• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Poikaspäiväkirjat 3

Aloittaja Minski, 17.11.10 - klo:00:15

« edellinen - seuraava »

Nape

#480
No niin, Ullan kans selvitty eläinlääkäristä kotiin ja heti teille naputteleen kuulumiset.
Ei ollut ainakaan poikasia jäänyt mahaan eikä mitään selvää kasvainta löytynyt, mutta alkava kohtutulehdus sieltä kyllä löytyi ja kaupan päälle jotain hormonihäiriötä veikkas tuon Ullan hirmuisen haisuilun takia. Ulla sai Baytril kuurin sitte siihen tulehdukseen.

Eli ensin Ulla ultrattiin, sit otettiin näyte tosta piparintyvestä, kun sitä vähäistä vuotoa oli alkanut nyt esiintymään (sitä ei siis ollut vielä aiemmin tänään) ja se näyte oli kuulemma yllättävän puhdas, mutta ultran + näytteen perusteella näyttää alkavalta kohtutulehdukselta. Sitten otettiin vielä röntgenkuva ja sit vielä toinen, niitä röntgenkuvia varten Ulla rauhoitettiin kevyesti. Sitten vielä tutkittiin suu, ja tunnusteltiin kyljet. Mut mitään syytä ei sinänsä sille mahapatturalle löytynyt. Itse näin ultrauksen ja röntgenkuvat selitettiin mulle ja tosiaan siellä ei mitään ollu eikä näkyny muutako kohtu, suolistoa, virtsarakko ja munuaiset, normaali luuston rakenne jne.
Hintaa käynnille joka kesti tunnin ja jossa oli hoitaja mukana + lääkekuuri niin tuli 28euroa.

Nyt vaan täytyy toivoa, että lääke auttaa.

Marla

#481
^ No hyvä, ettei siellä ollut enää poikasia sisässä. Toivottavasti tuosta nyt toipuilee. :)
Pakko muuten vielä ihmetellä, miten voi olla noinkin halpa lekuri. :huh Eihän tuolla hintaa oikein jää voitollekaan enää.

Anonymous

#482
Se on sama lääkäri missä mä olen käyttännyt omani ja tosi ystävällisiä ovat.

Nape

#483
Juu oli edullinen ja erittäin kohtelias ja hieno palvelu. Epäilen, että eläinlääkäri teki oman oppimisensa ja kiinnostuksen takiakin noin halvalla, tuskin koiran tai kissan hoito on yhtä halpaa, tai en tiiä. Mut poliklinikkamaksu siellä on 17euroa ja kuulemma lauantaisin samat hinnat ko arkena.

Mustikkamaan

#484
Ihanan halpa!

Itsehän vein hiiren lekuriin hakee loishäätölääkettä. Kerroin lekurille mitä pitää tehdä, lekuri otti kädelle ja katto kaks sekuntia, laitto pois. Otti purkista lääkettä ja toisesta jotain tislattua vettä ruiskuun ja anto meille sit mukahan. 5 minuuttia kesti max tää tapahtuma. 50,20 euroa hinta.

Taidan matkustaa ens kerralla Hyvinkäälle :D
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

lentsu

#485
Hienoa että Ulla sai lääkkeet!  :) Ei sillä nyt pitäisi olla enää hätää, näin ainakin olettaisi.

Toi hinta oli kyllä lähes järkyttävä. :D Tommosta palvelua ja puoli-ilmatteeks.  :shock:

mesis

#486
Toivotaan, että lääkkeet tepsii ja Ulla toipuu entiselleen. Miten muuten hamsterille annetaan lääkettä?

Marla

#487
Mullakin on yksi edullinen ja mukava eläinlääkäri Tampereella, jossa käyn koiran kanssa, mutta harmi vain, että on koiriin ja kissoihin keskittynyt (tosin onpahan tosissaan asiantuntemusta).
Tosiaan melko suolaisia on joidenkin paikkojen hinnat, hamsterin eutanasia yli 50 euroa, ja siis tosiaan ilman tutkimuksia, pelkkä lopetuspiikki normaalina arkipäivänä.

