• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsteripulina osa 9

Aloittaja Nilla, 09.11.10 - klo:14:26

« edellinen - seuraava »

Nape

#255
Lainaus käyttäjältä: "Hessuinen"Edit: Ainiinjuu, mä taisin unohtaa päivittää tännekin Kurnun karkumatkan viimeisen osan. Neito saatiin kiinni viime viikon tiistaina kun jääkaapinsiirtoapu tuli paikalle, siellähän tyttö ja oikein sievän pesänkin oli rakentanut, pesätarpeena oli mm. käytetty mun vanhaa sukkaani, joka oli tässä vaiheessa erittäin riekaleina ja jonka katoamisesta olin epäreilusti syyttänyt koiraani, sillä kun on tapana sukkia jemmailla. Olipa jemmassa yksi kengänpohjallinenkin, joka tuli myöhemmin todettua olevan peräisin toisesta lenkkarista.

^Voi sitä Kurnua! :D
Mutta voi harmi kun/jos noin hyvät poikassuunnitelmat meni nyt mönkään :S  Jos se olis vaan syönyt hyvin karkureissunsa aikana :angel

Hessuinen

#256
^Kyl se taitaa se vauvapömppö olla, kuitenkin tässä on ollut jo viikko aikaa kun saatiin kiinni ja pömppö on tullut selvemmäksi/selväksi vasta parin viimeisen päivän aikana (kiinni saadessa oli aika hoikassa kunnossa, vissiin menot olleet aika rajut pakoreissun aikana). Vähän jo hommaileekin siihen malliin, eilen perusti pesääkin innolla kun normisti nukkuu missä nurkassa vain, ja muuten niin energinen tyttö joka iltaisin pyytää ulos jaloittelemaan/kerjäilee herkkuja ei viettänyt aikaa juuri muualla kuin pesässä. Tosin ei ainakaan vielä kahteen yöllä mennessä ollut mitään pullauttanut ulos, tuli vaan pesästään ulos herkkujen toivossa kun kuuli rapistelua. On se kyllä aika :c8 kun hamsut päättää itse lisääntyä, toki toi Kurnun pako oli ihan omaa syytä mutta Lelli olisi kyllä voinut jättää dunan läpi syömiset. :kieli

Vaikka nyt sekoittaakin mun pienimuotoisia poikassuunnitelmia taitaa tää on kaikista skenaarioista/rakkauslapsitapauksista ehkä kuitenkin se paras, sillä muut taloudessa asuvat naaraat sattuvat olemaan Lellin emo ja oma sisar.
Älä katso, älä koske - tai kuolemalla on sinun kuoltava

Nape

#257
^No sitten. Onneksi kuitenki Lelli ja Kurnu niin ei oo sukurutsausta. Vähän mua kyllä sitten kiinnostaa mitä sieltä tuleepi :)

Hessuinen

#258
^Mä olen tässä katsellut molempien sukutauluja läpi ja miettinyt samaa, vaikka mun tietämys näissä asioissa ei vielä olekaan mitään huippuluokkaa. :D

Normaali ja hopeanharmaa nyt ainakin on mahdollista. Myös mustaa/hopeanmustaa voinee tulla kun Lellin emo oli musta vkkk, ja jos Lelli kantaa ps:ssää niin sitten myös kyyhkis/hopeakyyhkis (+cinnamon).

Sitten tietty on vielä se häviävän pieni mahdollisuus että Kurnu on kilppari jota se tuomari siellä GG:ssä veikkasi, se tietty muuttaa kuvioita ja ehkä mahdollisuuskin sillä Kurnun kasvattaja ei saanut tietoonsa kuin emonemon+emonisän värit. Siinä tapauksessa emonemon olisi pitänyt olla cinnamon kk, ja emo taas cinnamon piilokilppari sillä kyllä Kurnun kasvattaja olisi sieltä turkista ne laikut erottanut vuosien kokemuksellaan. Kurnun mahdollinen kilpparius näkynee sitten siinä vaiheessa kun poikaset ensin syntyvät ja siitä vähän kasvavat, jos siis on mitään keltaista/keltasukuista joukossa.

