Hamsterinäyttely, Lahti 24.9.2011

Aloittaja Nape, 28.01.11 - klo:11:33

Juulia

Oli tosi kivaa eilen ja sain sihteeröidä Marjutin koearvostelua!  :)
Ja päivän paras oli Onnin suora häntä ja Olivian S4 ja SERT! Hyvä Olivia, Marjut ja me! :D
Tulossa pk seepianharmaa vn Nicolas Nurinkurinen Karoliinan hamsulasta

Hamsutin86

Yks näyttely taas takana. Aamulla toin avaimen klo 08:00 Mirkulle, ja sitten autoin pöytien kantamisessa, vaikka se ei ehkä ois mulle kuulunut.  Näyttelyssä meni hyvin. Benny sai molemmista luokista. Erittäin hyvä- ja Erittäin hyvän. Ja tuli kunniamaininta en muista mistä. Pää ihan sekasin. Otin vastaan myös muutaman muun kaverin palkinnot. :). Siitä tulee itselleen hyvä mieli kun voi muille olla avuksi .

Olisi tarkoitus tulla myös Hyvinkäälle. Sielä ehkä voin olla assarina niitä kummiskin tarvitaan.

HamsterSailor

Kiva päivä kyllä oli, vaikka venähtikin vähän pidemmäksi :) Assariksikin sitten yllättäen pestauduin. Samppa yllätti mut täysin, lemmikkiluokasta H+ sekä KuMa kokonaisuudesta, ulkkiksesta ERI ja poju oli koestanducämpsyjen ykkönen koestandusertillä ja vielä BIS 1 :shock: Hempallakin meni hyvin, lemmikistä H, ulkkiksesta EH ja koestanducämpsyjen kolmonen koestandusertillä :)

HaMsu96

Kiitos kaikille ihan mahtavasta näyttelystä!
Olen oikein tyytyväinen hamsujen tuloksiin, Jerrylle lemmikkiluokasta H, mutta ulkkiksessa hylättiin knikin takia... :( Caprille EH lemmikistä, ja Cherrylle EH lemmikistä ja ulkkiksesta.
Cherry oli kolmas hamstrauskilpailussa ja Capri viides. Lisäksi Jerry oli kolmas parikilpailussa parinsa kanssa (joka on muuten Cherryn veli xD ).
Jerrylle ja Caprille ei tullut muita palkintoja, mutta Cherry sai KuMan käsiteltävyydestä ja päästä, lisäksi ei-standujen kolmas <3
Niin ja lähtihän tuolta näyttelystä yksi hamsterikin Kaisalta kotiin, pk kyyhkynharmaa hunaja naaras.
Kiitos teille näyttelyn järjestäjille ja kiitos kyydittäjälleni!

Toivottavasti nähdään Hyvinkäällä, ellei tule voimistelukisat juuri sille päivälle...   :)
To be old and wise, you first must be young and stupid.

Maiju*

Lainaus käyttäjältä: "Veda"
Lainaus käyttäjältä: "Maiju*"Ainaskin meidän pieni kiinalainen Herra Hiiri on voittanut ulkkiskiinarit ja saanut sertin.  :sydan

Onnea  :lov
Kiitos ja onnea kasvattajalle!  :)
Vähän harmi ettei BIS-kierrokseen päästy mutta sattuuhan näitä eikä se maailmaa kaada.
Riitasoinnun talvikot & kesyhiiret - kasvatus tauolla

Nape

Onpa hyvä jos siellä näyttelyt sujui hyvin! Itse en päässy henkilökohtaisista syistä tällä kertaa paikalle, mut hamsut pääs kuiteski Hamsuttimen mukana näytille.
Oon tyytyväinen, Volovo-robo sai H:n, Filip H+n, Taneli EH+:n ja Linda Erin. Taneli sai Kuman jostakin ja sit keltainen ruusuke. Linda sai sertin ja oli pitkisten s3 ja paras veteraani. Oon kyllä enemmänki ku tyytyväinen. Lindan menestys lämmittää kyllä mieltä niin että oon kyllä ihan liekeissä!

Hyvinkään näyttelyyn sitte jos pääsis itsekkin jo panostamaan paremmin!

lentsu

Kiitos kaikille kivasta näyttelypäivästä.  :) Kiirettä kesti, ja lähdettyäni kotoa ennen aamukuutta olin sitten iltayhdeltätoista kotona.  :c8 Niin että tänään heräilen tässä puolilta päivin pikkuhiljaa.

