti myös uuden robokaverin. Siihen asti täytyy vain keskittyä lellimään se piloille herkkuruuilla ja hamsterimaisilla aktiviteeteilla :)