• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsteripulina osa 9

Aloittaja Nilla, 09.11.10 - klo:14:26

« edellinen - seuraava »

Ken_G

#105
Tulipa tilattua Petshopista 100 l säkki Alspån-leppähaketta. Kätevää, kun voi noutaa itse postikuluitta autolla tuosta työpaikan läheltä heidän varastoltaan. Olisi tarkoitus vaihtaa purut kaikkiin kolmeen juoksutuslaatikkoon.

Muoks. Nape: 26,90 on hintaa tuolla säkillä.

Nape

#106
^paljon maksoi se iso säkki?

Mä tykkään että se Alspån on hyvää haketta, oon pari kertaa ostanu sellaseen pienen säkin ja hyväks todennut.

ammie

#107
Mä tässä yks ilta pelästyin jo hirveesti, kun kattelin et mitä ihmettä toi Bravo (lk musta vn) on tehnyt niskalleen, kun näytti, että sen niskassa ois ollut tummia läikkiä ihossa. Siinä sit vääntelin ja kääntelin hamsteria ja tutkin sitä niskaa ja tajusin, että pannahinen, eihän siinä ihossa mitään ole, vaan se turkin juuri oli niiltä kohti paljon tummempaa kuin muualta.

Ikäähän tolla on 1v 7kk ja toi turkki on niskasta semmosen kulahtaneen mustan väristä ja sitten se uus turkki niiltä joiltain alueilta paistaa silmään tosi hassusti, jos siihen niskaan puhaltaa. On toi koko otus jo aika rusehtava muutenkin, vaikka nuorena poikana oli niin kauniin musta.  :)
Pieni hamsteri, pienet tassut. Pieni nenä ja pieni massu.

Mustikkamaan

#108
Mä käytän leppähaketta kärmeksillä mut ostin sitä alun perin hamsterille, jonka ajattelin olevan puruille allerginen. 5,90 e/20 litraa. Toi leppähake on ihanaa, se ei döfää niinku haapahake ja on huomattavasti kivemman väristäki :)

^Kuulostaa ihan tyypilliseltä mustan hamsterin karvanvaihdolta tosiaan :)
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Vevve

#109
Lainaus käyttäjältä: "ammie"Mä tässä yks ilta pelästyin jo hirveesti, kun kattelin et mitä ihmettä toi Bravo (lk musta vn) on tehnyt niskalleen, kun näytti, että sen niskassa ois ollut tummia läikkiä ihossa. Siinä sit vääntelin ja kääntelin hamsteria ja tutkin sitä niskaa ja tajusin, että pannahinen, eihän siinä ihossa mitään ole, vaan se turkin juuri oli niiltä kohti paljon tummempaa kuin muualta.

Ikäähän tolla on 1v 7kk ja toi turkki on niskasta semmosen kulahtaneen mustan väristä ja sitten se uus turkki niiltä joiltain alueilta paistaa silmään tosi hassusti, jos siihen niskaan puhaltaa. On toi koko otus jo aika rusehtava muutenkin, vaikka nuorena poikana oli niin kauniin musta.  :)

Bravon veli Könttikin on aika karsea harmaan/ruskean/mustansotkotus  :D

ammie

#110
^Hahaa, meillä onkin nyt mustavalkoisten hamsujen sijaan ihan eriväriset hamsterit. Kiva, niin ei ehi kyllästyy siihen samaan väriin. *köh*  xD

Lainaus käyttäjältä: "Mustikkamaan"^Kuulostaa ihan tyypilliseltä mustan hamsterin karvanvaihdolta tosiaan :)
Hyvä hyvä.  :)  Niin mä funtsinkin, että jostain tälläsestä on kyse. Oli kyllä ihan uus juttu mulle ja lampun alla oli hirvee syynäys, että no onks se nyt turkissa se tumma, vai siinä ihossa.  Hamsteriparka.  :D
Pieni hamsteri, pienet tassut. Pieni nenä ja pieni massu.

jensku

#111
Minski// Itekkini oon monesti tiputtanut noiden juomapullot vahingossa, mutta rikki ei onneksi menny. Mutta suuren kulutuksen tulokseksi yhestä juomapulosta irtosi se metalli osa irti ja takas sitä ei saanu paikoilleen. :D Ja kerran keskellä yötä toi edesmennyt leevi tiputti juomapulonsa lattialle. En oikeen tajuu miten se onistu tekee moisen tempun. xD
~Diadem's Hamsterikasvatus ~
Kotisivu - http://diadems.hamsterit.net/
Meidät löytää myös Facebookista! - https://www.facebook.com/JenskunHamsula?ref=bookmarks