Heli

#488
Huh, olispa täälläkin tommosia lekureita.  :o Täällä ei oo edes päteviä koiralekureita niin voi vaan mietiskellä miten sujuu hamstereiden hoito... Rahastus kyllä onnistuu sentään.  :roll:
Destiny's hamsterit 2001-2009

EmmaTi

#489
Ihanaa että Ulla on olosuhteisiin nähden hyvässä kunnossa ja sai lääkityksen noihin vaivoihin. Pikaista paranemista Ullalle  :sydan

Nape

#490
Kiitos paranemistoivotuksista ja tuesta kaikille :sydan
Ulla olis varmaan ihan ihmeissään jos se itse tietäis, että sillä on ollut näin paljon tsemppaajia, vaikka kyl mä olen sille kertonutkin.
Mesis kyseli siitä lääkkeen annosta, ihan vaan ruiskulla suuhun annetaan tämä lääke ainakin ja tietty muutkin antibiootit.
Mä otin vain Ullan boksiin, ja tarjosin ruiskua sille, se otti sen suuhunsa ja kahdessa erässä pistin menemään, tosin se toinen erä vaati hieman suostuttelua ;) , mutta ei tarvinut väkisin laittaa kuitenkaan :) Se lääke laitettiin eläinlääkärissä ruiskuihin valmiiksi ja sitä jatkettiin sillä vesisysteemijutulla millä noita lääkkeitä voi jatkaa, niin sitä lääkettä on vähä enemmän ku yks tippa.

Kyllä minäki oon tuota hintaa ihmetellyt, ihan ymmärrettävä hinta olis noista palveluista vaikka siinä olis ykkönen edessä.

Hessuinen

#491
Ihanaa että Ulla saadaan kuntoon eikä ollut mitään vakavampaa. :sydan Toivottavasti se vatsapallurakin häviää lääkkeiden avulla, ja hyvä että tässä vaiheessa huomattiin jo se kohtutulehduksen alku.

Mäkin kyllä vielä kommentoin notta on teillä siellä kyllä hyvällä lääkärillä edukkaat hinnat.  :D
Älä katso, älä koske - tai kuolemalla on sinun kuoltava

mesis

#492
Lainaus käyttäjältä: "Nape"Kiitos paranemistoivotuksista ja tuesta kaikille :sydan

Mesis kyseli siitä lääkkeen annosta, ihan vaan ruiskulla suuhun annetaan tämä lääke ainakin ja tietty muutkin antibiootit.
Mä otin vain Ullan boksiin, ja tarjosin ruiskua sille, se otti sen suuhunsa ja kahdessa erässä pistin menemään, tosin se toinen erä vaati hieman suostuttelua ;) , mutta ei tarvinut väkisin laittaa kuitenkaan :) Se lääke laitettiin eläinlääkärissä ruiskuihin valmiiksi ja sitä jatkettiin sillä vesisysteemijutulla millä noita lääkkeitä voi jatkaa, niin sitä lääkettä on vähä enemmän ku yks tippa.
Kiitti vastauksesta. Aika pieni määrä, mutta pieni on hamsukin  :sydan
Mitä Ullalle tänään kuuluu?

S.D.G.

#493
Ja pakko on munkin kommentoida, että tulis polttoaineineen melkein halvemmaksi täältä Keski-Suomesta lähtee käyttämään Arkissa kuin Jyväskylässä jollain puoskarilla, joka ei uskalla edes ottaa eläintä käteen.  xD  Kaikella kunnioituksella.
Hyvä että on hyviä lääkäreitä ja hoitokeinoja Ullan ulottuvilla!



Edit. Oho hubz, eipä ollutkaan Arkki.  :oops:  Ajatuskatko! Mutta ilmeisen kannattava paikka kuitennii.
Harvey Dentiä mukaillen "You thought we could breed decent hamsters in an indecent time"...

Regalis Hamstery est. 2004. Regalistien kotisivut osoitteessa regalismi.net, Facebookissa Regalis Hamstery.

Nape

#494
Tää ei ollut Arkki vaan tässä hyvinkäällä eläinlääkäriasema  :) Tosi hienosti ne Ullan kyllä hoisi, se hoitaja itse piteli Ullaa ja hyvillä otteilla, ettei mitään sellasta "iik jyrsijä" meininkiä ollu.

Mesis: Ulla laiskottelee vain, kävin sitä kurkkimassa tuossa ja hyvältä näytti. Eilen illalla se oli kyllä hivenen järkyttynyt (mut kukapa hamsu ei olis, kun masustakin ajellaan karvat veks ja itellä ei oo nokan kopauttamista mihinkään) ja vaatiihan se rauhoittaminenkin veronsa.

Nyt alkaakin Ullalla varhennetut eläkepäivät ja minä keskityn kevääseen asti katselemaan ja ihailemaan muiden poikueita :)