• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Juoksupyörä

Aloittaja GaneshaX, 04.11.07 - klo:12:42

« edellinen - seuraava »

piksu

#90
Lainaus käyttäjältä: "Ellipsi"Jotain hiljaista juoksupyörää olen itsekkin miettinyt, mutta taisin sysätä ajatuksen kun huomasin, ettei siihen voi laittaa juoksupyörämattoa. Mutta kyllä minä olen tuota edellisenkin ääntä kestänyt, itse asiassa Mellin kuoltua huomasin että oli vaikea enää nukkua ilman vingutusta :D


Onko tää syrkille sopivan kokoinen? Vähän epäilyttää tuo koko.. muuten tuommoisen voiskin hommata.
Moon oikias, soot vääräs,
soon kans vääräs. Moomma
oikias, tootta vääräs,
noon aivan mettäs!

Lellu

#91
Lainaus käyttäjältä: "piksu"
Lainaus käyttäjältä: "Ellipsi"Jotain hiljaista juoksupyörää olen itsekkin miettinyt, mutta taisin sysätä ajatuksen kun huomasin, ettei siihen voi laittaa juoksupyörämattoa. Mutta kyllä minä olen tuota edellisenkin ääntä kestänyt, itse asiassa Mellin kuoltua huomasin että oli vaikea enää nukkua ilman vingutusta :D


Onko tää syrkille sopivan kokoinen? Vähän epäilyttää tuo koko.. muuten tuommoisen voiskin hommata.

En tiiä onko tossa eri kokoja, mutta tuo ei ainakaan syrkille mee ku halkasija on 17,5cm ja syrkillehän piti olla väh. 20cm
[size=85]Jos poika sut jättää,niin älä ala parkuu,lyö turpiin ja juokse karkuun.[/size]

GaneshaX

#92
Ja välillä muuten tuntuu että se 20 senttinen on vähän kittana.
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Maikkis

#93
Mun mielestä ~23cm halk. alkaa olla vasta hyvä koko.

zanakurre

#94
Ei ne juoksupyörät kitise jos niitä huoltaa eli rasvaa välillä ;) Ainakaan meillä. Meillä oli ensin niitä Rollyn isoja umpinaisia juoksupyöriä mutta kun ne ei pysy mitenkään melkein pystyssä neidin täysiä juostessa, juoksin itse (heh) eläinkauppaan ostamaan semmoisen muovisen, jtn 20cm halkasijalta olevan juoksupyörän. Kuten tämmöinen, mutta keltaisena (sopii tytölle :P). Pysyy pystyssä eikä kitise.

piksu

#95
^^ On muuten hassua että meillä Puhvi juoksee tommosessa ihan hiljaa, niin että vaan tassun äänet kuuluu mutta sit Nöpsö saa koko terraarion koliseen kun se päästelee meneen  :c8  En tiedä että mikä sille kantsis sit hommata kun se juoksee siinä ihan hassusti  :roll:
Moon oikias, soot vääräs,
soon kans vääräs. Moomma
oikias, tootta vääräs,
noon aivan mettäs!

tintti

#96
Mä koitin kovasti löytää uudelle hamsulle Bittu-pyörää, kun toisellakin sellainen on, mutta eipä ottanut löytyäkseen ja mielellään en täysin metallista pyörää olisi halunnut. Oltiin aikaisemmin saatu rottahäkin mukana kivan kokoinen (halkaisija päälle 20cm) metallipyörä ja avomies alkoi sitten siitä rakennella mieluista pyörää.
Tällainen siitä sitten tuli
http://i26.tinypic.com/abml34.jpg
Eikä kitise, kun pyörä on laakeroitu.
vkh talvikko Jerry s. 23.9.2011

Muistoissamme syyrialaiset:
[size=85]lk normaali Kaapo 15.5.2004-12.6.2006
lk ps creme vn Bella 1.6.2006-23.6.2008
lk normaali Leo 4.2.2008-4.6.2010
lk musta vn laikukas Dani 4.5.2010-4.1.2012[/size]

Minski

#97
^Yhteen aikaan täällä Tampereella myytiin yhdessä eläinkaupassa noita Bittu-pyöriä tai ainakin ihan samanlaisia 7,90 € hintaan. Meiltä löytyy yksi semmoinen, on muuten hiljainen pyörä, kynsien napina vain kuuluu kun hamsu siinä juoksee. Aluksi aattelin, että mitenkähän mahtaa tommonen muovipyörä kestää hamsujen hampaita, mutta hyvin on kestänyt.

