• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Poikaspäiväkirjat 3

Aloittaja Minski, 17.11.10 - klo:00:15

« edellinen - seuraava »

Vevve

#780
^ Eiku ne on Varvaran pentuja ja mä saan vihdoin poikasen ekan poikueeni kasvateista  :D Jos Mirkku antaa..

PiiaL

#781
Meidän Kidellä on kiva pikkumaha, eli mahaa ei ole sen kummemmin hirmusti erotettavissa, mutta sen lisääntyneen mahan seudun painon kuitenkin tuntee tai minä ainakin olen tuntevinani. Eiköhän se pyöräytä ne odotetut kuutoset. Tekis nyt kerrankin poikkeuksen tähän mun kaavaan xD  Tänään muutti rabbit rodyyn poikimaan häkistänsä, tiistaina ois sitte laskettuaika :sydan

joppi

#782
Meidän vauvat tänään 2 vko !! omnomnom en malta odottaa et pääsen niitä käsittelemään  :lov
Syyrialaiset:

? Bijou Argenté, pkr hopeaminkki
? Picus Sienna Shawanna, pks hopeasuklaa
? Helia Hawaii, pk hopeasoopeli
? Yam Yam's Eyespy Ethello, pkr hopeanharmaa
? Kuneitra, lkr suklaa
? Wonderland's Langueur Tranquille, pk hopeasamppanja
? Morrison, lk ps creme laikukas

Anzukka

#783
Meillä hopsutytskällä masu kasvanut sen verran että taitaa olla kantava :) Lauantaina laskettu aika! :) Toivottavasti kaikki menee hyvin ja tulee nakkeja meillekkin.
Syyrialaiset hamsterit väreissä lk, pk, satiini, rex, normaali, musta, creme kuvioissa valkolaikukas. Campbellit tauolla.

Hiiriä monessa väri- ja turkkimuunnoksessa!
annekristiinaseppala(a)hotmail.com

Vevve

#784
Hmm voiko oikeesti olla mahollista, että mulla on kolme poikuetta samaan aikaan ja niissä on kaikki poikaset naaraita? Onko mulla 18 naaraspoikasta kasvamassa vai olenko tullut ihan huonoksi sukupuolien tunnistuksessa  :D  :D

Saana

#785
^Seuraavaks sitten sama määrä uroksia. :D Luonto osaa joskus tehdä kaikenlaista kivaa jäynää meille kasvattajille. :D

Vevve

#786
No huhhuh, kyl ainaki noist cremen robon poikasista näyttäis yks olevan uros. Ne on sit Goldilock's Darya, Goldilock's Dominika ja Goldilock's Dorofei.  :sydan

PiiaL

#787
Kiden aika poksua olisi huomenna :sydan Täällä jännätään mimmoinen kasa sieltä tuleekaan ja tietysti toivotaan sitä, että synnytys sujuu ongelmitta. Kide on vähän paisunut viime päivinä, että lieköhän masuasukkeja kuitenkin enemmän kuin sen kuusi. Ehkäpä kuitenkin alle kymmenen olisi mun viime hetken veikkaus. :) Ja nyt toivotaan miesvoittoista poikuetta, naaraita ei tartteisi syntyä (kun mahd. kilppareita ovat).

MirkkuH

#788
Varvaralla kaksi nakkia; toinen normaali ja toinen husky :sydan (tai en mä tiedä vaikka olisi platina/valkoinen, kun on niin vaalea, ei musta noi husky-muksut noin ole erottunut tässä vaiheessa, jännää :huh)  

Toisetkin robo-nakit putkahti maalimaan; Bertin&Jeeperin, niitä on seitsemän :sydan

Vevve

#789
^  :sydan  :sydan  Nyt meillä on muutes molemmilla samaan aikaan noista Opossums B-poikueen pojista pennut.
.. Mietinpä tässä että mä voin antaa sulle ne molemmat Tsekkiläiset normaalit, uroksen ja naaraan, kuhan saan niistä joskus sit lapsia sulta  :)

Maiju*

#790
Joku vois kertoa munkin talvikoille että nyt on kevät ja selibaatti vois jo loppua.  :kieli
Riitasoinnun talvikot & kesyhiiret - kasvatus tauolla

MirkkuH

#791
^onko se siellä selibaatissa se meijän likka...sisko on pojan kanssa ja välillä säksättää ja läpsii sulhoa turpiin, mut rakkaudesta ne hevosetkin potkii, niin sanotaan :sydan

Maiju*

#792
^ Sen mä yhdistän vasta tän kuun lopussa, kun tulee 4kk täyteen. :)
Pitäiskin suunnitella sille uros valmiiksi, muistelisin että jompikumpi mun safiiri-miehistä ois sopiva sille, pitääkin verrata taas sukutauluja.

Pari pariskuntaa tuolla on, jotka on olleet jo pidemmän aikaa kimpassa. Toinen pari 4kk, toinen 2kk. Mutta koska niillä yhteiselo muuten natsaa niin hyvin yhteen, niin en oo erottanut, elelkööt sit kimpassa ilman lapsia vaikka hamaan loppuun saakka.
Riitasoinnun talvikot & kesyhiiret - kasvatus tauolla

Vevve

#793
^ Toivottavasti teillä vielä onnaa!  :)

Meidän talvikkopoikaset ei suinkaan ole kaikki naaraita, tässä sukupuolijakauma. Enpä tiedä mitä ihmettä niissä oikein näin kun luulin naaraiksiksi  :D
normaali uros Goldilock's Gaius
normaali uros Goldilock's Argus
safiiri uros Goldilock's Avion
safiiri uros Goldilock's Quadratus
normaali naaras Goldilock's Phalanx
normaali naaras Goldilock's Phaedra
safiiri uros Goldilock's Celosia

edit/ meidän Melanie-robotytön kolmesta poikasesta yksi on kauheen kitukasvuisen oloinen. Sisaruksiaan paljon pienempi, mutta kyllä tosi pirtsakka ja menevä tapaus. Ikää niillä on jo 2 viikkoa ja silmät auki, joten en usko että sillä on mitään vaaraa vaikka onkin vähän pikkanen  :)  :sydan

Nape

#794
Jes, Lissu on jo 4kk, ei mee kauaa enää, kun saan astuttaa sen  :nuija:
Se on kyl niin sellanen ettei oo mikään ketale enää, etten oota 6kk:n ikään.

Tein tuossa tuon Lissun poikueen sukutaulua, niin voitteko kuvitella tai siis voihan sen; mulla on mm. neljän eri kasvattajan hamsterit + yks oma kasvatti ja kaikki ne on jollain tapaa sukua toisilleen, samoja nimiä sukutauluissa siis :zorro:  No tietysti yks on tuon oman kasvatin emä, mut joka tapauksessa. Rasittavaa. No ei voi mitään :roll:  Meni tieste suunnitelma vähä uusiks, mut täytyy ottaa varasuunnitelmat käytäntöön sit tulevaisuudessa.
Pitää näköjään opetella kaikkien suvut, sisaruksineen ulkoa.