• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Juoksupyörä

Aloittaja GaneshaX, 04.11.07 - klo:12:42

« edellinen - seuraava »

HamsterSailor

#405
Nyt on hankinnassa Karlien puinen pyörä :) Varmaan ostan sen 29-senttisen, koska Kusti saa kesän jälkeen uuden terran, ni siihen sit mahtuis korkeutensa puolesta, nykyseen gabberiin ei. Ajattelin, et se on varmaan pk-ystävällisempi, ja äänettömämpi kuin metallipyörä. Otan Kustin terran nimittäin omaan huoneeseeni, ja mulla ei tuu nukkumisesta mitään, jos semmonen metallikolkutin kilkkuu siinä koko yön...

Miamaa

#406
^^ mä en ole kokeillut irrottaa mitään, ja nyt olen töissä :)
Mutta voin illalla testata, ellei joku muu ehdi ennen.

muoks. No niin Eve, kyllä se musta etuosa lähtee irti. Jäljelle jää se vaaleampi osa ja keskelle metallitappi.
Hamstereihin hurahtanut kahden tyttösen äiti.

varjola

#407
Mitäs mieltä olette, sopiiko halk. 18,5/19 cm kokoinen juoksupyörä pienikokoiselle lk syrkkiurokselle? Herra on muuten kovin laiska muutenkaan juoksentelemaan, eikä pyörän siis tarvii olla jatkuvassa käytössä.  :roll: Muutoin muillakin hamsuilla ollut käytössä 20-senttiset konkelit.

GaneshaX

#408
Jos hamsu on pienikokoinen, niin sopii.

Isolle syrkille se 20cm halkaisijakin voi olla vähän pieni.
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

HamsterSailor

#409
Eilen tuli Zooplussan paketti, yllätyin positiivisesti kun tuo puujuoksari oli noin hiljainen :) Ei kyllä nitinän nitinää. Ja Kusti tuntuu tykkäävän, se on pääasia :)

varjola

#410
^ Jooh, mä tilasin kans Zooplussasta juoksarin, sellasen mustan umpinaisen. Kuvauksessa lukee "kevyt ja hiljainen", mutta arvatkaas vaan millasta kolinaa se piti  :x


muoks. näköjään oli vähän huonolla alustalla koska sen jälkeen ollut äärettömän hiljainen ja ihana.  :D

Henni

#411
Nyt oli näköjään tullut petshoppiinkin noita lautasia.

Tuo esittelyteksti vain pisti silmään: Juoksualusta erikokoisille jyrsijöille. S-koko käy esimerkiksi syyrialaisille hamstereille, M-koko kultahamstereille ja L-koko isommille jyrsijöille.

Onkohan siihen tullut moka vai onko joku hyvin tietämätön kirjoittanut sen?
http://www.petshop.fi/flying_saucer.html
Pienellä tassulla voi jättää suuren jäljen sydämeen.
Muistoissa monia ihania nappisilmiä
Tällä hetkellä kotona ihastuttaa 1 syrkki ja 4 talvikkoa

GaneshaX

#412
öö... s-koko syrkille ja M-koko kultahamsterille... just  :teipit

S-koko on kyllä syrkille toivottoman pieni kunnon pinkomiseen. Olis joskus kiva ostaa tollanen M-koko ja kattoo mitä mieltä siitä ollaan. L-koko veisi tavis dunassa kuitenkin ihan hirveen ison tilan. Isompaan häkkiin sellanen olis varmaan aika hitti  :)
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Henni

#413
^Juu sitä minäkin nauroin XD

Miten noissa lautasissa, onko niissä sama suositus kuin juoksupyörässä? Eli täytyykö syrkillä olla 20 cm halkaisija vai riittääkö tuo 17 cm? :)
Pienellä tassulla voi jättää suuren jäljen sydämeen.
Muistoissa monia ihania nappisilmiä
Tällä hetkellä kotona ihastuttaa 1 syrkki ja 4 talvikkoa

erya

#414
Nuo 20-senttiset pyörät tuntuvat kyllä todella pieniltä, ainakin meidän Sohvin selkä meni mutkalle sellaisessa. Nykyään Sohvi porhaltaa 29-senttisessä pyörässä: http://www.zooplus.com/shop/rodents/acc ... els/134479

Ken_G

#415
No kyllähän se on moneen kertaan täällä todettu, että 20-senttinen Karlie-pyörä ei sovi aikuiselle syrkille. Pienikokoiset nuoret voivat siinä jonkin aikaa juosta, mutta sitten on vaihdettava isompaan. Ei kannata hankkia eläimille selkäongelmia.

erya

#416
Aikaisemmin meillä oli siis käytössä tällainen muovinen pyörä: http://www.unelmalemmikit.net/kauppa/im ... 03_d1d.jpg, ei Karlien pyörä. Näyttävät nuo Karlien kyllä niin pieniltä, että täytyy varmaan mitata niiden halkaisija, onko todellisuudessa noin paljoa.

Markka

#417
Mulla on tuo 20-senttinen Karlie-pyörä. Otin sen nyt pois, kun tuo Bellan selkä ei näytä kovin hyvältä... Itseäni mun täytyisi syyttää, mutta tekee mieli haukkua Faunatar, kun ei ollut sopivaa kokoa :kieli  Täytyy katsoa jos vastaan tulisi sopivan kokoinen pyörä...
Meillä asustelee: Yam Yam's Chamonix 'Nalle' pk musta s. 16.9-12
Novascotiannoutaja Myrock's Rum 'N' Coke 'Muru' s. 27.6-11
Paremmilla hamstrausmailla Bella lk musta vn s.13.9-10 k.15.9-12

Ken_G

#418

Maiju*

#419
Lainaus käyttäjältä: "Markka"Itseäni mun täytyisi syyttää, mutta tekee mieli haukkua Faunatar, kun ei ollut sopivaa kokoa :kieli
Eikai se nyt kaupan vika ole että itse olet ostanut väärän kokoisen pyörän?  :pihalla:
Ihmisiä me kauppojen työntekijätkin vain ollaan.
Riitasoinnun talvikot & kesyhiiret - kasvatus tauolla