HamsterSailor

#112
Onko jollain kokemuksia Bunnyn hamsterinruoasta? Zooplussasta oon tilaamassa ja ajattelin jos tilaisi sitä sieltä Crispyn lisäksi :) (jotenkin vaan ällöttää ne siinä olevat jauhomadot, en ole ötököiden ylin ystävä... :upmfh: :yak: )

jensku

#113
^ On kokemusta. Vaikka siitä on jo reilut 2 vuotta kun viimeeks tilasin sitä. :) Hamsut tykkäsivät ja omasta mielestä oli tosi hyvän näköistä. :yes:
~Diadem's Hamsterikasvatus ~
Kotisivu - http://diadems.hamsterit.net/
Meidät löytää myös Facebookista! - https://www.facebook.com/JenskunHamsula?ref=bookmarks

HamsterSailor

#114
^Kiitos! Entä mites ne madot? :mrgreen:

PiiaL

#115
Meillä vanhempien hamsujen hyvästely tänä vuonna senkun jatkuu.. Sefirille (2v 2kk) on kehittynyt nopeasti jonkinlainen suurehko "leukapussi", joka on suurimmaksi osaksi kyllä pehmeä, mutta kun kunnolla sitä tunnustelee, jotain tiiviimpääkin mötikkää siellä pussin sisällä on. Mikä sitten ikinä onkaan, joku suurentunut imusolmuke? Kasvaintahan se saattaa olla. Samat sanat Valencialle (1v 10kk), se on ruvennut kuihtumaan ja tänään huomasin, että verta on tullut peräpäästä, eli todennäköisesti kasvainta sielläkin kohdussa, munasarjoissa tms. Voi tätä surua :( Meillä on muistaakseni ainakin yhdellä edesmenneellä naaraalla ollut aikaisemmin tuota verenvuotoa, jonka vuoksi se lopetettiin ja eläinlääkäri juuri kasvainta siellä epäili olevan.

Marla

#116
Lainaus käyttäjältä: "Mustikkamaan"Mä käytän leppähaketta kärmeksillä mut ostin sitä alun perin hamsterille, jonka ajattelin olevan puruille allerginen. 5,90 e/20 litraa. Toi leppähake on ihanaa, se ei döfää niinku haapahake ja on huomattavasti kivemman väristäki :)
Jeps, ite oon tota Ålspanin leppähaketta jo pidempään käyttänyt, ja totta tosiaan se on erinomaisen hyvää. :)


Voi ei Piia... :(

Nape

#117
Onpa tosi ikävää Piia  :(

Sirpa

#118
Minä joudun melkein hylkäämään hamsulaiset  :cry: Sain työpaikan ensi kevääksi ja kesäksi pääkaupunkiseudulta ja lähden sinne. Mies ja hamsterit jäävät tänne Tampereelle, tosin suunnittelin kyllä, että jos ottaisin edes Hilma-talvikon mukaan, mutta mahtaakohan melkein 2-vuotias mummeli stressaantua kovastikin kuljettamisesta? Loviisankin ottaisin mielelläni, mutta kun kotitalossa on niin pahuksen kylmät lattiat, että siellä ei oikein voi juoksuttaa hamsteria missään ja sitten olen luultavasti viikonloput pois, niin hamsterit joutuisivat olemaan aika paljon omine nokkineen.
Kyllähän mies hoitaa noita meidän silmäteriä vähintään yhtä hyvin kuin minäkin, ei se siitä ole kiinni, mutta kun miten sitä osaa oikein ollakaan kun yhtäkkiä ei olekaan itsellä hamsuja?! (tosin täysipäiväinen työ ja etäopinnot päälle kyllä pitänevät huolen siitä, ettei tartte ainakaan tekemisen puutteesta kärsiä...)

Nape

#119
Sirpa: Onnea työpaikasta  :) !!! Onpas kova valintatilanne kyllä päällä!
Jos mä oisin sä, niin mä varmaan ottaisin jonkun hupulaisen matkaan, kun en minäkään osais ilman elukoita enää olla xD