Lainaus käyttäjältä: "Ellipsi"No roboille ei nyt muutenkaan kannata laittaa juoksupyörää, kun se taitaa olla yleisin riitelyn aihe :D.
Joo no mä tarkotinkin yksin asuvia roboja, kun mullahan niitä on piisannut :)

Lainaus käyttäjältä: "piksu"^^ On muuten hassua että meillä Puhvi juoksee tommosessa ihan hiljaa, niin että vaan tassun äänet kuuluu mutta sit Nöpsö saa koko terraarion koliseen kun se päästelee meneen  :c8
No Puhvi onkin arvonsa tunteva hyvin koulutettu leidi eikä mikään rymistelijä :ylpee:
Hamsteriton tätä nykyä

piksu

#98
Lainaus käyttäjältä: "Minski"
Lainaus käyttäjältä: "piksu"^^ On muuten hassua että meillä Puhvi juoksee tommosessa ihan hiljaa, niin että vaan tassun äänet kuuluu mutta sit Nöpsö saa koko terraarion koliseen kun se päästelee meneen  :c8
No Puhvi onkin arvonsa tunteva hyvin koulutettu leidi eikä mikään rymistelijä :ylpee:

Niin, Puhvi ei istumiseltaan ehdi juoksemaan siellä  :lol:
Moon oikias, soot vääräs,
soon kans vääräs. Moomma
oikias, tootta vääräs,
noon aivan mettäs!

GaneshaX

#99
Nyt on muutama uusi harrastaja kysellyt että mitä tehdä kun hamsu työntää päänsä pyörästä ulos. Asiantuntijat ovat aiheesta vastailleetkin.
Tuli vaan mieleen että tarkoitetaanko tällä sitä, kun hamsu tavallaan yrittää giljotiinin välistä kurkkia että "minne ollaan menossa"?
Meillä tätä tehdään, meillä nämä giljotiinit ovat onneksi näitä muovisia bittuja. Kai silti pari kertaa on kopsahtanut nenille sen verran että poikkipuolaa ainakin väistetään, vaikka niitä maisemia katseltaisiinkin :mrgreen:
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

e??a

#100
^En oo ihan varma, mut musta tuntuu et Lilo tekee just tollain tjt.. :roll: Kun sille tulee aina välillä sellanen pieni haava nenän päälle ja karvatkin lähtee.. :| Jos se pyörä jotenkin vaikka "raastaa" sen nenää kun se juoksee.. Meillä on siis sellanen metallinen. Mut en sit tiä..?
[size=85]Lil Mr Mysterious "Lilo"
musta poika
s. 2.7.07 ?[/size]

marihippi

#101
Lainaus käyttäjältä: "GaneshaX"Eli tämän tyyppinen olisi varmaan parempi?


Olen saanut sen käsityksen että noihin yksinapaisiin kiertyy karva helpommin.


Hipillä on tuollanen! Ei oo pitäny mitään ääntä ihan hiljanen! Hippi on kin lyhytkarvainen, mutta kaverini PK uroshamsullakaan ei jää tuossa pyörässä karvoja kiinni! Tosi mainio juoksupyörä :lov ! SUOSITTELEN!  :p

GaneshaX

#102
Meillä ei ole kyllä tuon pyörän kanssa hiljaisuudesta tietoakaan. Hamsun juostessa pyörää heiluu ylösalas ja saa koko gabberin rämisemään.
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Maikkis

#103
Noissa samankin mallin pyörissä on eroja. Meillä on noita yllämainittuja pyöriä kolme, ja yksi niistä on hirveä metelipyörä, rämisee ja paukkuu reunatankoihin. Kaksi muuta sitten ovat ihanan äänettömiä  :sydan

maarit

#104
Lainaus käyttäjältä: "GaneshaX"Meillä ei ole kyllä tuon pyörän kanssa hiljaisuudesta tietoakaan. Hamsun juostessa pyörää heiluu ylösalas ja saa koko gabberin rämisemään.

Joo,sama täälä.Mulla on kaikilla kuudella tollaset pyörät ja yöksi otan ne nykyään pois kun pitävät niin kauheeta mekkalaa.  :kieli
Tällä hetkellä hamsteriton