• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Poikaspäiväkirjat 3

Aloittaja Minski, 17.11.10 - klo:00:15

« edellinen - seuraava »

Anonymous

#705
Meillä 12kpl Vikkanin vaaveja joista 6kpl uroksia ja 6kpl naaraita.

Unipallo

#706
Voi surkeutta suurta. Tänään seurustelin tuossa poikueen kanssa, ovat ihanan rohkeita, kiipeävät kilpaa käsivarrelle ja sitä rallia juostaisiin vaikka kuinka kauan. Jännä huomata tyypeissä selviä luonne-eroja. Rohkein rämäpää on hopeamusta valkonauhainen, kiipeää syliin jatkuvalla syötöllä. Kaveri nimesikin sen One-Track-Mindiksi.  xD
No sitten seuraa se surkea osuus. Otin syliin kertakaikkiaan suloisen "homohoppari" poitsun minkä ajattelin jättää kotiin. Ja siinä sitä tunnustellessa olin tuntevinani sen hännässä knikin. Voi itku... sanokaa ettei se voi olla totta.  :(

Anonymous

#707
^Voi ei tosi harmillista jos on :(

Unipallo

#708
Joo, pakko kai se on uskoa, että niin on, vaikkei meinaa millään uskoa. Tosi kaunis poika ja sitten pitää olla tuollanen vika.  :cry:

Marla

#709
Lainaus käyttäjältä: "Mustikkamaan"Turkinpituudet pitäis olla kyllä kolmen viikon iässä selvillä. Pari viikkoa niissä kestää max, mut toivon itekki että rekkaroija on nopeempi, koska mä lähetin just eilen omani ja toivoisin et saisin ens viikoks takas :D
Annu rekisteröi noi tosi nopsaan, että jos on ohjeistuksen mukaan lähetetty, ne aika lailla tulee viikon sisällä takaisin.

Anzukka

#710
^ Toihan on kyl hyvä juttu :yes:
Syyrialaiset hamsterit väreissä lk, pk, satiini, rex, normaali, musta, creme kuvioissa valkolaikukas. Campbellit tauolla.

Hiiriä monessa väri- ja turkkimuunnoksessa!
annekristiinaseppala(a)hotmail.com

Mustikkamaan

#711
Vitsi nyt mul on tullu hinku pitää noist poikasista 5  :D Mut en taida  xD

Tolla hopeanharmaa kilpikonnalla on ihanan tummat värimerkit, housutkin ja silmärinkulatkin! Ja toi normaali uros on kivan punakka ja silläki on housut ja mukavat merkit. Vaik noi kilpparilaikut on sekottunu perusväriin (etenki naamassa), ni must se tekee tosta vaan jotenki erityisen hemasevan. Värimerkit on semmoset et jos ne on hienot, ni mä oon heti ihan  :taju: Sit toi ykssilmänen poika on niin hemasevan värinen, että. Ja sit toi musta valkonauhanen on tietty ehana koska se on musta :D

Yllättävän tyypikkäitä ja päikkäitä (huomatkaa itse keksimäni sana, hyvä pää = pääkäs) näistä tuli, ei oo tarvinnu näksyy niiden suhteen ihan pohjamudista alottaa ku sai kollegoilta niin hyvät alotusmatskut.

Mein poikue nimettiin hedelmien nimillä, mutta ykssilmäsen pojan mun aivomies määräsi heti nimettäväksi nimellä "Yarr! I'm A Mighty Pirate!" :D

Huomaa et on viime viikko menny kokeisiin treenateessa ja poikasten käsittely kriittisimmässä vaiheessa jääny vähiin, ne ny aina tuppaa pissimään mun päälle ku otan sylkkyyn. Täytyy pistää tehokesytys että ovat ens viikolla muuttokunnossa - tosin tätä menoa mulle jää tänne paapottavaks kaikki paitti toi Maijun tyttö :D
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

lentsu

#712
Mulla valkoiset nauhat ja punasilmäisyys on sekoittanut ton poikueen omalta kannaltani ihan täysin. Jos siellä ei olis nauhaa parhaalla uroksella ja parhaalla naaralla, ne olis ilman muuta jääneet mulle, mutta kun mä en nyt vaan haluais ikuisesti viljellä noita nauhoja, niin menkööt muiden iloksi. Harmittaa kun nauha "pilaa" hyvän hamsterin. En tykkää nauhoista!  :twisted:

Sitten noi punasilmäiset hopsut on alkaneet lumota mua, mutta niissä taas on se vika että ne ei ole yhtä haluttuja noin yleensä kuin mustasilmäiset. On aika paljon helpompi löytää koteja mustasilmäisille vekaroille. En olis hennonut luopua tosta parhaasta p.s.hopsupojastakaan, mutta en mä nyt sitä voi mustasilmäiseen alkuperäisvaraukseeni vaihtaa, niin että menköön hänkin muiden iloksi.

Joteski vaan semmottii olo että oon taas vanhaan malliin myymässä parhaat pois.  :roll:

karov

#713
^ Voi harmi ettei ole osunut oikein kohdalleen  :<

Meillä kävi onneksi niin hyvin että sieltä tuli yksi lk homotsygootti hopsunaaras jota toivoinkin  :sydan Pää olisi saanut kyllä olla parempi, mutta menköön nyt  :) Nyt pitäis etsiä sitten lk homotsygoottihopsu uros tai sit lk ms valkoinen (tykkään niiin paljon  :lov )
CUTIEPIE'S syyrialaiset
pk, lk: hopeanharmaa, seepianharmaa
http://www.karoliina.info/hamsula

lentsu

#714
No meni se sikäli kohdalleen, että kaikki nuo on aika nättejä, siis ainakin tässä vaiheessa kun huomenna täyttävät 3 viikkoa, tuntuu että yhdistelmä olis onnistunut hyvinkin. Olis vaan niin paljon nopeampaa päästä kasvatustyössä eteenpäin jos saisi koko satsin samaa väriä ja kuviota/kuviotonta niin että pääsisi valitsemaan koko joukosta tyypiltään parhaat ja luonteeltaan nössöimmät. Nyt täytyy katsoa niin paljon kaiken maailman nauhoja ja tehdä kompromisseja silmien värin kanssa.  :kieli

No, jos ei tässä niin seuraavassa sukupolvessa, jos ei siinä niin ehkä viidennessä, jos ei siinäkään niin ainaskin seitsemän vuoden päästä. Kasvattaminenhan on ikuisen optimistin hommaa.  xD

ammie

#715
Tänään tuli rekkauspostia, Heidinkin paprut löysi tiensä perille! Oli muuten vinkee kuori.  Ja nyt kaikki ottaa Heidistä mallia, ja merkkaa papruja lähettäessään, jotta kumpi papru on kopio ja kumpi alkuperäiskappale.  :yes: Yleensä mä saan tihrustaa siellä paperi parin sentin päässä mun nenästä, et: "Onko näissä jotain eroo? Kummassa on alkuperänen allekirjoitus?" etc. Pahimpia on värikopiot, kun ei eroa ees allekirjoitusten värit toisistaan.  :D

Ja kyllä mä pyrin tosiaan mahdollisimman nopsaan aina ne paperit laittamaan takasinpäin, mutta joskus tietty menee pari päivää, ennenkö jaksaa mitään niiden kanssa väsätä. Heidin paprut vien huomenna postilootaan, ne on jo kuoressa ihan ready to go.  :)

Ja laittakaa ihmiset paaaaljon rekisteröitävää tulemaan, kun tuo mun postilaatikko huutaa tyhjyyttään ihan liian usein.  :D
Pieni hamsteri, pienet tassut. Pieni nenä ja pieni massu.

wiidii

#716
^Multa tulee sitten kohta.  xD
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Unipallo

#717
Mullakin meni nyt mietintään, että pidänkö poikueesta ketään vai en. Tietystä edellämainitsemastani syystä.  :roll: Vähän houkuttais pitää tota hopsua valkonauhaista naarasta mikä eräältä varaajalta jäikin "yli"  ;) mutta mäkään kun en OIS halunnu noita nauhoja. Taidan olla nauhojen kanssa naimisissa halusin tai en.  :pihalla:

lentsu

#718
Ei se koko poikue ole piloilla jos siellä yksi knikki on. Mun J-poikueessani oli yhdellä knikki, meni lemmikiksi. Toinen meni kasvattajalle, ja nykyään se hamsu näkyy aika monissa sukutauluissa - ja niillä hamsuilla on suorata hännät. Joten... mutta tietty se lisää varovaisuutta, ei kauheesti uskalla linjata jne.

Mustikkamaan

#719
Mul on kans yhellä rintalastapiikki, mut en mä silti jätä koko pesuetta käyttämättä - vaikka se myöhemmin kehittäis knikinki. Myyn sen poikasen kuiteski vaan lemmikkikotiin.

Määäääh mä en kestä, ku toi mun musta valkonauhanen on niiin ihana mut en kans kestä noit nauhoi. Se on kivoimman tyyppinen (hintsupintsusti), mut sit tolla kyyhkiksellä on tosi magee turkki. Sen ny pidän ainaki, mut jouduksmä pitää ton toisenki.... Jarrgg...
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]