Arvostin pitkäkarvaiset ja olin BIS-kehässä Andrewin ja Päivin kanssa valitsemassa päivän kauneinta hamsteria. Toivottavasti hamstereiden omistajat kokivat eläinten saaneen oikeudenmukaiset arvostelut. Tässä kohtaa sanottakoon, että todella harmi, ettei Herra Hiiri ollut BIS-kehässä, sillä vaikka itse en kyseistä kiinaria nähnyt, Andrew sanoi meille, että se oli todella kaunis ja että se olisi varmasti sijoittunut korkealla myös siinä kehässä. Hän pahoitteli kovasti, että sen oli pitänyt lähteä kotiin. Nyt meidän piti antaa sille vimppa sija poissaolevana.

Päivän Ison Työn Tekijä oli Andrew, harmi ettei kiitokset tätä kautta mene perille hänelle asti, mutta reilu 100 eläintä on aika max mihin ihminen pystyy yhdessä päivässä (tiedän tunteen sillä olen kerran arvostellut Ruotsissa 100 pitkistä ja siinä oli hiukka kiire  :roll: ). Itse olin kovasti tyytyväinen robojeni arvosteluihin.

Toinen päivän Ison Työn Tekijä oli se pieni porukka, joka huolehti näyttelyn järjestämisestä. KIITOS teille!  :sydan

S.D.G.

Ei voi muuta kuin myöntää että joo, aivojen prosessointitehossa ON rajoituksensa.  :kieli
Ulkkiskääpiöiden sihteerinä olen vastuussa siitä, ettei kiinankääpiöhamsteri ollut mukana BIS-kehässä, joten joudun esittämään suurimmat pahoitteluni emämokastani. Olin etukäteen todennut, etten fyysisesti ole siinä kunnossa, että pystyisin Lahdessa sihteeröimään, mutta kuinkas ollakaan, sinnehän sitä jouduttiin ex tempore. Illasta en ollut enää kyllä ihan täysissä ruumiin ja sielun voimissani (sanoin Andrew'llekin loppuiltapäivästä että jos puhun outoja juttuja, niin ignooraa ne, nyt ei meinaa enää aivot toimia) mutta se tuskin lienee pätevä peruste messevälle mokalleni, kaikkihan illalla olivat ihan finaalissa. Siispä anteeksi.

Mutta jos jätetään moiset taka-alalle, mielestäni eilinen päivä oli sangen mukava, venymisestä huolimatta. Andrew oli aivan mahtava tyyppi ja oli suuri kunnia saada viimein tutustua häneen. Hänen sihteerinään toimiminen oli hiano kokemus. Toivottavasti saatte käsialasta muuten selvää... Christinan kanssa reissaaminen oli aina yhtä hauskaa (kaiken tämän jälkeen onnistuin jopa ajamaan suht turvallisesti kotiinkin), samoin teidän ihmisten tapaaminen. Hallitukseenkin sitten pompsahdettiin istumaan. Meidän hamserit menivät sillä tavallisellä hyvä-kaavalla, mikä oli etukäteen odotettavissa varsinkin alustavien talviturkkien ja yleisen rähjäisyyden perusteella. :D Mutta talvikoissa iloitsin kovasti siitä, että jo toinen kasvattini Regalis Arphaxad Kohllapsen tytär pääsi serteille! Hienosta yhdistelmästä kunnia kuuluu tietenkinkin Christinalle, mutta kyllä se aina sydäntä lämmittää! :)
Harvey Dentiä mukaillen "You thought we could breed decent hamsters in an indecent time"...

Regalis Hamstery est. 2004. Regalistien kotisivut osoitteessa regalismi.net, Facebookissa Regalis Hamstery.

Maiju*

^ Näh, sattuuhan noita!
Tunnen tuskasi, mäkin jouduin Saanan pakottamana näyttelyaamuna Andrew'n sihteeriksi erittäin kovasti vasten tahtoani, ja Saana sanoi mulle että heti kun sä tulet näkyviin ni voin pyytää sut tilalle kun itsehän olin Heidin sihteerinä - mutta kuulin vasta jälkikäteen että Saana ei ollut ehtinyt sulta kysyä olleskaan.  :D Eli pahoitteluni tästä, mä luulin että sä olit suostunut kyseiseen pestiin.
Mutta kateellisena kuuntelin sitä sun enkun vääntämistä - mun enkku oli niin surkeaa että Andrew ei edes keskustellut mun kanssa, lateli vaan arvosteluja.  :oops:
Riitasoinnun talvikot & kesyhiiret - kasvatus tauolla

Katitar

noniin, josko nyt olisi tarpeeksi palauduttu eilisestä näyttelypäivästä. kivaa oli tosiaan vaikka päivä venyikin todella pitkäksi. illalla uni maistui kyllä ilman mitään ongelmia! aamulla heräsin siinä viiden aikaan ja ajamaan läksin ennen seitsämää.. perillä kotona olinkin sitten joskus kymmenen maissa.  ;) oli kyllä kaiken arvoinen päivä - aika kului tosi kivasti autellessa ja ruokakin oli maittavaa.

