Poikaspäiväkirjat 3

Aloittaja Minski, 17.11.10 - klo:00:15

PiiaL

Eipäs nuo kaksi ei-satiinia mitään "pelkkiä" pitkiksiä olleetkaan, ne on rexejä :D Eli Saana ei taida ottaa astutuspalkkiota rahana.

wiidii

Oi ihanaa, rexejä!  :lov
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Saana

^^Suattaapi olla niin xD

Sintturainen

Se alko sitten "hyvin" tää mun nimellinen kasvattajaura. Ensin kuoli ne naaraat ja nyt sit hopsunaaraalle tuli knikki  :kieli

lentsu

Sulla on Sintturainen nyt kyllä huono tuuriputki.  :< Kyllä nyt jo sais kääntyä!

Maiju*

Meillä on talvikkolapsia.  :sydan

Emä oli synnyttänyt mun tietämättä, en osannut seurailla kun ei sillä minkään sortin mahaa ollut - eikä ihmekään, vaan kaksi poikasta pesässä.
Joten en mä ole sen pesään edes kurkkinut, kattonut vaan että jaaha, ei vieläkään mitään tiineyden merkkejä, ja eilen sit häkkien siivouksen yhteydessä löysin muutaman päivän ikäiset poikaset.
Toivottavasti ei tuplia tee, vaikka uroksen kanssa vielä olikin.

Helmiäissafiiri ja safiiri siellä näytti olevan.  :lov
Riitasoinnun talvikot & kesyhiiret - kasvatus tauolla

Anonymous

^Oi onnea ylläreistä  :lov

Maiju*

Kyllä niitä on odotettukin - toikin pari oli sen 3kk kimpassa ennenko tärppäsi.  :teipit
Riitasoinnun talvikot & kesyhiiret - kasvatus tauolla

PiiaL

Meillä on silmät ihan aaki :sydan Pitäskö ihan lotota, kun yllättäen kaikki toiveeni poikueen suhteen ovat toteutuneet? Mikähän siinä on, että nyt minä olen vienyt kaiken tuurin nähtävästi Sintturaiseltakin. :( Ei tasaisesti onni kaikille näytä jakautuvan.

Toivoin paljon satiineja ja miesvoittoista poikuetta ja nyt minulla on siellä seitsemästä poikasesta viisi satiinia ja kaksi yllärirexiä, puhumattakaan siitä, että näyttäisi sukupuolijakauma kuudelta urokselta ja yhdeltä naaraalta. :p Kaikilla uroilla ei ollut kassit paikoillaan, mutta kyllä silti niitä siinä pyöritellessäni uroksiksi noin monta tuomitsin tänään. Uroksia halusin siksi, että isä on mahdollisesti keltainen, mikä tarkoittaa sitä, että tuo ainokainen naaras saattaa olla valkokirjokilpikonna kun taas kaikki urokset ovat ei-keltaisia. Eli tarkoitus oli mahdollisimman vähän saada aikaiseksi keltainen-creme-sotkotuksia.

Penskat ovat nyt siis: pk satiini minkki uros x 2, pk satiini minkki vn/valkokirjokilpikonna? naaras, pk satiini hopeaminkki uros, pk satiini hopeaminkki vn uros, pk rex hopeaminkki uros ja pk rex ps creme vn uros. :)

Nape

Onnea Maiju  :sydan

Ja onnea Piia toiveiden mukaisesta poikueesta :)

Vevve

Onnea kaikille pennuista!  :)

Meidän poikuesuma alkaa olla ohi, kun pennut alkaa olla kaikki pian luovutusiässä. Koteja tosin puuttuu vielä roboilta, ehkä pari talvikkoakin liikenisi.

