• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Poikaspäiväkirjat 3

Aloittaja Minski, 17.11.10 - klo:00:15

« edellinen - seuraava »

Ken_G

#390
Lainaus käyttäjältä: "Nape"Onnittelut Taikahamsulle ja Aleksialle :sydan  Ihanaa :sydan

Täältä kans  :)  Toivottavasti tällä kertaa menee kaikki hyvin. Kovasti on nyt Satumetsän A-poikueella jälkeläisiä, vaikkei meidän Auralla tärpännytkään  :|  Meille on tulossa pk musta poitsu, Algian 17.1. syntynyt ipana  :)

Mustikkamaan

#391
Pääsenpäs tän kuun lopulla astuttaa mein lk normaali vkkk tytsyn :) Käytän mitä todennäköisimmin tuota lk mustaa urosta joka lainareissulta saapuu pian, vaikka se on vielä pikkuisen nuori - toi toinen on valkonauhanen ja mun tuurilla sieltä ei sit muita tuliskaan ku valkonauhoja... Vielä kuiteski on asia harkinnassa, mulla on kuiteski toisaalta niin huono tuuri knikkienki kans :D Hmm...
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Nape

#392
Ei oo Ulla vielä poikinu, sitäpaitsi viime yönä hoksasin, että oon laskenu väärin, LA on 10.2 eikä 9.2.

Siitä seuraava mahdollinen poikue onkin sit vasta kesäkuun paikkeilla jos kaikki menee niin niinku pitää ja oon alustavasti suunnitellu.

Anonymous

#393
^Nape kyllä ne sieltä syntyvät, sit sulla alkaa taas pitkä odotus et pääset katsoon niitä ;)

Vevve

#394
^ Poikasten kasvattaminen onki pelkkää odottamista. Ensin odottaa syrkkinaaraalta kiimaa, sitten odottaa poikasia syntymään, sitten odotaa että niitä voi alkaa käsittelemään, sitten odottaa luovutusikää ja hups, taas ne onkin ihan liian nopeasti kasvanut isoiksi ja muuttaa pois  :D

Nape

#395
Vevve taitaa olla oikeassa :)

Juu mä laskin yöllä uusiks niin tosiaan väärin oon alunperin laskenu. Joten huomenna mä vasta alan odotteleen niiden syntymää. Eihän tässä mitään vahinkoa ole käynyt. Itseä vaan tympii ku tuliki yks päivä lisää jännitystä :kieli

EDIT: Ulla ei oo vielkään porsinu :c8 Jos ei yöhön mennesä mitään tapahdu nii kait se on vietävä lekuriin. Näin sen kyl äsken ja näytti hyvinvoivalta, masupallot oli tallessa ja kun se haki ruokaa nii katoin pesään eikä siel oo vauvoja. 16,5vrk nyt kestäny raskaus.


MirkkuH

#396
^no onko karvapäärynä poksahtanut :)

Nape

#397
Enpä tiiä onko :kieli . Laitoin sille aamupäivällä uutta ruokaa ja se tuli hakeen niitä. No yritin sit vaivihkaa kurkata pesään, ku se oli toisessa päässä terraa, mut pah, se heti huomas mun aikeet ja viiletti pesäänsä. Mitään en oo sieltä kuullut, ku oon yrittäny kuunnella. Tää oon niin mun tuuria :twisted:  :nuija:  :rant:

Mustikkamaan

#398
16,5 vuorokautta on normaali tiineysaika. Toivottavasti alkais jo tulla ulos :S
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Ken_G

#399
Toivottavasti luonto hoitaa nyt itse asian. Kannattaisiko tuollaiseen varata jo valmiiksi lekuriaika varmuuden vuoksi, milläs muuten menet lekuriin ex tempore, jos tulisi tosi kiire.

Edit. Eikös sieltä nyt jotain edes pientä piipitystä pitäisi kuulua sitten, kun ovat syntyneet?

Nape

#400
^Joo mielessä on kans ollut, että jos soittas ja varais ajan varuilta, sais sit nopeesti sen sinne jos tulee tarve. En kyllä keksi mitään miten voisin sinne pesään kurkata. Pitäskö vaan kokeilla laittaa lisää ruokaa jos kävis tuuri ja sais katsottua sinne?

Muoks: Silloin kun Lindan poikaset syntyivät, niin ne oli hiljaa ainakin ekat kolme päivää, mitään en kuullut silloinkaan.

Mustikkamaan

#401
Joo ei ne tosiaan aina huuda :) Mitä paremmin on maitobaarissa tavaraa tyrkyllä, sitä hiljasempia ovat.

Mä useimmiten huomaan poikasten syntymän siitä että masu on olennaisesti pienentynyt, mutta sit tietty ne voi tulla sillai tipoittainki... Koklaisin kans sitä ruokahommaa hyvin varovaisesti.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

EmmaTi

#402
Ei meidänkään poikueesta mitään ääniä kuulunu, mikä oli aika piinaavaa kun emo oli yli vuorokauden puruilla umpeenmuuraamassaan kopissa. Sit se yhtäkkiä tuli illalla hakemaan ruokaa niin avasin sillä aikaa sen verran kantta että näin nakkikasan.

Minäkin täällä jännään Ullan synnytystä kun se on niin kaunis ja haluisin itsekin hopsun  :lov

Hessuinen

#403
Mikäli hamsumamma ei näytä erityisen stressaantuneelta olen ainakin minä tehnyt niin notta laittanut kuljetusboksiin purua ja sinne joukkoon siemenseosta +jotain herkkua, pähkinöitä tms. mitä hamsu voi purujen joukosta etsiä ja laittanut hamsumamman sinne sen ajaksi kun olen itse kurkannut nopsasti pesään. Josko se toimisi Napella kun Ulla seuraavan kerran tulee pesästä pois?

Meillä kuitenkin sormet ristissä ettei tarvitsisi eläinlääkärireissua!

Edit: Kukas muuten on sulho? Varmaankin jostain olen sen jo lukenut muttei tule mieleen.
Älä katso, älä koske - tai kuolemalla on sinun kuoltava

Nape

#404
Joo ei ole poikaset syntyny ja mahapallot on edelleen tallella. Sain katsottua pesän kunnolla, katsoin myös lusikalla paperien alta varovasti ja ei mitään ole  :S   EIkä ole missään mitään raatoja tai mitään.

Jos poikaset on jääny sisään, niin onko naaraassa jotain ulkoisia merkkejä siitä?
Ja vielä muoks: Toki voisin kysyä eläinlääkäriltä tätäkin asiaa, mut jostain kumman syystä mulla on enemmän luottoa teihin, jotka ootte kasvattaneet monia poikueita entä eläinlääkäriin joka ei välttis tiiä hamsuista hirveesti mitään.


Ullan sulhanen on lk hopeamusta Daruma :)

Alanpa tässä soitteleen eläinlääkäriaikaa...