• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Poikaspäiväkirjat 3

Aloittaja Minski, 17.11.10 - klo:00:15

« edellinen - seuraava »

EmmaTi

#405
Niin tuleeko astutuksesta 17vrk ens yönä?
Mä varmaan odottaisin huomiseen, koska sekin olis huono homma jos synnytys on alkamaisillaan ja lähtiskin just roudaamaan naarasta jonnekin klinikalle.

Mä varmaan soittaisin nyt jo jollekin eläinlääkärille että mitä ne yleensä tekee jos hamsterin synnytys ei käynnisty normaalisti, ja ehkä vois sopia huomisaamuksi ajan varuilta tai jotain?

Mustikkamaan

#406
Jos maha on aina vain tallella, niin sehän on se päällimmäisin huolestuttava merkki. Taitavat myös mennä ajan kanssa melko rauhattomiksi.

Lentsulla oli tästä joku oppikirjaesimerkki kokemuksena (siitä oli jossain Poskipussissakin), itselläni ei ole sattunut näitä.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Nape

#407
Klo 15.00 tuli 17,5 vrk täyteen :S

No mä nyt soitan tonne eläinlääkäriin!

Mustikkamaan

#408
Oho, se on jo aika reippaasti yli. Mä kyl jo lähtisin tohtorille, laittaa vaan semmosen boksin että on omasta pesästä purut ym.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

EmmaTi

#409
Puhuinkin äskettäin yhden eläinlääkäriopiskelijan kanssa siitä, että miten syvällisesti ne opiskelee hamsujen yms hoitoa ja sairauksia niin kuulemma yhden iltapäivän verran ainoastaan... :roll:

Nape

#410
Soitin eläinlääkäriin. Voi joopa joo, täytyy soittaa johki toiseen paikkaan sitten. Sanoivat, että seurailla tilannetta, että jos on hyvävointinen, niin nou hätä. Mut mä en nyt oikeen oo samaa mieltä :S . Sain kyllä jonkun eksoottisiin eläimiin erikoistuneen puhelinnumeron varuiksi jos alkaa meneen huonompaan suuntaan.

mesis

#411
Pidän täällä peukkuja, että kaikki menisi hyvin.

Ken_G

#412
Lainaus käyttäjältä: "Nape"Voi joopa joo, täytyy soittaa johki toiseen paikkaan sitten. Sanoivat, että seurailla tilannetta, että jos on hyvävointinen, niin nou hätä.

Kannattaa tosiaan soittaa toiseen paikkaan. Tuo heidän kommenttinsa osoittaa, että pihalla ovat.

Mustikkamaan

#413
Hamstereilla toi kantoaika on niin lyhyt, että vuorokaus on suhteessa pitkä aika. Tietty ne teoriassa voi vielä tulla normaalistikin, mutta son sit aika hanurista jos emon tila romahtaa yhtäkkiä :S
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Nape

#414
Nyt mä olen soittanut kolmeen paikkaan yhteensä, toisesta paikasta neuvottiin Arkkiin ja Arkista sanottiin, että normaali tiineysaika on 15-18vrk, että odotella vielä huomiseen ja antaa Ullan olla rauhassa. Eli kait mä sitten vaan odotan siihen huomiseen, kun kukaan ei halua meitä vastaanotolle. Voi elämän kevät!

Mustikkamaan

#415
No jos Arkki neuvoi odottamahan, niin kai sen sitten uskaltaa vielä sen puoli vuorokautta odotella. Toivottavasti  :|

Pidetään peukkuja, että menis vielä kuiteski ihan luontasesti tää homma! Me ehkä nyt maalataan liikaakin piruja seinille :D
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Nape

#416
No kyllähän tässä huolestuu, kun mitään ei tapahdu ja sillä kuiteski näkyy molemmissa kyljissä sellaiset patturat. Mä jo täällä miettiny, että jos se ei olekkaan tiine vaan sillä on mahassa joku vika :cry:

Maiju*

#417
Meillä tosiaan vain se 2 lasta pesässä, safiiri & normaali naaraat.  :)

Katsotaan nyt millaisiksi kehittyvät, toisesta voisin hyvinkin luopua sitten kun näkee kumpi jää kotio.
Riitasoinnun talvikot & kesyhiiret - kasvatus tauolla

EmmaTi

#418
Lainaus käyttäjältä: "Mustikkamaan"No jos Arkki neuvoi odottamahan, niin kai sen sitten uskaltaa vielä sen puoli vuorokautta odotella. Toivottavasti  :|

Pidetään peukkuja, että menis vielä kuiteski ihan luontasesti tää homma! Me ehkä nyt maalataan liikaakin piruja seinille :D

Joo toivotaan näin!
Napella uneton yö edessä  :(

toivottavasti aamulla mökistä kömpii sutjakoitunut Ulla!

KaisaM.

#419
Tsemppiä Napelle ja Ullalle.  :(  Mulla kun aikanaan Pamppers ei ruvennut synnyttämään ja aloin soittamaan eläinlääkäreitä läpi, niin kyllä se aika toivotonta oli. Monesta paikasta sanoivat että eivät tiedä hamsuista mitään, monet käskivät odottamaan, yhdestä paikasta luvattiin leikkausaika tyyliin 5 tunnin päästä, ja yhdestä oksitosiinia. Käytiin hakemassa oksitosiinipiikki ja pari sain mukaankin, ja sitten vain odoteltiin ja toivottiin parasta, koska seuraava vaihtoehto oli sitten lopetus, sillä hamsterin keisarinleikkaus... Joo, ei vaan riitä usko siihen että onnistuisi. Onneksi oksitosiini auttoi ja ilmeisesti kuolleet poikaset tulivat ulos, sillä yhtään poikasta ei löytynyt, vain verijälkiä. Mamma eli onnellisesti yli kaksivuotiaaksi.  :)  Haleja ja toivotaan parasta, saisko jostakin sitä oksitosiinia Ullalle?
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.