• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Poikaspäiväkirjat 3

Aloittaja Minski, 17.11.10 - klo:00:15

« edellinen - seuraava »

lentsu

#675
No jopas, Anzukka on siellä päässyt melkein samaan vauhtiin syrkkien kuin mä robojen kanssa!  xD

Anzukka

#676
Juu pitää lisää kantaa  :D Hyvä syy ottaa lisää hamsui ku on tullu lisää tilaa. :)
Syyrialaiset hamsterit väreissä lk, pk, satiini, rex, normaali, musta, creme kuvioissa valkolaikukas. Campbellit tauolla.

Hiiriä monessa väri- ja turkkimuunnoksessa!
annekristiinaseppala(a)hotmail.com

Nape

#677
Mahtava määrä hamsuja Anzukalle tulossa :)

lentsu

#678
Anzukalla on kyllä niin hyvät tilatkin. Jos mulla olis yhtä paljon tilaa, se olis tuho.  xD

KaisaM.

#679
Blaah, olen kyllä niin sopiva kasvattajaksi, köhköh. Mulla oli kaksi poikuetta siis ja niissä oli yhteensä 15 vauvaa. 9 niistä on jo muuttanut omiin koteihinsa ja yksi matkaa huomenna Littoisiin. Yksi lapsi on periaatteessa vapaana ja yhden ostaja hävisi, joten tuloksena on se että mulle jää kotiin todnäk 5 vauvaa koska ne on kaikki niin ihania.  :D  En osaa päättää minkä niistä myisin jos myisin. Ooops.  :oops:  Kesällä onkin sitten poikasbuumi kun nämä lapset saavat poikasia jos saavat.  :D
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

Maiju*

#680
^ Mut Kaisa, lohduttaudu sillä että sulla on vielä hyvä tilanne, mulla jää hiiripennuista se 90% kotiin aina.  :mrgreen:
Tosin ne elää laumoissa (meillä uroksetkin), toisinkuin syrkit. Se oiskin jos ois tommoset lukemat syrkkipentujen kanssa, ai kauhee, kämppä olis vaan yhtä dunaa.  xD

Toivottavasti noi meidän 2 talvikkopariskuntaa nyt jo kohta hiffaisivat että on kevät, molemmista odotan poikasia suuresti mut ei kuulu mitään.  :c8
Toinen pareista ollut yhdessä jo niin kauan, että kohta joudun vaihtamaan naaraalle jo urosta ettei tyty vanhene liikaa, mikä on harmi koska mä olisin sen tahtonut saavan jälkeläisiä just ton uroksen kanssa.
Riitasoinnun talvikot & kesyhiiret - kasvatus tauolla

lentsu

#681
Mä olen vain kaiketi yhden kerran pitänyt samasta poikueesta 3 kpl. Yleensä pidän 2 kpl max, koska kolmella ei kuitenkaan ehdi jalostaa eteenpäin. Robojen kanssa tulee varmaan väljempi meininki, kun ne voi jättää sisaret keskenään tai veljet keskenään ja yhdistää isukkiin tai äitykkään samaa sukupuolta olevat. Mutta syrkit on niin tilaa vieviä, että pakko rajoittaa.

Päätin tässä astuttaa Poppelin ens viikolla, jos vaan löydän kiiman, ettei mene senkään kanssa turhan myöhään. Se on aika iso naaras. Mä en vieläkään ymmärrä, miten sen arvostelukaavakkeessa saattoi lukea "voisi olla isompi". Joo voisihan se mutta kuka sitä enää toivois!  xD  :shock:

Vevve

#682
Mä pidän yleensä maksimissaan kaksi poikasta per poikue, ja senkin olen tainnut tehdä vain kahden poikueen kohdalla.  :)

Ihmettelin tänään kun melkein vuoden yhdessä ollut robopari yhtäkkiä tappeli, ja pesästä löytyikin kuusi alle päivän ikäistä pikkunakkia! Isänä Opossums Bertil ja emona Simu  :sydan  :sydan Se onkin sitten meidän C-robopoikue.
Myös yksi laikukas naaras näyttää lupaavalle..  :)

lentsu

#683
Onnea Vevve! Voi kun meilläkin jo olis robopoikkuja, mutta kun ei ole vielä edes pareja yhdistänyt.  :) Toisaalta on sekin ihana katsella, kun nuo nuoret otukset kehittyvät ja kasvavat aikuisen mittoihin.

