• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Eläinkauppaeläinten käyttäminen jalostuksessa talvikoilla.

Aloittaja mirilii, 11.11.07 - klo:12:15

« edellinen - seuraava »

Anonymous

#60
^Kyllähän ne kieltämättä osa on oikeinkin onnistuneen ja ihanan värisiä ja näköisiä, pakko myöntää, tekisi melkein mieli ostaa sellainen ihan vain lemmikiksi.
Mutta kyllä hybridien kannalla olen minäkin ainakin siihen asti, kun ja jos jostain saa luotettavan vahvistuksen asiaan. Meneeköhän se joskus tulevaisuudessa siihen, että onkin noita mustavalkoisia ja joku muu on poistunut, no mä olen jo niin vanha, että olen sitten jo kuollu ja kuopattu

Heli

#61
Siis mitä tämä mustavalkoinen tarkoittaa? En ole koskaan kuullutkaan. Siis millaisia ovat tarkalleen?
Destiny's hamsterit 2001-2009

usvaniityn

#62
Mistä noita aitoja talvikoita sitten löytyy? Kaikki kasvattajat ovat tosiaankin aika kaukana täältä missä minä asun, ja halu olisi kovasti ostaa jokunen talvikko itselleni.. onko se sitten niin että jos ostan eläinkaupasta oletettuja talvikoita, teetän niillä poikasia, niin minut sitten lynkataan sillä meiningillä että tarkoituksella teettäisin hybridejä kun varma ei voi taustoista olla?
Osto ilmoitukseni löytyy tuolta ostetaan palstalta, mutta ainoatakaan tarjousta ei ole tullut, joten eläinkaupat on sitten seuraava paikka, valitettavasti  :(

Heli

#63
Lainaus käyttäjältä: "usvaniityn"Mistä noita aitoja talvikoita sitten löytyy? Kaikki kasvattajat ovat tosiaankin aika kaukana täältä missä minä asun, ja halu olisi kovasti ostaa jokunen talvikko itselleni.. onko se sitten niin että jos ostan eläinkaupasta oletettuja talvikoita, teetän niillä poikasia, niin minut sitten lynkataan sillä meiningillä että tarkoituksella teettäisin hybridejä kun varma ei voi taustoista olla?
Osto ilmoitukseni löytyy tuolta ostetaan palstalta, mutta ainoatakaan tarjousta ei ole tullut, joten eläinkaupat on sitten seuraava paikka, valitettavasti  :(
Kyllä mun mielestä jos poikasia meinaa teettää niin saisi edes sen verran vaivaa nähdä asian eteen että hommaa kans sitten kunnolliset jalostuseläimet asiallisilta kasvattajilta.  :S

En todellakaan ymmärrä mikä hinku ihmisillä on teettää poikasia ties millä rutkuilla.
Destiny's hamsterit 2001-2009

Anonymous

#64
Lainaus käyttäjältä: "Heli"Siis mitä tämä mustavalkoinen tarkoittaa? En ole koskaan kuullutkaan. Siis millaisia ovat tarkalleen?

Mä olen nähnyt tällaisia, eli muitakin versioita varmasti on, muuten kuin talvikko, pääväri valkoinen mutta kaikki kuviot pikimustalla, selkä raidoissa paljonkin eroja, joillakin sellainen oikeinpaksu raita ja joillakin ohuempi, joillain ruskeaa seassa, mutta aivan kaksivärisiäkin on, jos ajattelet normaalivärisen talvikon valkoisena, mutta merkit mustalla, en tiedä tajusiko tästä nyt kyllä kukaan yhtään mitään..  :oops: ulkoisesti myös aivan talvikko, eli selkeästi siis talvikon näköinen kropaltansa, (pää etc.)
Hiukan on kyllä vaikea selittää, yritän saada kuvaa jossain vaiheessa ;)

