• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsterinäyttely Hyvinkää 12.2.2011 (SHY)

Aloittaja Mustikkamaan, 22.12.10 - klo:10:18

« edellinen - seuraava »

Vevve

#240
Ah aamuherätyksiä. Täällä ollaan jo pystyssä ja pirteänä (not.)  :D Yksi talvikko pitää jättää himppeen talviturkin takia, mutta muuten kaikki tulee mukaan.

Tuija

#241
Vähän palautetta pitää antaa; kun ilmoitatte hamsterinne näyttelyyn niin ilmoittakaa hamsun fenotyypin mukaan! Tuomarin ei kuulu tietää hamsun genotyyppiä ja arvosteleekin juuri ulkonäön mukaan. Esimerkkeinä: hopeamusta ilm. siis mustana, jos sillä ei ole valkoista pohjaväriä, ja kilpikonna perusvärisenä, jos laikut ei yhtään näy.

Ja vielä - ei kai tuomareilta vaadita matkustamista yleisillä kulkuneuvoilla jos käytössä on oma auto? Eikö siis matkakulut siinä tapauksesa voisi maksaa oikean ja virallisen taksan mukaan, eli 0,46/km? Kunhan kyselen vaan..... :mrgreen:

Päivä oli todella mukava, kiitokset kaikille, ja eteenkin sihteerilleni!  :grin:  OLisin vaan toivonut tiedotusta vaihtuneista väreistä ja värien nimistä etukäteen, :dorka:  sekä kutsun kokoukseen joissa näistä muutoksista keskusteltiin ja jossa ne tehtiin. Eihän meitä suomalaisia tuomareita NIIIIIN montaa kummiskaan ole?!

Heli

#242
Lainaus käyttäjältä: "Tuija"Vähän palautetta pitää antaa; kun ilmoitatte hamsterinne näyttelyyn niin ilmoittakaa hamsun fenotyypin mukaan! Tuomarin ei kuulu tietää hamsun genotyyppiä ja arvosteleekin juuri ulkonäön mukaan. Esimerkkeinä: hopeamusta ilm. siis mustana, jos sillä ei ole valkoista pohjaväriä, ja kilpikonna perusvärisenä, jos laikut ei yhtään näy.
Mä olen tästä aivan samaa mieltä, mutta aiempien keskustelujen perusteella tämä mielipide kuuluu vähemmistöön. Suurimman osan mielestä hamsteri kuuluu arvostella genotyypin mukaan (tai tää näytti olevan mielipide joskus aiemmin kun aiheesta oli keskustelua). Mikä on mun mielestä ihan typerää.  :P
Jalostuksessa on sitten tärkeää huomioida myös se genotyyppi.
Destiny's hamsterit 2001-2009

Lakupekka

#243
Kotona! Jalat on taas kipeinä, kun en malttanut pysyä kauaa istumassa. Oli mukava päivä.  ;)

Malvalla oli poskessa patti jota en jostain syystä ollut huomannut ( ja nyt jälkeen päin kun katson niin ihan selvä möhkylähän tuossa on ).. Ja knikki paljastui myös. Sitäkään en ollut huomannut kun ei ole mihin vertailla kun ilmeisesti kaikilla mun syrkeillä knikit.. Mutta joo, paljon en odottanutkaan. Ja Malva näytti onneksi sen nöpöimmän puolensa. :D Mussukka.

Ja kuvia näyttely paikalta odotellessa.
Sydämen hamstrasivat pikku paholaiset,

Syrkki Wen ‹3
Kiinari Elli. ‹3

Sabat

#244
Kiitos kaikille näyttelyistä. Oli kovin mukavaa näin ensi kertalaisena olla hamsun kanssa.
Lenni pärjäsi ihan mukavasti ja olen oikein tyytyväinen sen käytökseen vaikkakin arvostelussa oli vähän rääkynyt. :D(Niin siis aloitin sen kesyttämistä ihan alusta tossa syyskuussa, olin äksy vielä silloin ja nyt jo jopa toimi oikein kivasti.)
Mut me saatiin turkista kunniapalkinto josta olin ihan ihmeissäni.  :)  :sydan

Saana

#245
Mun mielestä täytyy ehdottomasti arvostella genotyypin mukaan. Jos hamsteri ei näytä siltä, miltä sen kuuluisi näyttää, ei se myöskään palkintosijoja ansaitse. Silloin voi ilmoittaa esimerkiksi lemmikkiluokkaan, jos korkeita sijoja hamuaa. Pelkän fenotyypin arvostelusta ei ole kasvattajalle minkäänlaista hyötyä. Koska jos hamsteri ei vastaa genotyypin standardia, ollaan kasvatuksessa hakoteillä.

