Poikaspäiväkirjat 3

Aloittaja Minski, 17.11.10 - klo:00:15

Mimmi

sain laskettua ainaki 8, voi olla enemmänki  :lov  säikähdin kun näin vähän verta mutta varmaan kuuluu asiaan kun on synnyttänyt :) voi itku meillä on ihania vauvoja

Ninde

Lainaus käyttäjältä: "Ssyvi"Meille syntyi viime sunnuntain ja maanantain välisenä yönä viisi talvikon poikasta.
Nyt emo on kantanut 2 poikasista pois, ja ajattelin että näin karsii poikasista huonokuntoisimmat pois.
Kuitenkin olen nyt tarkastellut tässä emon liikkeitä, ja se on tehnyt kaksi pesää toinen pesämökissä, jossa poikasia on kolme, ja toinen puusillan alle, jossa poikasia on kaksi.
Huvittavaa on se että emo käy ensin syöttämässä toisen ryhmän poikasia ja sen jälkeen siirtyy toiseen pesään ja syöttää loput poikaset.

Onko muilla ollut tällaista tilannetta? :D

siirtäisin esim. lusikalla kaikki poikaset samaan pesään ja hävittäisin toisen pesän, jotta kaikki poikaset saisivat tasapuolisesti ruokaa, lämpöä ja emon hoivaa.

Nape

Onnea hamsuvauvoista kaikille tasapuolisesti :)

Meillä on jo kaksi poikasta haettu omiin koteihin ja näyttelystä lähtee sitten loput kolme. Kyllä sitten tuntuu varmaan oudolta kun ei olekkaan enää niin montaa meillä. Tosin täytyy sanoa että illat on ainakin mennyt talteen kun on iltalenkittänyt omien lisäks nuo poikaset, ovat sen verran energisiä että äksöniä pitää niillekkin järjestää. Linda-mamma on varmasti erittäin helpottunut kun saa nyt olla taas ihan itsekseen ja eilen sai juoksupyöränsä takaisin niin siinä juostiinki koko ilta :) se on palautunut synnytyksestä ja poikasten hoidosta oikein hienosti puuttuvia korvatupsuja huolimatta. Mitään röllykkää ei jääny vyötärön kohdalle ja karvakin kiiltää :)
Poikaset oli kaikki yli 100g nyt viisiviikkoisina, aika isoja ja pulleita mutta jos olisin ruokkinut vähemmän olisi Linda nyt varmasti aikamoinen luuviulu.
Oikein mukava oli tuo poikasaika ja itseluottamus nousi mulla kyllä huimasti :)

Mimmi

APUA ja hyi, kurkkasin pesään niin yhdellä poikasista oli päästä vähän pois  :(  herran jumala!!! hengissä tuo on mutta onkohan emo sitä purassu? saa nähdä selviääkö elossa  :(  ja kyllä noita näytti olevan ainaki 10

Nape

^Oho! Ehkä se karsiutuu porukasta. Aika inhaa.

Mimmi

korjaus....mies sanoi että ei se pala oo pois, nahkaa pois. kävi mielessä että oisko emo synnytyksessä yrittäny esim vetää sitä pois ja ottanu liian kovaa hampailla....? no seurataan selviääkö vai ei

Nape

^no kuulostaa paremmalta ja luulis että voi selvitä jos vaan nahkaa pois. Tsemppiä pikkuiselle :sydan

Mustikkamaan

Mimmi: Anna mamman hoitaa niitä poikasia ihan rauhassa ilman häiriöitä :) Turhat kurkkaukset ja ihmettelyt siis pois.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

MirkkuH

8 nakkia Lolalla pesässä, pakko oli laskea :teipit , oli se kyllä isokin.

Salriella

Minäkin kehtasin kurkistaa hieman, nakeroita löytyi peräti seitsemän kappaletta, aiemmin olin nähnyt niistä vain kolme. Olipas se kyllä neiti pulskassa kunnossakin :)
[size=85]? Luna s. 4.1.2009
? Miisa s. 15.07.2010
[/size]

Vevve

Meidän yllätysnakerot on kyllä vanhempia kuin luulin, niillä on auennut jo eilen tai perjantaina silmät vaikka niiden piti täyttää vasta keskiviikkona 2 viikkoa  XD   Mutta on ne ihania, tsekkasin että oli yksi uros ja kaksi naarasta.

Aika tyttövoittoista on ollut nyt molemmissa poikuessa, poikaparat on kumpikin ainoita sisarusparvessaan  :D

Ninde

^Kääpiöillähän silmät aukeaa jo siinä ~9 vrk iässä, syrkeillä vasta 14 vrk iässä.

Vevve

^ Tiedän, mutta mun mielestä meillä on kyllä yleensä siinä 10-12vrk iässä auenneet.

Marla

Noilla kiinalaisilla aukes aika lailla siinä 13-14 päivän tienoilla silmät.

Minski

Onpas paljon poikasia nyt taas syntynyt, vähän joka puolella tuntuu olevan pienokaisia :)

Meillä Sarlotalla on yksi poikanen, suloinen kyyhkynharmaa lapsonen, sekin antibioottikuurilla, kun hengitystietulehdus iski, nyt on tauti jo voiton puolella, mutta lapsonen on aika piskuinen, joskis hyvin aktiivinen ja varmasti kasvaa nyt kun on taas tervehtynyt.

Timandran astutuskin vihdoin viimein onnistui ja nyt jännätään, että syntyykö poikasia joulukuun kahdeksantena :)
Hamsteriton tätä nykyä