Heli

#65
Oletko ihan varma ettei kyse ole överitummasta helmestä? Ne saattavat näyttää laikukkailta.
Muuten en oikein ymmärtänyt. Helmiäisnormaalin kuviohan on musta.
Destiny's hamsterit 2001-2009

Ninde

#66
Lainaus käyttäjältä: "P.H"Eräässä eläinkaupassa oli jonkin kasvattajan tuomana tämän kyseisen värisiä, kyseessä siis kasvattajanimetön kasvattaja, kuitenkin kuulema usean vuoden kokemus ja hamsterin ei kuulema pitäisi olla hybridi, kun asiasta oli eräs henkilö keskustellut ja ehdottanut hybridiä oli ollut hyvinkin selkeästi sen näköinen.
Kyllähän niitä mandariinitalvikoitakin on monesti väitetty puhtaiksi, mutta tietääkseni sitäkään ei ole pystytty 100% varmuudella todistamaan todeksi. Eli en ihan heti lähtisi uskomaan, vaikka olishan se kivaa että talvikoillekin saataisiin oikeasti uusia värimuunnoksia.

usvaniityn

#67
Lainaus käyttäjältä: "Heli"
Lainaus käyttäjältä: "usvaniityn"Mistä noita aitoja talvikoita sitten löytyy? Kaikki kasvattajat ovat tosiaankin aika kaukana täältä missä minä asun, ja halu olisi kovasti ostaa jokunen talvikko itselleni.. onko se sitten niin että jos ostan eläinkaupasta oletettuja talvikoita, teetän niillä poikasia, niin minut sitten lynkataan sillä meiningillä että tarkoituksella teettäisin hybridejä kun varma ei voi taustoista olla?
Osto ilmoitukseni löytyy tuolta ostetaan palstalta, mutta ainoatakaan tarjousta ei ole tullut, joten eläinkaupat on sitten seuraava paikka, valitettavasti  :(
Kyllä mun mielestä jos poikasia meinaa teettää niin saisi edes sen verran vaivaa nähdä asian eteen että hommaa kans sitten kunnolliset jalostuseläimet asiallisilta kasvattajilta.  :S

En todellakaan ymmärrä mikä hinku ihmisillä on teettää poikasia ties millä rutkuilla.

Kasvatan gerbiileitä ja ihan olen hyväksytyllä kasvattajanimellä liikenteessä, tarkoitukseni ei todellakaan ole rueta tehtailemaan mitään hybridejä, mutta mukava olisi jos jostain niitä talvikoita löytyisi, hamsteripuolella tuntuu tämä touhu olevan aivan erilaista kuin gerbiilipuolella, ja näin aloittelevana hamstereiden suhteen olisi todellakin mukava löytää ne kunnolliset eläimet.

Anonymous

#68
Lainaus käyttäjältä: "Heli"Oletko ihan varma ettei kyse ole överitummasta helmestä? Ne saattavat näyttää laikukkailta.
Muuten en oikein ymmärtänyt. Helmiäisnormaalin kuviohan on musta.

Juu kyllä olen aivan 100% varma, mä yritän ottaa kuvan ku tässä joku päivä olen liikenteessä, tai sitten käyn ostamassa sellaisen ja tuon vantaan näyttelyyn  XD ai prkle sehän maksoi 30€ aikas kallis ostaa ihan turhan takia, ku ei sitä voi käyttää jalostukseenkaan.