Mutta järjestelyistä saa laittaa palautetta! Pelonsekaisin tuntein palautetta odottaen... :) Itse tykkäsin kovasti paikasta! Iso sali, riittävästi pöytiä, toimiva keittiö ja buffatila! Kiitos kaikille talkoolaisille ja muullekin näyttelyväelle. Oikein mukava päivä oli! :)

Ps. Ne kunniapalkinnot ovat kunniamainintoja!

Pps. Ja sit ku mä selviän tästä kofeiinitärinästä niin alan kirjotella tuloksia teille! :)

Sabat

#246
Miks sit arvostelussa luki KP-turkki? :huh  Kun kysyin infosta niin se oli kunniapalkinto... :c8  :shock:

jensku

#247
Kiitoksia kivasta näyttelystä :sydan  tosi mukavaa oli. Pyrylle tuli umlista H ja lemmikistä EH ja mun huomenna 2v täyttävä Lassi sai lemmikistä EH+. Ja erikoispalkinnon vanha herra sai. :D
~Diadem's Hamsterikasvatus ~
Kotisivu - http://diadems.hamsterit.net/
Meidät löytää myös Facebookista! - https://www.facebook.com/JenskunHamsula?ref=bookmarks

Vevve

#248
Mulle tuli ihan semikivat tulokset: talvikoille 2xH, 3xMH, nuori robokasvattini Anatoliy Mirkulla S1+SERT ja BIS3!  :sydan  :sydan ...tietenkin sitten kun ei itse jaksa ilmottaa yhtään roboja, heti omat kasvatit pärjää  :D
Mukaan lähti odotettu talvikkouros ja extempore-eläkeläiskinkkirouva  :sydan

Buffetin tarjoilut näytti kelpaavan tosi hyvin, jopa mun epämääräinen porkkanakakkuni  :D

Niina-03

#249
Kiitokset kaikille ihanasta näyttelypäivästä :)
Paikka oli hyvä - avara ja istumispaikkoja riitti. Buffetti ja tarjottavat olivat maistuvia, kiitos.

Suuret kiitokset lemmikkisihteerilleni Kaisalle, olit helmi - nopea ja tehokas sen reilun eläinmäärän kanssa, josta lavertelin vielä paljon kommentteja. Kaikki sujui hyvin. Assarointikin meni hyvin. Kiitos kaikille osallistujille :)

Eläinten taso oli vaihteleva, silti jouduin lähinnä omaa arviointiani helpottaakseni ottamaan plussat ja miinukset käyttöön  ERI, EH, H, T -asteikon lisäksi. Ne voi jättää tarvittaessa tuloksista pois, jos haluatte.

PS: Pehmoleluluokka oli hieno juttu  :sydan suurkiitos siitä. Perheen pienimmille se oli kova juttu.
[size=85]Tosikko, vanha käpy.[/size]

Nape

#250
Moi!

Täällä on selvitty kotia, hamsut päässeet kämppiinsä, siivottu kotia ja ihasteltu paria uutta tulokasta!
Kiitos kaikille erittäin mukavasta päivästä!!! En ole sitten yli puoleentoista vuoteen ollut noin montaa tuntia putkeen pois kotoota ilman lapsia, joten mulla oli aivan mahtava päivä!!!
Kiitos myös Tuijalle :msilly: , oli mukava sihteeröidä ja siinä oli kyllä sellanen homma, että haluan toistekkin tuohon jobiin :yes:  
Toivottavasti paikka oli mukava, tilaa ainakin oli, ehkä hieman lämpöistä alkoi loppua kohden olemaan.
Mä ainakin haluaisin kuulla palautetta ihmisiltä näyttelyjärjestelyistä ym. asiaan liittyvästä, jotta voidaan parantaa mahdollisia epäkohtia, mitään stressiä en ota, koska itse ainakin huomasin paritkin epäkohdat joissa on parantamisen varaa :)

Meidän hamsut pärjäs keskiverrosti, juurikin niin miten ajattelin, ei mitään tajunnan räjäyttävää. Kaikki tais saada Hyvät, mitä odotinkin :) .
Mutta mahtavinta oli, että mun kasvatti pks musta Benny-Petter oli pitkisten S3 sertillä ja paras nuori :taju:  :pileet:  Mitään tuollasta en ollut odottanut. Toinenkin kasvatti sai mun mielestä kivat arvostelut :)