Sit tietty on pieni mahis että rexiäkin voi tulla, Kurnun isänisä ja Lellin isä oli moisia. Kiharapörrö tai pari olisi kyllä kieltämättä aika ihania. :oops:
Älä katso, älä koske - tai kuolemalla on sinun kuoltava

Mustikkamaan

#259
Uu, rakkauslapsia  :sydan Vaikka ainahan se tosiaan olis parempi jos hommat menis nimenomaisesti suunnitelmien mukaan - minulla jos kellä on kokemusta noista vastoinkäymisistä.

Meille tuli extempore-lainaksi syyristyttö. Tiukkapiponen tapaus :D Olin ottaas sitä terrastaan ja siirsin sit sen edestä pois semmosen kuivan ruisleivän että saisin likasta helpommin otteen. Tää vaan katto mua vihasesti ja kävi heti hakemassa sen ruisleivän takasin siihen missä se oliki :D

Sit se illalla kolisutti terran kattoa siihen malliin, et jouduin laittaa kasan kirjoja päälle. Hitsi että son ollu vihasen näkönen siitä lähtien! Joudun nyt sit muuttaa sen isompaan ja laittaa ton papparaisen sen tilalle, kun se ei näksyy tykkää tosta vähän pienemmästä terrasta. Pöhkö söpöläinen  :lov Ei toi mikään pikkupurkki oo toi terra mut ei mikään isokaan sinänsä - aattelin et solis menny ton laina-ajan tossakin, ei tosiaanka :D
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Nape

#260
^Arvonsa tunteva leidi, hieno nainen :D

Hessuinen laittaa sitten kuvia paljon jos rakkauslapsia ilmestyy :)

Filip on ollut mulle kiukkuinen kun jouduin ottamaan siltä pyörän pois kun se vaan humputteli siinä pyörässä eikä muistanu syödä ollenkaan. Eilen kyllä kuului sit puuron mässäysääniä sen suunnalta että jospa tuokin hiukatikku sais vähän lihaa luiden ympärille.

Hessuinen

#261
^Tottakai, se kuuluu asiaan. ;)

Mullakin oli sama ongelma Lellillä kun se ihastui vähän turhankin paljon juoksupyöräänsä (ja sai nätyskässä noottia juuri hoikkuudestaan), meilläkin on ollut siltä pyörä pois kolmisen viikkoa. Ehkä tässä syy miksi poika päätti ruveta luovaksi dunaa kohtaan, jonkin sortin mielenilmaisua. :>

^^Niinhän se olisi, mutta yleensähän kaikki menee just päinvastoin kuin on aikomus.  xD

Mullekin tuli Napen tavoin heti mieleen että onpa vahvatahtoinen nainen siellä sulla kylässä. :sydan Jotenkin muistui mieleen kun muksuna katsoi pekka puupäätä, tuon tytön nimeksi nimittäin sopisi Justiina. XD
Älä katso, älä koske - tai kuolemalla on sinun kuoltava

Nape

#262
Juu, en meinannu saada eilen Filipiä ees harjattua, kun ei kannen päällä pysyny sekuntiakaan paikoillaan, hyppäs sit melkeen siitä kannelta lattialle. Just sain siirrettyä kantta niin, että mätkähti Ullan terran kannen päälle ja siitä sain kauhastua sen boksiin. Hirveenä siis energiaa kun ei enää oo pyörää. :c8


Tässä mä nyt oon yrittäny ettiä jotain pk syrkkityttöä meille, mut laihat on tulokset, kun en halua ku pk:n ja sellaisen joka EI ole vn. Pitäs viel olla sellainen, että sen vois ehkä tulevaisuudessa yhdistää tuon Filipin kanssa.. Mistäs mie nyt sellasen löyän! Kauhea syrkkivauvakuume :oops:

Ananas

#263
Mä oon ihan innoissani; Vattu saa terraarion. Käytiin torstaina tuttavilla ja niillä on yksi ylimääräinen terra, ja kysyivät, että haluanko minä sen. Vastasin heti kyllä. Terra on pikkaisen isompi, kun Vatun duna. Hyvä, että saadan toi terra( ja vielä ilmaiseksi), koska Vattu on näköjään kiinnostunut puruissa kaivelimesesta, ja tohon dunaan ei voi oikein ton tason takia laittaa paljon purua( muuten juoksupyörä ei liikkuisi kunnolla).

