• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Kuvia hamsupoikueista

Aloittaja Saana, 27.06.07 - klo:22:17

« edellinen - seuraava »

Nilla

#345
AIVAN IHANIA POIKASIA MINNAW!  :lov   Niiskun poikaset ei viellä ihan ton ikäsiä ole, mutta viiden päivän päästä ovat 2 viikkoa vanhoja.

Ja MINSKI! Siis aivan ihanan värisiä poikasia! Mä en kestä... Onkos viellä vapaana?  :D  Noh, mahtaiskohan äiti edes suostua...  :puna:
Ei se haittaa, ei ne meitä tunne!

KaisaM.

#346
Unnan lapset olivat eilen viikon:


Värit ei kyllä yhtään olleet sitä mitä odotin.  :huh
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

TiinaL

#347
^ :sydan
Onkohan tuo pinkki joku valkoinen vai creme?
Hypnôse

Juuli

#348
Iiik, Minskin naperot  :lov. Kui ne nyt noi sulosii uskaltaa olla!
Pistä vain haaveesi johonkin turvalliseen paikkaan ja pidä mielessä, mihin ne piilotit.

KaisaM.

#349
^^Mie elättelen toiveita että keltainen vn.  :P  Mutta katsotaan kun ne kasvaa.
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

TiinaL

#350
^Ai sillä on nauha.. ei se sit valkoinen voikaan olla (miten niin valkoiset hamsut kiinnostaa muka  :) )
Hypnôse

KaisaM.

#351
Joo just katselin taas, niin sillä on selkeä nauha nyt. Voi kun se olis keltainen eikä creme! Ja sit se isänsä värinen on kaiketi rs kemu umborous. Ja sit on kaksi soopelia, kaksi normaali umborousta, yksi normaali umborous vn, musta vn ja musta/soopeli vn. Kasvais jo että näkis.  :D
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

Elliska

#352
No jos emä on valkokirjokilpikonna, niin ei sinne pitäisi cremejä ilmestyä. Jos ilmestyy niin on vanhempien suvussa joku kielletty (tai ainakin ei-suositeltava) yhdistelmä.
Siis keltaista ja cremeä ei saa yhdistää, ja creme kuuluu cremen sukulaisiin ja valkokirjokilpikonna keltaisen sukulaisiin. Jos olen väärässä niin joku korjatkoon. Itselläni ei ole mtn kokemusta asiasta, ainoastaan tuo artikkeli ;-)

Ninde

#353
^Emä taisi kyllä olla norre umborous. Ja hyvinkin voi vkkk:sta tulla cremeä, eihän tuo kuvio sitä estä (creme vkkk:kin on mahdollinen!), kun creme on resessiivinen väri.


Täytyy vielä lisätä, että tietty jos emän sisaruksissa on cremeä niin voisi miettiä että ei astuta sellaisella uroksella jonka väri on epäselvä (eli joka voi olla keltainen)... Mikähän tuon Simon värin alunperin piti olla?

KaisaM.

#354
Joo emä on kyllä norre umborous vn, tiedän vallan hyvin ettei cremeä ja keltaista saa yhdistää...  :nihkee:

Simoa pidettiin siis soopelisuklaana, kunnes se sai cremenaaraan kanssa mustan kk:n, normaali umborouksen ja normaali kk:n. Siitä kasvattajat päättelivät että on rs kemu umborous. Ja jos tuo yksi mun vauva on keltainen vn, niin se kai se sitten on.

Ja joo-o. Olen tyhmä kun en tajunnut että sieltä voisi nyt tulla creme(tai siis tässä tapauksessa soopeli)kilppareita. Pitää myydä ne lemmikkikoteihin. Harmittaa eikä syyllistäminen auta.
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

TiinaL

#355
Mutta eikös ollut niin että keltainen uros ja normaali naaras ei tuota lainkaan keltaisia poikasia?
Hypnôse

Maikkis

#356
^ Joo ei voi saada, koska keltaisen naaraan tarvitsee periä To-geeni molemmilta. Keltaiset urokset ovat sitten taas genotyyppiä To, joten To- geeni voi tulla ainoastaan emolta. (Siis keltainen naaras ToTo ja uros To)

eli se "cremen"-värinen ei voi olla keltainen. Olinko jotenkin näkevinä niitten poikaskuvissa sillä punaset silmät? Vaikka niillä on silmät vielä kiinni, niin eikö ps:llä ole ne silmät vaaleat? (mustasilmäisellä cremellä kun silmät on ei-auenneena mustat..)

KaisaM.

#357
Äh, aivan. No siinä siis ratkaisu mun ihmetyksiin, kyllähän minä tuon tiesin jossakin aivoissani mutta enpä taas tajunnut. No, pääasia tietenkin että lapset on terveitä.  :)

Muoks. Mutta mikäs tuo Simon värinen sitten on! Soopelisuklaa?  :pihalla:

Muoks taas. Mutta eihän "creme, keltainen"-miekäliepoikanen voi olla creme, kun molemmat vanhemmat on umborous! Jos se ei ole keltainen eikä creme, niin mikäs ihme se on?  :pihalla:  Ei se soopelisuklaakaan voi olla jos vertaa tuohon toiseen.
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

Maikkis

#358
^Ei poikanen oo välttämättä umborous, vaikka molemmat vanhemmat on (edellyttäen että vanhemmat ovat heterotsygootteja, eli Uu)

Eli jos poikanen on saanut molemmilta vanhemmiltaan pienen u:n, niin silloin on genotyypiltään uu, ja siis ei umborous.

KaisaM.

#359
Mitääh.  :huh  Olen saanut ymmärtää että umborous + umborous = aina umborous.

Otin uusia kuvia:




Puoli olohuoneellista syyrialaisia.