Hamsterinäyttely Hyvinkää 12.2.2011 (SHY)

Aloittaja Mustikkamaan, 22.12.10 - klo:10:18

Hamsu_86

Hyvin meni näyttely joka oli ensimmäinen ja muutenkin kiva päivä. Benny-Petter sai 2 ruusuketta s3 sertifikaatin ja paras nuori. Pelastin myös yhden karkulaisen eilen joka oli jo matkalla muiden boksien päällä, sellainen harmaa. Otin kiinni ja laitoin takas boksiin ja kannen kiinni. Heliumin arvosana hyvä ei palkintoja. En tiedä oisko saanu koskea muiden hamsuihin mutta ajattelin pelastaa kummiskin, olisi omistajalle tullut pahamieli  jos olis karkuun päässyt:(

Karvakorvathamsula

Kiitokset näyttelyistä täältä meiltäkin - hyvä buffetti ja tosiaan, tilaa ja istumapaikkoja oli riittävästi, niinkuin Niina jo tossa mainitsikin ;) Kiitos myös Niinalle ja Kaisalle, kun sain teitä siinä häiritä samalla kun askartelin ruusukkeita  :D

Meillä tuo näyttely oli ensimmäinen Tytille poikasten jälkeen. Oon kyllä ihan tyytyväinen kun ei ollut knikkejä tms vieläkään  :) Turkkia sanottiin elottomaksi, mut sehän on ihan normaalia, kun 6 viikkoa sitten on synnyttänyt poikaset !  ;) Tytin poikasetkin oli myyntipöydällä ja kaks vauvaa saatiin myytyäkin. Eli ihan kannattava reissu oli, tosin ehkä vähän rankka, kun illalla nukutti jo 7 ...  :huh

Ens kerralla sitten Turkuun, sijotushamsun kera. Taitaa just ikä riittää...  :D Yritetään saada myös Tytin turkki kuntoon ja "kiiltämää" ;)
http]

[size=85]
lk normaali umb. vkkk Delfoin Saimi
lk nvkkk Alise (sijoituskodissa)
kanat ja lampaat
lk collie Sandcastle's Treasure Me, tutuimmin Napsu
[/size]

tiiahei-

Hamsu_86// Musta teit ihan oikein vaikka otitkin tuntemattoman hamsterin kiinni ja laitoit sen boxiinsa :) Sillä jos se olisi minun hamsterini ollut minä olisin ainakin kiittänyt tuhannesti! Eli en usko hamsterin omistajan suuttuneen... Jos hän edes tietää koko asiasta :P

jjenna

Lainaus käyttäjältä: "Marla"Se tv-nurkkaus oli kyllä jees, lapset vissiin viihtyivät siellä aika hyvin.

Joo, ja mun mies  XD

Mutta tosiaan, kiitos kaikille mukavasta näyttelypäivästä! Puoli seittemän aikaan lähettiin ajelemaan "sukulaisille", järjestötalon pihalla vasta ilmotin miehelle et ainii täs ois nää näyttelytki.. :oops: Näyttelypaikka oli tosi kiva, empä muista että olis mun hamsuharrastusaikana yhtä kivaa mestaa ollut noin niinkun senkintakia, että keittiö oli musta tosi mahtava :)

Mulla ei hamsuja ollut mukana, mutta nyt onkin tästälähdin, kiitos Miukun häkinpäällisen, Suometar-kiinarin  :sydan Toinen on aika pikkasen murunen!  :lov

Kaikenkaikkaan oli taas kauheen kiva nähdä kaikkia  :) Niija vauva kans kiittää kaikkia ihastelijoista, tuli ainaki noin kakstuhatta kertaa kuultua että sillä on pienonsoittajan sormet  :D
Hamsterikasvatus jäädytettynä

Tuija

Tottakai hamsu pitää arvostella fenotyypin mukaan, mitä järkeä on arvostella sen mukaan mitä se ei ole päällepäin ja mitä ei voi nähdä, näyttelyt on nimenomaan kauneuskisoja, ei mitään jalostuskisoja!