Marla

#251
Mulla oli myös mukava päivä, joka kului suurelta osin infon/puodin/puffan puolella sekä rekisteröidessä. Mukavaa seuraakin oli. :)

Paikka oli kyllä kivanlainen, oikeastaan mitään suurempaa moitetta ei ainakaan mun puolesta ole. Avara tila, ei tullut tunkkaista fiilistä, vaikka väkeä oli paljon. Istumapaikkojakin oli runsain mitoin, ei tainnut pahemmin seisoskelemaan joutua.
Se tv-nurkkaus oli kyllä jees, lapset vissiin viihtyivät siellä aika hyvin.

Mulla oli kaksi syyrialaista ja yksi kiinari mukana; Bella-kiinari oli PLH3 (nyt sitä yhtä vielä metsästämään...), Zini sai lemmikkiluokasta ERI:n, muttei kumminkaan mitään sen enempää tullut, Porsche sai ihan ok arvostelut ulkomuotoluokasta ja Bella samaten.


Mukava kyllä tuo matka, kun sen ajaa tunnissa suurin piirtein ja pääsee aivan suoraan moottoritietä tänne kotinurkille. :)
Kiitokset kaikille näyttelypäivästä!

Ken_G

#252
Todella viihtyisä näyttelypaikka, sinne uudelleen kiitos! Tilaa ja korkeutta oli valtavasti verrattuna erinäisiin onnettomiin nuorisotaloihin ja vastaaviin. Ei tarvinnut tuoda omaa telttatuolia kuten yleensä ja buffa pelasi :)

Omien ötöjen menestys tällä kertaa vaatimaton, mutta Littoisissa uusiksi sitten. Ja oli mukava tavata uusimman tulevan poikasen kasvattaja  :)

PiiaL

#253
Turha kai sitä on heittäytyä liian vaatimattomaksi, vaan täytyy sanoa, että olen todella otettu ja mielissäni meidän hamsujen erinomaisista arvosanoista ja sijoituksista. :)  Koetellaan jo muistia, jos yritän selvitellä mistä mikäkin ruusuke tuli saatua..

Tällä kertaa vaan sivusta seuranneena mielestäni näyttelyt olivat hyvin järjestetyt ja tosi mahtavaa oli, että istumapaikkoja oli runsaasti tarjolla. Iso kiitos taaskerranjaaina Marlalle ja hänen kyyditsijälleen, joka hjelppi meidän isoa tavaramäärää Hyvinkään asemalta ja takaisin ja kiitokset myös MirkkuH:lle, joka toi minulle todella ihanan syrkkitytön, kun sen kasvattaja itse estyi tulemasta paikalle. Oli myös tosi kiva taas vähän justkailla kaikkien kanssa. Näyttelyiden mielekkyys on juuri siinä, että kotona ketään ei pahemmin minun ylihamstrailut kiinnosta, mutta näyttelyissä samanhenkisten ihmisten kanssa torinointi onkin sitten mahtavaa. :sydan

Saattaapi myös olla ehkä, että voin sortua tekemään yhden herkkusoopeliyhdistelmän tämän näyttelyn innoittamana..

Eevi

#254
Meillä meni tosi hienosti, mitä en todellakaan odottanut. En odottanut Epulta mitään, mutta poikapa saikin molemmista luokista arvosanaksi ERIn ja oli S1 sertillä ja BIS1. Lemmikistä tuli Kuma turkista. Eipä kai tässä voi muuta olla kuin ylpeä meen poitsusta!

Lisäksi lähdinkin yhden ylimääräisen boksin kanssa kotiin. Peruin juuri muutama päivä takaperin yhden syrkkityttösen varauksen, mutta eihän sitä nyt voinut sinne myyntipöydällekkään jättää. Ihana touhukas vauva on.  :sydan

Näyttelypaikka oli mun mielestä tosi kiva! Tilaa oli tarpeeksi ja hyvä buffa ja ruokatilat + tv oli aika kiva ylläri. :D Lisäksi oli hyvällä paikalla, ei liian syrjässä. Autopaikkojakin oli tarpeeksi.  :)
Duffy Down Dilly "Deea" pk normaali kk 5.1.11
Milano "Eppu" lk luonnonvalkoinen 11.4.10