Goue

#69
Lainaus käyttäjältä: "usvaniityn"Mistä noita aitoja talvikoita sitten löytyy? Kaikki kasvattajat ovat tosiaankin aika kaukana täältä missä minä asun, ja halu olisi kovasti ostaa jokunen talvikko itselleni.. onko se sitten niin että jos ostan eläinkaupasta oletettuja talvikoita, teetän niillä poikasia, niin minut sitten lynkataan sillä meiningillä että tarkoituksella teettäisin hybridejä kun varma ei voi taustoista olla?
Osto ilmoitukseni löytyy tuolta ostetaan palstalta, mutta ainoatakaan tarjousta ei ole tullut, joten eläinkaupat on sitten seuraava paikka, valitettavasti  :(

Ostajan on syytä olla itse vähän aktiivisempi, jos aikoo tulla vakavasti otettavaksi. Mikäli oikeasti haluaa laadukkaan eläimen, on valmis noutamaan itse sen pitkänkin matkan päästä - etenkin, jos aikoo ryhtyä kasvattamaan ko. lajia. Tämä osoittaa aktiivisuutta, vastuullisuutta ja aitoa oppimishalua tai osaamista.

Anonymous

#70
^samaa mieltä meillekin tulla tupsahti erittäin helposti hamsteri satojenkilometrien päästä  :D  hiukan vaati soittelua ja kyydin järjestelyä.
Vaivanpalkkaa maksettiin muistaakseni 10€ minkä ihminen halusi, kun toi hamsterin junassa, mutta siis helppoa on saada noin pieni eläin kauempaakin, jos vain löytää sen ystävällisen ihmisen, joka viitsii tuoda sen pienen hamsterin mukanaan aina sekään ei kyllä onnistu...mutta yleensä aina :)

Elliska

#71
Minä en nyt älynnyt, miksi olisi pakko alkaa heti kasvattamaan :) Voihan hamstereita pitää ihan lemmikkeinäkin.

Itse en lähtisi kasvattamaan eläinkauppatalvikoilla, niin suuri riski.

mirilii

#72
No esimerkiksi meilläkin on tällä hetkellä poikasia. Ja varauksia on ollut pitkinpoikin Suomea. Kannattaa kysellä poikasista kasvattajilta suoraan. Kyyditkin tuppaa monesti järjestymään.

usvaniityn

#73
En kuitenkaan ole valmis lähtemään hakemaan hamsteria reilun 500km päästä asiakseni, tuskin kovin moni muukaan.. Asun hieman hankalassa kohdassa (Itä-Suomessa) ja gerbiileidenkin tänne saaminen on ollut välillä kovan työn alla, mutta onneksi gerbiilinäyttelyitä on täälläpäin suomea esim. kerran vuodessa, niin on helpottunut kuljetukset hieman.
Tiedän kyllä että itse pitää olla eläinten ostoissa yms aktiivinen, ja kysellä enemmänkin, mutta ajattelin että jos täälläpäin on joku "epävirallinen" kasvattaja joka huomaa tuon ostoilmoitukseni, voisi sitten ottaa yhteyksiä minuun. Epäviralliset kasvattajat kun ei ole listattu minnekkään että heihin saisi yhteyden ja kysellä mahdollisia tulevia poikueita.

Kasvattamaan en ole virallisesti edes vielä haluamassa, hamstereita ollut jo jonkin aikaa, ja ollut ennenkin, haluan teettää aluksi 1 tai 2 poikuetta (jos teetän, ja näistä poikueista on jäämässä sitten myös itselle otuksia kasvamaan), kuitenkin pidän kääppärit samalla lemmikkinä, ja siitä pikkuhiljaa katsella onko kiinnostusta rueta jatkossa sitten suunnittelemaan mahdollista kasvatusta yms, ei tämä mikään äkkinäinen päähänpisto ole  :D
(Enkä kyllä oikeastaan edes ymmärrä miksi minun tätä pitää millään tavalla puolustella täällä).

Heli

#74
Noh, mun mielipide on joka tapauksessa että miksi pitää alkaa ylipäätänsäkään kasvattamaan jos ei viitsi sen vertaa vaivaa nähdä että hankkii jalostuskelpoiset yksilöt.
Talvikoiden kasvatus ei tosiaan varmaan ole ihan sama asia kuin gerbiileiden. Mitään en gerbiileistä tiedä, mutta niillä tuskin hybridiongelmaa on.
Destiny's hamsterit 2001-2009