Arvostelukaavakkeesta piti sanoa sen verran, että se turkin tasaisuus on tosi tyhmä kohta; jos vaikka PK:lla on lyhyt mutta tasainen turkki niin silloinhan siihen kohtaan tulee hyvä, eikö, vaikkei PK:lla saa olla lyhyt turkki...ei voi kirjottaa huonokaan jos turkki on tasainen mutta lyhyt...Myös poskimerkit ja kaulanauha sais kyllä laittaaa yhteen muiden merkkien kanssa.

lentsu

Kiitos kaikille eilisestä, erityisesti Mirkulle, joka toimi kärsivällisesti sihteerinä. Tosi harmi, että piti antaa niin paljon alempia yleisarvosanoja lyhkiksille, mutta oikeasti niiden tyyppien ja päiden ja turkkienkin kanssa olisi nyt aika paljon tekemistä, jos eilinen kierros antoi suuntaa nykytasosta. Ennen kaikkea ne tyypit... :( En yleensä ole ylitiukka tuomari...

Mulle käy arvostelu ihan kummin päin vaan, sovitaan vaan yhdessä kumminpäin arvostellaan. Genotyypin vai fenotyypin. Mä olen arvostellut vähän både och eli kilpparit sen mukaan miten on ilmoitettu. Eli oletan, että jos joku ilmoittaa lähes laikuttoman kilpparinsa kilpparina arvosteluun, hän haluaa siitä arvostelun nimenomaan kilpikonnana. Muuten tuomari tietty joutuukin pitäytymään siinä mitä näkee eli kun puuttuu se kristallipallo, mitä elukan takana on, ei voi aina päätelläkään kaikkia mahdollisuuksia, jos värissä on epäselvää. Mutta tietty selkeät virheet korjaa, kuten eilen mulle tuli keltainen umborous värillä ilmoitettu hamsu, joka oli kylläkin selkeä normaali kilpikonna, en tietenkään alkanut arvostella sitä keltainen umborouksena.  :haha

Myös mun mielestäni sitä arvostelukaavaketta pitäisi vielä petrata.

Omat neljä pitkistä saivat EH, EH, EH + kuma sekä EH + paras nuori ei-standu + ei-standu oliko se nyt 3.? Olin niistä kyllä ihan samaa mieltä kolleegan kans.  :)  Nyt sitte etsimään kiimaa Taiskalta.  :D

Sintturainen

^Minä kun oon pettejä arvostellut oon vaihtanut värin vastaamaan fenotyyppiä, koska petteilijät ei välttämättä tiedä mikä hamsterin väri on. Oon ihan alkutaipaleella ulkomuototuomaroinnissa, mullekin siis on ihan sama miten arvostellaan, mutta joku yhtenäinen linja ois hyvä olla.

Katitar

Oli kyllä mieluinen ja onnistunut näyttelypäivä! Pojot paikasta myös multa. Paikka oli tilava ja parkkitilaakin oli tosiaan mukavasti.

Menestystäkin tuli, mutten kyllä yhtään muista et miten ja kenelle (tuloksia odotellessa). Justus nyt ainakin tuntui pärjäävän. :) Ja meni tosiaa vähän ohi nuo palkintojenjaot kun oli kova hälinä salissa enkä kuullut kunnolla ja hiirien ja hamsujen palkintojenjaot oli samanaikaisesti ja kun mulla ainakin oli osallistujia molemmissa -> kahden eri tuomarin kuunteleminen samanaikaisesti oli sangen hankalaa. :D
Wippee's -roborovskit
*** katinhamsula.webs.com/ ***

Hessuinen

Mäkin kiitä hienosta näyttelystä. Tilat oli upeat, istumapaikkoja oli riittävästi (ei sen puoleen että olisin siellä paljoa istuskellut) ja kaikki sujui muutenkin aika jouhevasti. Kiitos myös asianomaisille jotka joutuivat sietämään toheloa assarointiani ennen kuin pääsin paremmin sisään hommaan. :D