niin ! ja kiitos pinkistä ''Katitar'' -voittoruusukkeesta. se on mahtihieno.  :sydan  pitääkin ottaa tavaksi laittaa se rinnukseen killumaan joka näyttelyyn.
Wippee's -roborovskit
*** katinhamsula.webs.com/ ***

Rossu

Mulla ei ollut tällä kertaa hamsuja mukana, mutta pitihän sitä pitkästä aikaa tulla :D  Assariksihan sitä taas tuli suostuttua, ihan kivaa ajanvietettä kyllä oli. Ensi kerralla toivottavasti pääsee hamsutkin mukaan :)  Ja seuraa mulla oli, kiitos siitä :)
Syrkkipoitsu Locking Up The Sun "Leevi", lks blondi (26.11.2010)

Muistoissa]Talvikkotyttö Milla, normaali (29.7.2008-16.12.2010)[/color]
Syrkkineiti Lilac"Lili", pk keltainen umborous

Marla

Minähän en paikalle päässyt, enkä pääse Hyvinkäällekään, eli joskus ensi vuonna mua mahdollisesti jossain näyttelyssä voi nähdä. Hyvä kuitenkin, että Kati sai palkintoruusukkeensa (muille posti tuo) ja muukin tarpeellinen löysi tiensä näyttelyihin.

Paljon onnea Saanalle kasvattikiinarini ja sen jälkikasvun menestyksestä. :sydan Harmi, ettei Fifin velipoika päässyt myös näytille.
Onnea toki myös muille menestyneille. :)

Hirmuisesti myös multa kehuja niille aktiiveille, jotka ongelmista huolimatta paiskivat töitä todella ahkerasti ja vetivät näyttelyt kunnialla läpi! :peukku: Ja suuri kiitos myös heille, jotka jeesasivat hallitusta/yhdistystä. :) Kaikki apu oli tarpeen.

S.D.G.

Lainaus käyttäjältä: "Maiju*"^ Näh, sattuuhan noita!

Joo, heh, se vaan meni näin siinä hässäkässä, mutta selvittiin kumminkin päivä loppuun asti. :D Eeääh, olisitpa vaan kuunnellu mun juttuja siinä illan pimetessä. Ihme ettei Andrew nyt ihan pitäny hulluna, alko kyllä niin olla senat sakasin ja kaikkea. Mutta ite kukin autellaan niillä taidoilla ja kyvyillä mitä on annettu. :)

Lainaus käyttäjältä: "Katitar"paikalla oltiin pelkällä robo kokoonpanolla ja menestystäkin tuli ihan kivasti. arvostelut oli vähäsanaiset ja lyhyehköt, mutta ytimekkäät. saa hyvin kyllä selvää mitä ollaan eläimestä oltu mieltä.

Varmasti lievästi sanottuna lyhyehköt  :P  Robot olivat sentään ekana päivällä, voi niitä cämpsyraukkojen arvosteluita! Ne vedettiin sellasella tehotuotannolla läpi että ei meinannu kirjuri tahdissa pysyä. "Head, type, eyes, ears nice, colour good, arches ok, short stripe, fur good allover, health and things ok, temper and tail fine - next one!" oli se kaava siinä lopussa :D Muutenkin ulkomaisen tuomarin käännettävät kommentit yhdistettynä tuohon verrattain työlääseen kaavakkeeseen tuottavat helposti valitettavan lyhyitä arvosteluita.

Tarkastin tuossa muuten vanhoista säilyttämistäni arvosteluista, että Andrew'n kommentit myös vuonna 2005 ja 2009 olivat hyvin ytimekkäitä, myös silloisilla kaavaketyypeillä. :)

S.D.G.

Nyt ois jo hyvä hetki korjailla kun se on ollut koekäytössä jo jonkin aikaa. :)

Andrew moitti ulkomuotokääpiöiden kaavakkeessa hieman kanssa sitä, että siinä tehdään vähän tikusta asiaa varsinkin turkin kohdalla, ja meilläkin tuli monesti kovassa kiireessä kuitattua koko turkki sanalla "hyvä", samoin myös terveyden kohdalla, kun ei ollut aikaa kirjoittaa hyvä joka sarakkeeseen. Hän piti sitä hyvänä kaavakkeena pienempään näyttelyyn, mutta noin isolla eläinmäärällä se ei oikein toimi kun täytettävää on niin paljon.

Itse kaipailin sellaista leimasinta jossa lukee "hyvä", sais säästettyä kirjoituskättä aika paljon  :P

GaneshaX

Onk uus kaavake reilumminkin erilainen, kuin vanha?
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki