• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Poikaspäiväkirjat 3

Aloittaja Minski, 17.11.10 - klo:00:15

« edellinen - seuraava »

nennu

#585
Juu..en ole kovin tarkkaan päässyt vielä katsastamaan poikasia mutta nopsaan kun katsastin niin hunajalta yksi poikanen näytti.Se selvinnee tässä pävien saatossa :D...laittelen kuvia tänne kunhan mahdollisuus siihen tulee..emä on senverran tarkkana lapsukaisistaan ettei voi mennä noin vain kuvailemaan.

Anzukka

#586
Meilläkin pitäisi nyt olla tulossa poikasia!! 19.3  :lov  :lov  Toivottavasti merkit pitää kutinsa ja tyttö on tiine! Olen nyt so so happy! ja jos ei onnistunu nii sitten uutta yritystä. :)
Syyrialaiset hamsterit väreissä lk, pk, satiini, rex, normaali, musta, creme kuvioissa valkolaikukas. Campbellit tauolla.

Hiiriä monessa väri- ja turkkimuunnoksessa!
annekristiinaseppala(a)hotmail.com

PiiaL

#587
Näyttäisi siltä, että meille on syntymässä pienet Ämmät maanantaina :sydan Iinalla ei vielä ainakaan ihan huikean iso maha ole, joten veikkaisin aika samankokoista poikuetta (6) kuin sen ensimmäinenkin.

karov

#588
Onnittelut poikasista kelle niitä on tullut ja pidän peukkuja niille ketkä vauvojaan odottelee  :)  :sydan
CUTIEPIE'S syyrialaiset
pk, lk: hopeanharmaa, seepianharmaa
http://www.karoliina.info/hamsula

Mustikkamaan

#589
Mein pönttö äippä on varastoinut kasvikset terran nurkassa olevaan pahvilootaan, jota käyttää myös pissapaikkana  :roll: Otin nyt sit pois sen lootan ja siivosin pissanurkasta kaiken pois, tungin kasviksia poikasten luo, ei vienyt niitä ainakaan sieltä pois. Pöhkö nainen.

Poikueessa on nyt kaikennäköstä, hopsusotkotuksiakin - aika paljon jotain keltasen/hunajantapasta olis kans. En malttas odottaa että kasvavat sen verran, että pääsen kunnolla hiplaamaan  :lov Ens keskiviikkona olis se päivä.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

jonna

#590
Meillä pitäisi putkahtaa syrkkejä 16.3, pömpöttää lupaavasti  :)

AnsaLucia

#591
Mun kummityttö?!   :lov
Arja M
Tarinan talvikot, campbellit ja syyrialaiset

"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin Ellun kanat. ..."
Tuntematon sotilas / Väinö Linna

PiiaL

#592
Meillä valmistaudutaan huomiseen synnytykseen pistämällä terra remonttiin yötä päivää ja rakentamalla pesää jokaiseen koppiin. Piti päästää mamma päästelemään höyryjä juoksutusaitaukseen. Maha on taas samoissa mitoissa kuin viime syksynäkin, eli jotain -6+ sieltä on varmaan tulossa.


Unipallo

#593
Meille putkahti 2.3. hopeanharmaille vanhemmille pesueellinen ihania piipertäjiä. Ovat uskomattoman suloisia, kun alkavat haahuilla ulkona pesästä ja syömään soseita. Silmät vielä kiinni hoippuvat pesän ulkopuolella jalat horjuen.   :lov  Ihana nähdä miten värit kehittyvät. Jännän erilaisia värejä tulikin, monenlaista kirjavaa ja yksiväristä tummaa ja vaaleaa, harmaata ja laikukasta.  Jänskä poikue kerrassaan. :sydan

jonna

#594
Lainaus käyttäjältä: "AnsaLucia"Mun kummityttö?!   :lov

Se juuri  :)  Maha paisuu silmissä, saa nähdä montako tuolta tulee...

Mustikkamaan

#595
Mä vähän kyyläsin vauvoja salaa, en ehtiny pistää mitään muistiin eli ulkomuistista:

normaali vkkk
hopeanharmaa kk
normaali
normaali valkonauhainen
kyyhkynharmaa
kyyhkynharmaa valkonauhainen
musta valkonauhainen
ps hopeanharmaa vkkk
ps hopeanharmaa
ps hopeanharmaa valkonauhainen

Ehkä suunnilleen näin :D Silti olin nopeesti laskevinani että kersoja olis vaan 9 (tosta tulis 10), joten... Noh, keskiviikkona avaavat silimät!

Mua vähän raivostuttaa noi ps hopsutapaset, ku niistä ei sit ihan ota selvää välttis et mitä ne tarkalleen ottaen on :D Mieluummin olis saanu tulla jotain selkeitä värejä, niinkö cinnamonia tai hunajaa tai jotain! Kovin näytti aiemmin et siel olis ollu ihan selkee hunaja, et olisko sit jompikumpi noista "ps hopsuista" vaalennu ajan kanssa tommosiks sekasotkuiks tai sit son hengetönnä.

Ite pidän sit jonku noista aa:ta käsittävistä. Toi musta valkonauhanen vei heti mun sytämen, mutta katon eka jos tosta kuviottomasta kyyhkiksestä tulis kivan tyyppinen ni sit kyl pidän mieluummin sen.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Sintturainen

#596
Meillä näyttäs että "Kuplalle" ois vihdoin tulossa pentuja. Neljäs astutus siis. Torstaina ois laskettua aika. Toivottavasti oon oikeassa, ja kaikki sujuu hyvin kun ikääkin neidolla jo ensisynnyttäjäksi on.

PiiaL

#597
Nyt meillä on pesässä kuusi lapsosta :sydan Sama määrä kuin Iinan ensimmäisessäkin poikueessa. Mitenkähän minä jotenkin tämän taas arvasin. :) Olen kehittynyt jo aika taitavaksi ennustajaksi minkäkokoisia poikueita meidän naaraat tekee(samankokoisia kuin omat emonsakin), vaikka samalla systeemillä ei näytä ihan kaikilla toimivan (Siennan sisko sai melkein tuplasti isomman poikueen). Kyse voi olla tietysti ainakin puoliksi ihan tuuristakin, että arvailen oikein tai ehkä minä jotenkin telepaattisesti ohjailen niiden poikuekokoja. :D Onhan sitä poikuekokoon mahdollisesti vaikutusta tietysti myös uroksen nesteilläkin. Iina nyt kyllä sai saman lukumäärän kahden eri uroksenkin kanssa.

Pienemmät poikueet on muuten kivoja, mutta jos on paljon värivaihtoehtoja, mitä poikueeseen voi syntyä ja itse odottaa sieltä sitä yhtä väriä, niin se vähän harmittaa. En ihan saanut sitä mitä halusin Iinan ensimmäisestä poikueesta, mutta jospa olisi parempi tuuri nyt. Näytti siellä sekä puna- että mustasimmuja pötköttelevän. Iina oli aamulla syömässä ja pesän se oli tehnyt pahvilaatikon alle, pahvilaatikko siellä kumollaan ja pesä avoinna minun uteliaille silmille. Vauvat siellä siistissä rivissä. :lov Nyt oli laatikko keikahtanut takaisin pesän suojaksi.

Mustikkamaan

#598
^Mul on kans sellai fiilis, et jahka tästä poikueesta toi ainoo kuvioton kyyhkis ei oo semmoi ku toivon, niin saatan tehä tän yhdistelmän uusiks. En millään haluis noita valkonauhasia pitää, ellei ny satu käymään niin että niistä jompikumpi on ihan sairaan hieno...
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Anonymous

#599
Meillä seuraava mamma paisuu silmissä ja la on ke-to. :lov