Vevve

#684
Eilen näyttelyn aikana oli syntynyt Heluna-laikkurobolle kolme kuollutta poikasta  :(

lentsu

#685
Voi ei, Vevve! Mikähän siinäkin meni pieleen.  :cry:  :(

Nape

#686
Voi kun ikävää Vevve :(

Ramone

#687
Naaraan  astutuksesta nyt tasan 17vrk, ei olla nyt täysin varmoja onko se tiineenä... Ainakaan iso poikue ei ole tulossa, jos tulee. Mitenkä jos ne ei ens yönäkään synny, ja en tiedä onko se tiinenä vai ei, niin soitanko el.lääkärille, vai pystynkö itse varmistamaan asian?
Little Miss Sunshine, lk musta kk
Tigris, lk suklaa vkkk
Rowena Korpinkynsi, pk luonnonvalkoinen
Sexy And I Know It, lk musta

Ramone

#688
...Tosin, tuolla se naaras nyt riehuu ja pomppii ja kiipeilee, että luultavasti ei sit ollu tiinenä..
Little Miss Sunshine, lk musta kk
Tigris, lk suklaa vkkk
Rowena Korpinkynsi, pk luonnonvalkoinen
Sexy And I Know It, lk musta

Anzukka

#689
Vevve/ Harmillista tuollainen

Kaikkilla on nyt hirmu huonoa tuuria/sattumaa Sintturaiselta kuoli kaksi naarasta, Vevvellä tuli kuolleet poikaset ja minullakin on huoli mutta pienempi kuin muilla mainituilla, hamsu ei tiinehdy, voi johtua vanhasta uroksesta  :roll:  

Meillä puhaltaa nyt punasilmaiset ja hopeat tuulet :lov  Meille tuli tässä viikonloppuna viisi hamsua; Pk ps. luonnonvalkoinen vn, pk hopeakyyhkis, lk satiini hopsu tytöt ja pk norre ja pk ps. creme vn pojat (norre on kyllä jo mies!) :) Kun saisi jossain vaiheessa karsittya tota nauhaa pois kun on tarkoitus alkaa yrittelemään taas tuota valkolaikukas/valkotäpläinen soppaa. Kohta saa alkaa odottelemaan sitten satiinia ja ehkä rexiäkin kun pääsen vauhtiin. Tänä vuonna meille saattaapi syntyä useampikin poikue kun nyt on nuita nuoria eläimiä.

Suunnitelmissa nyt ainakin pk hopsu naaras ja pk rex (hopea?)musta uros. Sitten syksymmällä olisi jalostusikäisiä naaraita: pk ms valkoinen, lk satiini hopeanharmaa, pk hopeakyyhkis ja ps luonnonvalkoinen vn, ja uroksia joita en ole käyttänyt/voisi käyttää: pk musta, pk creme valkolaikukas, 2x pk norre ja pk ps. creme vn. Eli saattaapi olla että on vilinää tänä vuonna :D En varmaan pääse kaikkia mainitsemiani käyttämään kun niitä on nyt reilusti. Toivon nyt hartaasti ettei tule sitä kamalaa huonoa tuuria että tulisi niitä pirun ********. <- en kirjoita sillä siitä ei seuraa hyvää  :jeps:

Näissä tunnelmissa meillä jatkuu suunnittelu ja yrittely!  :peukku:
Syyrialaiset hamsterit väreissä lk, pk, satiini, rex, normaali, musta, creme kuvioissa valkolaikukas. Campbellit tauolla.

Hiiriä monessa väri- ja turkkimuunnoksessa!
annekristiinaseppala(a)hotmail.com