HamsterSailor

#264
Voiko vanerista tehdä hamsuille tasoja? Kun eikös siinä oo jotain liimoja tms...? Noi lisähäkit on sen verran korkeita (30cm), että sitä korkeutta vois hyödyntää vähän enemmän tasoilla :)

Nape

#265
No sehän on mukavaa että Vattu saa terran :)

Mä olen kyllä laittanut vanerista tasoja. Eikä nuo ole syöneet niitä.


Mä löysin meille uuden hamsun :) ihanaa. Pk cinnamon tyttö. Tulee ens perjantaina sit meille enkä jaksa odottaa :lov

ammie

#266
^ Teille vaan hamstereita tulee koko ajan lisää. Onnee uudesta tytsystä.  :)

Mulla oli aikeissa hankkia kiinari, jahka jossain semmoseen törmäisen, mutta taitaa jäädä hankkimatta, kun on vissiin edessä muutto yksiöön ja en tiedä, voinko näitäkään kaikkia ottaa mukaan, vai pitääkö jättää osa kotiin.  :nops: noh, ehtiihän sitä vielä myöhemminkin joskus.
Pieni hamsteri, pienet tassut. Pieni nenä ja pieni massu.

Vevve

#267
Lainaus käyttäjältä: "ammie"Mulla oli aikeissa hankkia kiinari, jahka jossain semmoseen törmäisen, mutta taitaa jäädä hankkimatta, kun on vissiin edessä muutto yksiöön ja en tiedä, voinko näitäkään kaikkia ottaa mukaan, vai pitääkö jättää osa kotiin.  :nops: noh, ehtiihän sitä vielä myöhemminkin joskus.

Mäkin olen muuttamassa yksiöön, mutta ei se mua pysäytä  :D Paremminkin just kivaa, kun on oma tupa ja oma lupa, eikä tarvitse kysellä lupia uusiin tai kuunnella valitusta hamstereista.

ammie

#268
^ Tossa on kerroskeittiö, niin siihen ei oikeastaan sais ottaa lemmikkejä, mutta tuumin et jos noi hamsut sais mukaan otettua...  :angel Tai siis veikkaisin ton johtuvan siitä, ettei sinne haluta esmes koiria, jotka vois vahingossa sännätä siihen yhteiseen keittiöön ja tehdä tuhoja, joten ehkä se ei olis niin vakava rike pitää paria hamsutinta siellä omassa asunnossa.

Ja ei tossa tilaakaan ole suurelle hamsuarmeijalle, kun vaan 17 neliöö.  :D
Pieni hamsteri, pienet tassut. Pieni nenä ja pieni massu.

lentsu

#269
Mä sain VIHDOIN mun eläinhuoneprojektini valmiiksi! Olen väsännyt sitä koko syksyn.  :grin

Lähtökohtana oli rumanruskea (kokopaneloidut seinät, paneelikatto, lautalattia) kokonaisuus, katonrajassa kamala kaapinrotkale, joka jäänyt edelliseltä talon omistajalta, ei mitään kunnon hyllyjä tms. Huone on pieni kuin mikä, mutta kuitenkin oikea huone ikkunoineen, ei siis mikään vaatekaappi. Siellä oli vaan semmonen sekasotku ja vaikka hamstereita ei monta ollut, tuntui ettei niillekään ollut oikein tilaa kun sitä ei oltu organisoitu mitenkään.

Mutta nyt! TA-DAA!  :D Seitsemälle hamsterille on laitettu paikat niin, että vaikka huone on yhtä pieni kuin ennenkin, kaikille on tilava asumus, mutta silti siihen huoneeseen mahtuu myös koirien kuivauspiste eli trimmauspöytä ja baarijakkara mulle. Ihan kuin sinne olis tullut neliöitä lisää!

Seinät ja katto maalattu valkoiseksi, hyllyksi tuotu Ikean 50 cm syvä lundiakopio, ommeltu verhot yms. Kyllä nyt kelpaa!  :)