Poikaspäiväkirjat 3

Aloittaja Minski, 17.11.10 - klo:00:15

Henni

^Onko maha vielä yhtä suuri?
Pienellä tassulla voi jättää suuren jäljen sydämeen.
Muistoissa monia ihania nappisilmiä
Tällä hetkellä kotona ihastuttaa 1 syrkki ja 4 talvikkoa

Heli

Jos se maha on vaan kasvanut niin kyllä siellä jotain ylimääräistä on.  :S

Tiiä sit voiko mitenkään olla mahdollista esim. tää että oliskin hedelmöittynyt myöhemmin astutuspäivästä huolimatta...
Destiny's hamsterit 2001-2009

Nape

Maha oli vielä kasvanut. Se ei ole mikään jättivaltava, mutta kasvanut se on. Ja läskiä se ei ole. Jopa Pena huomaa Ullan muutoksen ja se ei ole noista kiinnostunut oikeestaan yhtään.
Mä löysin yhden sellaisen jutun tuolta vanhoista poikaspäiväkirjoista, joissa olikohan jonnan talvikko niin oli hedelmöittynyt ehkä myöhemmin kuin astutus oli tapahtunut.

Tuossa kopio siitä tekstistä:

Eikä tässä vielä kaikki. Kyseessä on tuplat, uroksen otin samana päivänä pois kun naaras teki ekan pesueen. Meni se 18 päivää ja huokaisin, naaras ei tehnyt tuplia eikä ole pyöristynyt. MUTTA, kun eka poikue oli 27 päivää vanha, alkoi emo pyöristyä. Eli uros oli sittenkin astunut sen ja kaiketi tässä on käynyt ns. viivästynyt alkionkehitys. Emo siis synnytti 28.päivänä kun oli erotettu uroksesta. Hiirillä ainakin ihan tunnettu ilmiö, en vielä ainakaan ole saanut silmiini onko miten yleistä hamstereilla?

Kerran aiemmin on itselle käynyt samantapaisesti ja mietin oisko mahdollista. No näemmä on

Mustikkamaan

Ehkä se on tosiaan säilönyt siemeniä.

Arctican Sinin hamsterilla muistaakseni syntyi yksi poikanen naaraalle, joka oli astutettu jo kuukausia takaperin eikä mitään todennäköisyyttä sille, että olisi välissä nähnyt miestä.

Hamstereilla nää säilömiset on vähän harvinaisempia kuin joillakin muilla lajeilla, mutta sitä tapahtuu silti :)
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Maiju*

Hiirien haamupoikueista löytyy keskustelua täältä: http://www.salaliitto.com/~hiirifoorumi ... 473421fb18
Riitasoinnun talvikot & kesyhiiret - kasvatus tauolla

Nape

Kiitos linkistä, lähdenpä tästä lueskeleen :)

EmmaTi

Hamsterit ja lehmät on tietenkin ihan eri juttu mutta joskus lehmällä voi kohtuun kuollut vasikka muumioitua, jolloin synnytys ei käynnisty ollenkaan. Synnytyksen käynnistymisessä sikiön erittämillä hormoneilla on tärkeä merkitys, kuten myös maidontuotannon käynnistymisessä, joten vaikka se muumiovasikka saataisiin sieltä jotenkin ulos,  niin lehmä ei yleensä ala lypsämään ollenkaan.

En halua maalailla mitään ikävyyksiä mutta tuli vaan mieleen tuosta synnytyksen odottelusta..

Nape

^Samoinhan voi olla myös ihmisellä ja varmaan muillakin eläimillä.

Mä aattelinki huomena viiä tähän hyvinkäälle eläinlääkäriin, täällä on yks paikka jossa ovat ainaki Paulan hamsun ultranneet, joten soitan sinne ja varaan ajan.

Anonymous

^Joo ne kyllä otti meijät tosi ystävällisesti vastaan ja tekivät kyl kaikkensa tarkistaakseen hamsun tilan. Ensin ultrasivat sitten ottivat vielä röntkenkuvan kaikki yht. 30€.

Maiju*

^ Täällä maksaa jo melkeen pelkkä poliklinikkamaksu ton 30€.  :huh

Mä just päätin yhdelle naaraalle uroksen, nyt sormet syyhyää että saa ne loppukuusta laittaa yhteen.  :sydan
Riitasoinnun talvikot & kesyhiiret - kasvatus tauolla

jonna

Juu meillä tosiaan kävi noin talvikon kanssa että tekaisi poikaset paljon odotettua myöhemmin.

Marsut ovat tehneet muumiopentuja jokuseen kertaan, jossain kohtaa tiineyttä vaan sikiönkehitys pysähtyy ja pennut tulevat sitten aikanaan ulos. Ulospäin tämä ei näy, vasta kun korjaa sitä "satoa" niin näkee mitä on käynyt  :teipit  :upmfh:

Vevve

Lainaus käyttäjältä: "jonna"Jenkkiläiseltä sivulta löysin artikkelin jossa oli marsu ollut kantavana muistaakseni 7 kuukautta (normikantoaika 10 viikkoa).

:shock:
Ja sille ei sit ole tehty mitään..?

Nape

Tuossa Ullan mahan kehitys, eka kuva otettu 3.2 yöllä ja viimeisin tänään. Että kuvien perusteella maha on kyllä kasvanut. Jopa eilistä kuvaa, kun tähän päivään vertaa niin ois kasvanut.
Alkaa täs oleen ongelmaa ko sen terraki pitäs siivoo, pissanurkka ja mökistä ottaa vähä vanhimpia aarteita pois. Enpä tiä pystyyks sitä nyt tekeen?

Mustikkamaan

Kyllä solis jo kaiken logiikan mukaan dössänny jos niiden vauvojen olis pitäny tulla. Näyttää kovasti siltä että siellä on siemeniä säilötty, kun maha vaan kasvaa.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

PiiaL

Ja kun Ullalla vielä ei ole mitenkään huono vointi, käyttäytyminen on normaalia, niin minä kyllä vielä vähän aikaa odottelisin, että saako se ne muksut. Sitä siemenien säilömistä epäilen minäkin. Jos kaikki onkin hyvin, niin aiheuttaa emolle ylimääräistä stressiä kiikuttaa sitä lääkäriin. Kyllä se nyt näyttää siltä, että ihan kohta sen pitäisi poksahtaa, ei tuo maha enää tuosta voi paljon paisua.