Peitsu pärjäsi yllätyksekseni hyvin ollen lyhkisten S3+sert ja kuma turkista. Sisarensa Nannakin oli S2+sert (ja jotain muuta mitä en muista), oli kyllä onnen potku että hän pääsi ekasta poikueestani juuri noin hyvään kotiin joka tykkää vielä käydä näyttelyissä. :sydan

Kurnun lapset pääsi myös kaikki loput kolme siellä uusiin koteihin, ja vaikka onkin jo ikävä karvapalloja on samalla mukava tietää että kaikki pääsivät parhaisiin mahdollisiin koteihin, ja ehkä lapsiin törmää myös jossain näyttelyissäkin tulevaisuudessa.  :lov

Takaisin Turussa olin sitten loppujen lopuksi vasta kymmenen aikoihin, joten aika pitkä reissu tuli kun ottaa huomioon että lähdin Hyvinkäätä kohti 6.30 aamulla. Matkaa tosin pidensi se että koukkasin paluumatkalla hesan kautta tervehtimässä vanhaa koulukaveria tunniksi, mutta päjö nyt olisin ollut ellen olisi käyttänyt tilaisuutta hyväksi kun sillä suunnilla muutenkin oltiin.

Jalat kyllä huusi eilen illalla päivän päätteeksi hoosiannaa, ja kyllä ne vieläkin on kipeät, mutta oli kyllä kivan päiväb arvoista!
Älä katso, älä koske - tai kuolemalla on sinun kuoltava

KaisaM.

Kiitos tosi kivasta näyttelypäivästä ihan kaikille! Niinan sihteerinä oli tosi mukavaa ja aika ei tullut pitkäksi. Näyttelypaikka oli tosi hyvä ja kaikki sujui muutenkin hienosti. :)

Mulla oli vaan kaksi hamsua mukana, Maurille tuli Kuma ja Sihteerin suosikki ja Veetille Kuma. :) Pönttö Veeti oli onnistunut jyrsimään kaltereissa ylähampaansa vinoiksi ja jouduin lyhentämään toisenkin puolen, jolloin tuloksena oli tosi lyhyet ylähampaat, jotka sitten arvosanaa pudottivatkin, mutta tosi ylpeä olen kuitenkin molemmista pojista. :) Mutta hienosti meni myös kasvateillani, lk norre vkkk Amalia oli ulkkiksessa paras ei-sijoittunut ja pk rex kyyhkis Viljami sai SERTIn! Ihanaa ja onnea ihanille kasvatinomistajille  :)  :sydan

Meille tuli myös yksi laumanlisäys, eli pikkuinen karvapallo Homuke!  :sydan  Kiitos Hessuiselle pienestä söpöliinistä!  :sydan
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

Sirpa

Myös minulta isot peukut tuolle näyttelytilalle. Ensimmäinen ajatus aamulla kun tulin sisälle oli "Wow..." Oikeasti: tilaa ja istumapaikkoja ja erillinen buffettitila ja keittiökin mukava ja parkkitilaa löytyi ainakin silloin heti ysin jälkeen kun minä kurvasin paikalle ja vaikka mitä. Ja lisäksi 20 min ajomatkan päässä kotoa. Ei paha, ei ollenkaan.

Olin hieman pettynyt, kun Niina (siis Eskelinen) ei tuomaroinutkaan syyrialaisia vaikka alunperin piti kai ei-standut hänellä ollakin. Olisin niin halunnut päästä pällistelemään syyriksiä lähietäisyydeltä. Onneksi aamulla sain sylitellä muutamaa syyrialaista (mm. Eevin Eppua ja Marlan muhkeata tyttöä, jonka nimi unohtui jo). Ja ovathan ne kääpiötkin aivan ihastuttavia, talvikot varsinkin, mutta kelpaisi minulle campbelli tai kiinarikin. Tai vaikka robo!
Niinan sihteerinä oli kiva olla vaikka päivä venyikin kovin pitkäksi ja pahimmaksi onneksi jouduin luistamaan näyttelyistä suunnilleen heti kun paperihommat oli saatu tehtyä enkä voinut jäädä palkintoja jakamaan tai auttamaan siivouksessa. Varsinkin se palkintojen jako on aina mieluisa velvollisuus.
Jos minä olisin saanut jakaa Sihteerin Suosikki-palkinnon, se olisi mennyt sille opal-campbellille, jonka väri oli todella hurmaava. Standardeista en tiedä mitään, mutta se oli kovin kaunis. Tosin oli siellä talvikkopuolella pari hurmaavaa otusta myös ja se ihan pikkuinen kiinari olisi myös ollut listoilla korkealla.