Löysin robojen Vladimirin ja Candelan pesästä kasan verisiä puruja.. Epäilen että Candela saattaa olla synnyttänyt ja jompikumpi vanhemmista syönyt poikaset tai jotain vastaavaa  :S Mulla ei jotenkin nyt näiden "erikoisvärien" aikaansaaminen meinaa onnistua, laikkupennut syntyi aiemmin keväällä kuolleena ja nyt tän creamin pennutkin ehkä.  :kieli

Anzukka

Meillä noita syrkkilapsia syntyi tosiaan se 13 ja nyt eilen oli pesässä 10. Värejä oli ainakin norre, cinnamon, musta ja yhdestä en ole varma mutta taisipa olla musta kk sitten yksi taisi olla kyyhkis :sydan . Kivasti kuvioitunut kaveri, Nyt kyllä sitten selvisi että mami olikin piilokilppari. :/  Uros jää sitten itselle, eihän tuota voinut ennustaakkaan. Toivon nyt että antaa loppujen vaavien kasvaa isoiksi hamsuiksi ja kaikki menisi muutenkin ihan ookoo. Mä oon tääl peukut pystys :D
Syyrialaiset hamsterit väreissä lk, pk, satiini, rex, normaali, musta, creme kuvioissa valkolaikukas. Campbellit tauolla.

Hiiriä monessa väri- ja turkkimuunnoksessa!
annekristiinaseppala(a)hotmail.com

Marla

Eipä nyt sitten ole niitä poikasia... :( Pesä oli tänään tyhjänä, tsekkasin muutkin paikat, mutta ei jälkeäkään poikasista. Jotakin syntyi silloin 5 pv sitten, mutta eipä ole enää yhtäkään. Kaipa sitä pitää tulla tällainenkin poikue, kun aiemmissa ei ole kuolemia ollut.

sarsu

Viime perjantai-iltana syntyi meikäläisen eka poikue (hopeanharmaa x hopeanharmaa vn lk), lauantaina kun katsoin niin poikasia näytti olevan 11 kipaletta, mutta tuossa maanantaina kun katsoin uudestaan, niitä olikin 13.  :haha Toivotaan että pysyvät kaikki hengissä. Lauantaina oli kyllä pari veristä paperia pesätarvikkeiden seassa, vissiin syönyt mahdolliset kuolleet poikaset?

Hieman ärsyttää, kun mulla on aina ollut tapana ripotella siemenseos ympäri terraa ja laittaa tuoreruoka kuppiin, niin Ninja ottanut sitten tavakseen kerätä siemenseoksen sinne kuppiin tuoreruoan päälle.  ;)

Stressasin aluksi hirveästi miten tuo mamma hoitaa poikasia ja syökö ne saman tien kun kurkistan pesään, mutta eipä näy mitään ongelmia olevan. Ihana seurata alusta asti poikasten kehittymistä terran pohjan läpi, kivasti alkaneet tummua ja pitävät välillä kovaa meteliä.  :)

Tarkoituksena mulla siis alkaa kasvattamaan hopsuja, myöhemmin myös mustasilmäistä valkoista, ehkä tulee vuoden päästä kasvattajanimikin hankittua kun 18 täytän ja tuomarointi joskus tulevaisuudessa kiinnostaisi.
Värigenetiikka on todella vaikeaa, oon yrittänyt opiskella sitä tässä jo pidemmän aikaa ja yrittänyt kunnolla panostaa, mutta tuntuu että sama kuin lukisi kiinaa.  :roll:  Kaikkeen muuhun olen poikasten ja hamstereiden hoidossa perehtynyt kunnolla, toki ainahan on lisää opittavaa, mutta tämä värigenetiikka on kyllä jotain ihan outoa...
Yam Yam's syyrianhamsterit väreissä hopeanharmaa ja mustasilmäinen valkoinen, turkkimuunnoksina pk+s

PiiaL

Voi surku Marla, otan osaa :( Turhan paljon sulla ollut noita mutkia matkassa kasvattamisessa jo muutenkin. Meillä on ollut kanssa yksi poikue, jossa oli kolme poikasta, jotka kaikki taisivat menehtyä vuorokauden sisään (löytyivät kuolleina). Meidän tapauksessa jokin oli pielessä, etteivät poikaset olleet elinkelpoisia, mutta Marlan tapauksessa voisin ajatella, että emo ei jostain syystä sitten kokenut poikasten ympäristöä tarpeeksi turvalliseksi? Oliko hamsteri lainassa sinulla jostakin vai ihan oma, sinun kämpässäsi asunut? Minulle on kuitenkin muodostunut aika vahva olettamus siitä, etteivät emot syö elinkelvottomia, heikkoja jälkeläisiään vaan syöminen olisi nimenomaan turvattomuuden tunteesta johtuva varotoimi.