Hamsteripulina osa 9

Aloittaja Nilla, 09.11.10 - klo:14:26

« edellinen - seuraava »

Saana

Täällä on onneks minidunia tyhjillään. Mutta mihin mä laitan ne 2 syrkkivekaraa, jotka tulee ny vkl:na. :pihalla:

Mustikkamaan

^Mä voin antaa mein vekaralle vanhan suolakurkkupurkin mukaan :D

Meiltä lähteekin nyt kaks ensimmäistä kakaraa perjantaina, sit kolmas tiistaina ja neljä kappaletta tulevan viikon loppuna Helsingin-reissulla! Voi haikeus.

Kolme vielä olis kotia vailla, vois oikeestaa huomenna soitella yhteen kivaan eläinkauppaan että haluaisivatko. Noista on yks vielä semmoi ihan mun lemppari, oon muuteski ihmetelly et miks noi normaali umborous valkonauhaset tytöt ei oo tehny kauppaansa ku ne on ihan hirvittävän hemasevia!  :lov

Tiistaina olis megashoppailureissu, ruokaa lähinnä, mut ostan oikein kunnolla kaikkea jyvätarviketta. Täytyy piipahtaa tossa Punnitse & Säästä -kaupassa, en oo ikänä käyny. Kuulenma sieltä saa aika edukkaasti kaikenmoista. Lidlissä tosin oli 200 g pähkinäsekotusta alle 2 ekee pussi huomenna tarjouksessa. Ostan neki varmuuden vuoks :D Sit eläinkauppaan hakee joitaki sekotuksia ja vähän ruokamarketistakin.

Olinpa jo kerenny unohtaa et 11 kersaa syö aika paljon :D
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Vevve

^ Mä ostan aina Punnitse&Säästästä kaikkee naposteltavaa itselle ja hamsulle. Ei ne nyt mitenkään sikahalpoja ole, mutta ihan ok hintasia.  :)

Nape

Tuossa kuvat Ullan kyljistä, taitaa isontua kuvat klikkaamalla. Ja ylemmän kuvan karvaton läntti on oikeesti n. 20 senttisen kokoinen, se ei vaan näy kuvassa enkä saanu parempaa kuvaa.

mesis

Ihan sieltä kyllä iho loistaa läpi. Voi surku, mikähän sen aiheuttaa?

lentsu

Toi Ullan ongelma näyttää mun silmiini mahdollisesti hormonaaliselta. Mulla oli kerran naaras, oma kasvatti, Colbronde's Keiko, jolla oli poikasena kaunis turkki, mutta noin nelikuisena siltä lähti kyljistä karvat - lähes pysyvästi. Palasivat vasta vanhuudessa. Mä tutkitutin sen eläinlääkärillä, mutta mitään sikaripunkkia tms. ei löytynyt ja eläinlääkärin mielestä se oli hormonaalista. En uskaltanut koskaan astuttaa, vaikka oli kaunis naaras. Keiko eli kuitenkin ihan normaalin elämän ikänsä puolesta - ja kun se oli vanha ja hormonitoiminta väheni, simsalabim, sille ilmestyi kaunis turkkikin vielä mummona. Toivotaan että olis jotain vastaavaa = ei vaarallista.

Mulla on Keikosta kuvakin, mutta mä tyhmä olen tietty ottanut sen niin, että hamsteri näyttäisi mahdollisimman kauniilta, eli edestä niin että ne kamalat kyljet ei näy. Kaikki tommonen pitäis aina dokumentoida kuvaamalla, jotta osaisi selittää ja näyttää jotain havainnollista sit kun vastaavista ongelmista tulee myöhemmin puhe ni vois oikeasti verrata.  :|

Saana

Lainaus käyttäjältä: "Mustikkamaan"^Mä voin antaa mein vekaralle vanhan suolakurkkupurkin mukaan :D
Kiitos tarjouksesta, mutta yritän kehitellä jotain paikkausvehkeitä noihin vanhoihin duniin. Niitä kyllä löytyy, mutta jokaisessa on joku ärsyttävä reikä.

Nape

Mä kans miettinyt, että jos on hormonaalista. Nuo on ilmestyneet tässä pikkuhiljaa, mut suhteellisen lyhyessä ajassa nuo karvan harvenemiset. Täytyy seurailla tilannetta. Onneks nuo ei häiritse Ullaa mitenkään, mut kyllä mä toivoisn ettei nyt ihan kokonaan kaljuunnu kuitenkaan.

Hessuinen

Mulla on ihan hirrrveä kinkkikuume. :teipit
Älä katso, älä koske - tai kuolemalla on sinun kuoltava

Vevve

^Mullaki oli. Se talttui kinkillä.  :D

Hitsiläinen, ku noi mun pämppellit on alkaneet tappelemaan. Just ku ehdin kirjottaa niistä jutun Poskariin  :kieli Taidan luopua toisesta, en tahtois turhan montaa asumusta täyteen ylimääräsiä hamstereita...

MirkkuH

Mä kävin hakemassa Mega-Eläimestä jäljellä olevat valkoiset popot :sydan

...ihania ovat, tosi reippaita (ne laikut oli semmoisia säntäilijöitä), tutkivat asumuksensa tarkkaan eivätkä hyökänneet heti lymyilemään nurkkiin.

Kaksi olisin ottanut, mut otin vielä sen yhden ylimääräisen...eli niitä on kolme ja yhdellä on pieni harmaa läntti otsassa :sydan

lentsu

Ehtiks Eevi saada niitä ollenkaan?  :huh

Mustikkamaan

Lainaus käyttäjältä: "Nape"Mä kans miettinyt, että jos on hormonaalista. Nuo on ilmestyneet tässä pikkuhiljaa, mut suhteellisen lyhyessä ajassa nuo karvan harvenemiset. Täytyy seurailla tilannetta. Onneks nuo ei häiritse Ullaa mitenkään, mut kyllä mä toivoisn ettei nyt ihan kokonaan kaljuunnu kuitenkaan.

Jos kaljuuntuu enempikin, niin sikaripunkki on saattanut aktivoitua yleiskunnon heikentyessä. Se on kans sit helppo hoitaa pois. Mulla on hamsulla yhden kerran se päässyt käymään. Mutta toki voi tosiaan olla hormonaalistakin.
Heidi Harju

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

lentsu

^ Totta, Mustikkamaan. Tuli vaan ihan ekaks hormoonit mieleen, kun taustalla pieleen mennyt tiineys ja sekin vie karvat suunnilleen tuon näköisesti, jos osuu kohdalle. Mutta raapekoe vois olla kyllä hyvä ottaa sikaripunkin varalta, etenkin siks kun sikaripunkki voi periaatteessa viedä hamsterin tosi huonoonkin kuntoon levitessään. Mun yks kasvatti kuoli aikoinaan Ruotsissa sikaripunkkiin (näin avaustuloksen) kun siitä ei tajuttu ottaa raapenäytettä ja heitettiin vaan lisää antibioottia naamaan kenenkään tajuamatta, mikä eläintä hivutti ennen kuin avaustulos osoitti totuuden. Se on kyllä täysin pois hoidettavissa, tosin voi olla sitkeä, mulla oli yks tapaus, joka tarvitsi muistaakseni peräti 3 ivermektiinilääkeinjektiota, ennen kuin tokeni täysin kuntoon.

Mustikkamaan

Muaha, huomasinpa hassun jutun omasta tekstistäni. Tarkentaakseni: mulla ei oo kyl koskaan itselläni aktivoitunut sikaripunkki, mut siis mun hamsterilla :D
Heidi Harju