Eeville kiitos assaroinnista ja toivottavasti et ihan kokonaan polttanut päreitäsi siihen minun käskyttämiseen. Hyvin se assarointi sujui, ei ainakaan sen takia viipynyt tuomaroinnit. Ja anteeksi kaikille niille, jotka eivät saa arvostelukaavakkeistaan selvää. Minun käsialani ei ole sieltä parhaimmasta päästä muutenkaan ja sitten kun iskee kiire ja väsy, niin se muuttuu aika sietämättömäksi. Parhaani yritin kuitenkin.

Anonymous

Miinusta tulee minulta tuo palkintojenjako homma. On se ihme kun kaikkien tarttee tunkea niin tiiviiseen muuriin tuomareiden eteen, sitten kun jonku pitäis takaa päästä hakeen palkintoa on oltava melkein muurinmurtaja päästäkseen läpi. Sitten samassa asiassa pysytään et tuomareiden äänet ei kyllä kuulu kuin juurin tämän muurilaisten korviin joten tälle pitäisi tehdä jotain. Paikka on itselle ennenstään tuttu joten tiesin paikan mukavuuden.

viiru

Olisi ollut tosi kiva turistina lähteä näyttelyyn, mutta nyt piti valitettavasti jättää välistä hikisen rahatilanteen vuoksi. Hyvinkää on kuitenkin edelleen mielestäni näyttelypitäjänä aivan mainio maantieteellisen sijaintinsa takia, ja etenkin nyt kun löytyi näin hyvin palvellut tila, voisi yhdistys kenties satsata enemmänkin tämän seudun näyttelyihin. Mikä onkin melkein pakkorako, koska Helsingin & Espoon kaupunkien tiloja ei enää tule näyttelytarkoitusta varten saamaan vuokralle valtuuston päätöksellä. Minusta pk-seudun näyttelyt voisivat aivan hyvin muuttaa Hyvinkäälle, koska etäisyys ei ole kuitenkaan Helsingistäkään toivoton (eikä täältä lounaisesta Suomesta, mistä minä huutelen).
Cheersbigears-talvikkokasvatus

Anonymous

Miksi lastenlemmikin arvostelu oli tokerösti revityllä plankolle paperille rustattuna. Ei oikein mun muksut olleet iloissaan asiasta. Sit uudessa kaavakkeessa mun mielestä on ihan turha se MELKO HYVÄ kohta!

MirkkuH

Paljon onnea kaikille menestyneille, erikoisesti Eevin Epun BIS:stä :aplodit:
Eppu onkin hieno eläin ja siinä tuomarin arvostellessa ajattelin, että tämä hamsuhan muistuttaa sitä foorumin Eppua xD

Kiitos Satulle rattoisasta seurasta, :)  Kunhan rupesi muistamaan mitä missäkin kohdassa arvostelukaavakkeessa oli, niin rupesi sujumaan minultakin kirjoittaminen vähän joutuisammin.

Paikka oli tosi hyvä ja kotoisa ja tilaa riitti kaikille...mies joka tuli sulkemaan ovia oli tosi tyytyväinen, kun oli siivottu niin hyvin.

Kotiin viemisiksi tuli kolme söpöliiniä; Heliltä robo-poika Grasshopper eli Hoppe, Arjalta talvikko-poika Tarinan Domino ja saa olla Domino, sekä Marlalta kiinankääpiö tytteli Gracia (joka oli paras nuori&tuomarin suosikki) ...kiitos kaikille :)