• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Juoksupyörä

Aloittaja GaneshaX, 04.11.07 - klo:12:42

« edellinen - seuraava »

Elida

#210
^Meillä on Karlie Wonderlandin puinen pyörä (//http://www.zooplus.de/shop/nager_kleintiere/kaefigzubehoer/laufraeder/101012), halkaisijaltaan muuten peräti 29 cm ja on hyvä. Ei varmasti heilu mihinkään, on äänetön (vain hamsterin kynnet vähän ropisevat puuhun - mikä ehkä on hyvä kynsille?), pyörii helposti vaikkei mitenkään holtittomasti, enkä usko tuon hajoavankaan kovin helpolla. Olen ollut tyytyväinen!
Meillä asuu syyrialainen hamsteri, Eppi (synt. 22.5.2009, haettu löytöeläintalosta 1.9.2009 nukutettiin pois syyskuussa 2010 (vatsakasvain).

metsku

#211
Hamstereille (kääppäreille) paras on silent spinnerin keskikoko! Sen sijaan se iso silent spinner hajoaa ennemmin tai myöhemmin ainakin rottien ja degujen käytössä eikä se alunperinkään ole kovin hiljainen. Deguilla toimii päällystetty metallinen ns. normaalimalli (siinä on sellanen giljotiini mutta se ei haittaa) ja rotilla on nyt karlien puinen isoin malli. Se on suht hyvä rotilla mutta degujen kynnet piti liikaa meteliä siinä.

On ollut ihan tautisen vaikeaa löytää noille isoa juoksupyörää tarvitseville edes siedettävää mallia :( Keskikokoisista myös bittun muovinen on hyvä.

metsku

#212
Jonna: olisin kiinnostunut lautasesta mutta mahd. isosta eli degulle sopivasta.

Lakupekka

#213
Täälläkin oltaisiin tuosta lautasesta kiinnostuneita! En tiedä mitään ärsyttävämpää kuin aamu kuuden ylösnouseminen sen jälkeen kun on yön viettänyt pyörän kitinässä.

Meillä on nyt lyhyen ajan sisässä jo viisi eri pyörää koe ajalla, mutta aina vain kitisee tai jalat paukkuvat liikkeestä vasten pohjaa. Ja ovat ne kuitenkin aika kalliita.. :x
Sydämen hamstrasivat pikku paholaiset,

Syrkki Wen ‹3
Kiinari Elli. ‹3

Anonymous

#214
Lainaus käyttäjältä: "Elida"^Meillä on Karlie Wonderlandin puinen pyörä (//http://www.zooplus.de/shop/nager_kleintiere/kaefigzubehoer/laufraeder/101012), halkaisijaltaan muuten peräti 29 cm ja on hyvä. Ei varmasti heilu mihinkään, on äänetön (vain hamsterin kynnet vähän ropisevat puuhun - mikä ehkä on hyvä kynsille?), pyörii helposti vaikkei mitenkään holtittomasti, enkä usko tuon hajoavankaan kovin helpolla. Olen ollut tyytyväinen!

Meillä on samanlainen, ja olen ollut tyytyväinen! (:

KinuskiToffee

#215
Meilläkin oli, (huom oli  :D ) mut sekin hajos muiden mukana, hamsu sai sen irtoamaan sen pyörivän osan siitä telineestä : )

GaneshaX

#216
Toi Karlie Wonderlandin puinen pyörä on aika hyvä, mutta hintava. Ja aikaa myöten pinta kuitenkin kärsii, kun puinen kerran on.

Mut kaiken kaikkiaan hyvä pyörä, ainakin jos hamsuja on vain muutama   :)
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Anonymous

#217
Mä ainakin olen tykännyt. Kun se ei pidä millaista ääntä se itse pyörä, kuuluu vaan kun leevin jalat tassuttelee siinä..  :lov

Minski

#218
Mun kävi niin kateeks, kun GaneshaX esitteli sitä hienoa juoksupyörää, jonka oli ostanut messuilta. Siis sitä, mikä on pinnojen sijaan semmonen verkotettu. Mulla meinaan niin menee ikä ja terveys siihen jatkuvaan juoksupyörien paperointiin, kun ei nuo hamsut anna niiden paperointien olla; sieltä ne löytyy pesäaineiksi suikaloituina aina aamusin :kieli Mä oonkin miettinyt, että millaset pyörät mun pitäs hommata, kun muovisia en tahdo ja puisia en raski 15 kappaletta ostaa. Toi verkotettu pyörä tuntuis niin hyvältä, mutta mistähän niitä mahtais Treeltä saada, tietääkö joku ? Tai tietääkö joku sen pyörän merkkiä, että vois katsoo saisko sitä tilattua jostain nettikaupasta vaikka ?
Hamsteriton tätä nykyä

GaneshaX

#219
Espoon eläinkeskus ainakin myy nettikaupassa noita tommosia verkotettuja metallisia.

Ostin niitä kaksi. La ei ollut kuin yksi ja toivat kaupaltaan sunnuntaiksi mulle toisen, kun ruinasin.

En vielä tiedä, kuinka kamalaa meteliä ne pitävät.  :mrgreen:

Mulla kans sekoo järki tohon paperointiin  :roll:
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Marla

#220
Lainaus käyttäjältä: "GaneshaX"Mulla kans sekoo järki tohon paperointiin  :roll:
Ja kun hamstereilla sattuu vielä olemaan suunnaton vimma repiä ne paperit pois niin... :c8

wiidii

#221
Olenko minä ainoa, jonka hamsterit ei koskekaan paperiin / kankaaseen jolla pinnoja suojelen?  :D
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

petosiru

#222
^ Mulla kans Nekram juoksee nätisti paperoimassani pyörässä,
enkä o kertaakaan joutunu papruja viel uusimaan..  :D
Tosin otanta tässä naurettavan pieni, kun Tindelläkin muovinen pyörä..
Eläimet ei ole mulle harrastus, vaan elämäntapa!
Ja ollu jo yli 20 vuotta.. ;D

[size=50]     Tai oikeestaan kohta 30, mut kuka niitä vuosia laskee.. ;o)[/size]

Louna

#223
Nykyisillä hamsuilla ei ole metallipyöriä, mutta kaikki aikaisemmat ovat jättäneet täälläkin pinnojen väliin tungetun paperin rauhaan  :) Sitä ei tarvinnut vaihtaa muuten kuin jos vaihdoin terrojen sisustuksen väriä (piti saada sopiva väri pyöräänkin  :D ) ja joskus jos hamsu oli syönyt jotain marjoja tmv ja paperiin oli jäänyt kamalasti vaikka mustikkaisia tassunjälkiä  :lov
-Ihmiset ovat unohtaneet tämän totuuden, sanoi kettu. Mutta älä sinä unohda sitä. Sinun on vastattava aina siitä, mitä olet kesyttänyt. (Antoine de Saint-Exupéry: Pikku prinssi)

GaneshaX

#224
Ainakin naaraat repii paperit pois. Mutta, kun meillä metallista pyörää tarttee  nimenomaan naaraat, koska ne tuhoavat muut  :roll:
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki