• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Poikaspäiväkirjat 3

Aloittaja Minski, 17.11.10 - klo:00:15

« edellinen - seuraava »

lentsu

#900
Valkoisten genetiikka taitaa olla 100 % arvailujen varassa. Kun nyt nähdään esmes mitä tuosta Mirkun valkoinen + husky yhdistelmästä syntyy. Sitten kun se nähdään voi jo edes jotain sanoa.

Mulla on EHKÄ pullat uunissa valkoisella huskyn kantajan kanssa.  :)

Saana

#901
Eivät kuitenkaan näyttäisi ms valkoisia olevan (ainakaan pelkästään). Eli selvyyden vuoksi kannattaa erottaa nimitys sukutauluissa jne. :)

lentsu

#902
Olen samaa mieltä siitä, että sukutauluihin pitäisi saada vinkki alkuperästä, mutta toisaalta me ei voida antaa niille mitään "oikeaa" nimeä, kun ei tiedetä edes mitä ne on. Ja kun meillä on täysin puhtaan valkoisia, kuten mulla olevat naaraat, ja sitten noita laikkupäitä, kuten toi uros mikä mulla on, niin mun mielestä ei ole itsestäänselvästi perustetta nimittää niitä samalla värinimityksellä, koska toinen on valkoinen ja toinen ei, kun sillä on lätsä. Ne ei välttis ole geneettisesti identtiset, vaikka ovatkin selvästi samaa alkuperää.

Elikkäs mun mielestä se värinimitys pitäisi laittaa "" merkkeihin ja ikään kuin vain työnimeksi, joka voidaan muuttaa myöhemmin, kun asia on selvinnyt ja tiedetään mitä ne on ja toisaalta ovatko ne eri vai samaa edes keskenään, nämä hattupäät ja kokovalkoiset.

Vevve

#903
Joku nimihän noilla valkoisilla pitäisi kuitenkin olla että suvuissa saa selvän että mitä ne on. Olkoon vaikka sitten vähän harhaanjohtava, kunhan joku.  :)

Heli

#904
Oho, Mirkullahan on kunnon pläjäys siellä.  :D Kiva nähdä mitä poikasista tulloopi.
Destiny's hamsterit 2001-2009

MirkkuH

#905
Joo :shock:  ...mä hukun robo-poikasiin...sitä se mun uneni tiesi: Vevvellä oli hirveesti syrkin kokoisia robosia sekaisin ja mä ihmettin jotta minne se ne laittaa XD

Minttu

#906
Viikonloppuna olis meillä h-hetki ! Neiti paisuu päivä päivältä ihan silmissä, mielenkiinnolla odotetaan millainen sakki sieltä tulee  :lov

Muoks. Kirjotusvirhe

Mustikkamaan

#907
Äh, mä unohdin eilen kattoa mein tytöltä kiiman. Ryökäle.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Minttu

#908
Neidin maha on hävinnyt jo tähän aikaan illasta. Aikaa meni kaks tuntia vajaa 16 pv astutuksesta. Vielä ei uskalla mökkiin kurkistaa, mutta tuore mami kävi jo näytillä suht pirteänä  :lov

EmmaTi

#909
Lainaus käyttäjältä: "Minttu"Neidin maha on hävinnyt jo tähän aikaan illasta. Aikaa meni kaks tuntia vajaa 16 pv astutuksesta. Vielä ei uskalla mökkiin kurkistaa, mutta tuore mami kävi jo näytillä suht pirteänä  :lov

Siellä eletään jännittäviä hetkiä. Onnea!

Vevve

#910
Meillä jatkuu tän kevään naarasvoittoiset poikueet: E-poikueessa näyttäis olevan 1 uros ja 5 naarasta.  :D Nimiksi taidan laittaa Edgar, Ekaterina, Elizaveta, Elena, Evita ja Edith.

Sahapukki

#911
Meilläkin noita nimiä ollaan väsätty. Musta vn uroksen nimeksi tulee ainakin Aladdin Ainstain, ja meidän pienelle tulevalle creme naaraalle tulee nimeksi Aada. Se on kylläkin vain kutsuma nimi.  xD Kaikille kymmenelle poikaselle en varmaan nimiä väkerrä, mutta ainakin niille, jotka ovat jo varattu. Eli viidelle "vauvalle". (:
Ylpeä, kolmen hamsterin omistaja :-)

Minttu

#912
Kymmenisen nakkeroa löytyi pesästä, mamman posket kovilla kun roudaa ruokaa siihen malliin pesään  :D Meillä on mietittynä 10 nimeä, 5 molemmille, saa nähdä riittääkö  xD

Mustikkamaan

#913
Voi että ku muistais tarkistella ton yhen apinan kiimoja, ni sais ehkä joskus niitä kersojaki  :roll: Ihan uskomatonta et kaiken muun muistaa tehä paitsi kiimantarkistuksen. Pitänee laittaa lappu eläinhuoneen oveen heti!
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

helmi

#914
Meillä enää kuusi poikasta.  :(  Yksi löytyi kuolleena eilen.