• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Juoksupyörä

Aloittaja GaneshaX, 04.11.07 - klo:12:42

« edellinen - seuraava »

tintsku

#165
Meilläkin on kaikilla käytössä juoksupyörä paitsi Feelillä ei aina, otan sen pois yöksi.
Neelalla on rautanen ja Feelillä keltainen, jossa siniset reunat.
Lisäksi on slinet spinner kaapissa, mutta en käytä sitä, kun koko duna muuten tärisee.

jamppa

#166
Toimiiko Bittu Comfort Wheel 20 cm  pk syrkki uroksella.Pakko tietää että voi nukkua rauhassa :zzz:
pörröturkki syrkit

Nuppu <3

#167
Olisin ostamassa hamsulleni juoksutuspyörää joka olisi turvallinen ja sopivan hintainen. Jos sinulla on sopiva syrkille ja turvallinen ja kenties ei kovin hintava olisi kiva jos kertoisit siitä ja kuva olisi pelkkää plussaa !


-Kiitos



Edit. Yhdistin viestisi tähän juoksupyöräpulinaan, kun liittyy aiheeseen :)
-Minski-

GaneshaX

#168
^^ Ne on oikein hyviä pyöriä. Joskaan ei tasalaatuisia... Kyllä niistäkin ääntä lähtee ja hamsu saattaa nakerrella poikkipinnat, jotka pitävät pyörän jaloissa  :roll:  Tällaiset hamsuttimet ovat sitten siirtyneet meillä metallipyörien käyttöön.

Kaiken kaikkiaan 20cm Bittu on oikein kelpo pyörä  :)
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

embr

#169
Lainaus käyttäjältä: "jamppa"Toimiiko Bittu Comfort Wheel 20 cm  pk syrkki uroksella.Pakko tietää että voi nukkua rauhassa :zzz:
Meillä on Viskillä tommonen ja tuppaa aina pyörä hakkaamaan ilkeesti noihi metallijalkoihin kun toinen pääsee kunnolla vauhtiin. :<

Kolina väheni ku sito pyörän pahvialustaan kiinni  Ei enää hytky entiseen tahtiin eikä pääse liikkumaan niin lähelle terran seinää et kilkattais siihenkä.

sarilau

#170
Meillä on jo useampana yönä herätty juoksupyörän räminään. Nyt jo poikakin heräsi neljän aikaan yöllä iloisena toteamaan "minun poika juoksee!" ja päästi kanin häkistä saman tien juoksentelemaan.. Eli pari kysymystä jouksupyörästä:

Auttaako se jos sen kiinnittää laatikon pohjaan jotenkin?

Pitäisikö vaan hankkia uusi juoksupyörä?  Tämä on käytettynä ostettu.

Kun kiinitetään se kaltereihin, niin pitäisikö laittaa jotain pehmikettä väliin, josko se ei niin resonoisi häkin pinnojen kanssa.

Minä tiedän, on vaan kokeiltava varmaan näitä kaikkia..

T: Sari
Himsteri (syrkki)
Myrsky (Chambelli)
Domino (talvikko)
Sysi (kiinari)
[li]Aku (kani)

Netissä]http://www.petsie.fi/pet.php?petid=127178[/url]

Louna

#171
Onko juoksupyörä metallinen? Sellaisen vinkumiseen voi auttaa jos öljyää vähän ruokaöljyllä. Mulla ei oo ~10 vuoteen ollut häkkejä, mutta mulla on joku hämärä muistikuva että häkkiaikaan äiti olisi virittänyt jonkun pienen kangastilkun juoksupyörän kiinnityskohtaan kun kolina häiritsi kaikkia. Voisko sen lisäksi auttaa, jos sille seinälle, jossa juoksupyörä on kiinni, pujottaisi pinnojen väliin jotain paksua pahvia?  :roll: Jos se vähän vaimentaisi.

Mulla on tällä hetkellä terrassa jalustalla seisova juoksupyörä jossa pyöräosa muovia, ja siitä kuuluu ainaostaan rahinaa jos hamsteri (kääpiö) on kaivanut niin että pyörän pohja ottaa puruihin kiinni. Ja toki pienetä jalkojen tassutusta jne.mutta ei ainakaan häiritse unta.

Silloin kun mulla on ollut useita hamstereita niin siirsin vaan osan häkeistä kodinhoitohuoneeseen yöksi että sain nukuttua.
-Ihmiset ovat unohtaneet tämän totuuden, sanoi kettu. Mutta älä sinä unohda sitä. Sinun on vastattava aina siitä, mitä olet kesyttänyt. (Antoine de Saint-Exupéry: Pikku prinssi)

sarilau

#172
Se on muovinen pyörä. Siirsin sen nyt ensi yön osalta alakerrokseen pohjaa vasten. Saa nähdä mitä se nyt aiheuttaa sitten, toivossa on hyvä elää :)
Himsteri (syrkki)
Myrsky (Chambelli)
Domino (talvikko)
Sysi (kiinari)
[li]Aku (kani)

Netissä]http://www.petsie.fi/pet.php?petid=127178[/url]

jonna

#173
Helpoimmalla ja parhaimmilla yöunilla taitaa selvitä kun nostaa suosiolla häkin yöksi jonnekin kauemmaksi  xD
Aikoinaan itse kannoin hamsterin yöksi saunaan, siellä sai mekkaloida niin paljon kuin huvittaa ja koko talo sai nukuttua kunnolla.

Anonymous

#174
Mä oon laittannu teipillä kiinni dunan pohjaan kiinni ja joihinkin olen laittannu pehmukkeita metallijalkoihin ennen kiinnitystä. Hiljeni kyllä ääni ja sitä olen käyttännyt edelleen. Kaikissa tuokaan ei toimi ja metalli pyörät alkaa jossain vaiheessa kitiseen todella ilkeesti (vaikka onkin hamsula jossa ovi).

Kiukkanen

#175
Nonnii... En jaksanu ettii muita keskusteluja , mutta kertokaa jos on  :p
Eli siis , Pontson häkissä oli mukana juoksupyörä. Se oli pieni ja ostetiin uusi. Sitten siinä juoksupyörässä on pinnat. Olisiko hyvä , jos laittaisi pahvin siihen ympärille vai pitäkö se pujotella niistä läpi tai jtn.  :lov  Vastatkaa nopeesti , tai muuten Pontso menee hulluksi ilman juoksupyörää...  :sydan
Ja vielä. Siinä on semmonen yläkerta. Se menee sen juoksupyörän päälle ja liusuus siitä maahan.. Aina yöllä kuuluu : - Tumps - ja tietää mitä silloine jo tapahtuu ^^  :oops:  Yeelppii <'3
\' Be in one \'

Marla

#176
Juoksupyöräkeskustelut löytyy niin syyrialaisten (viewtopic.php?f=5&t=790) kuin talvikoidenkin (viewtopic.php?f=9&t=2504) lajipalstoilta.

Itse suosin metallipinnaisissa juoksupyörissä pujottelemista.
Kannattaa myös huomioida, ettei ole hyvästä, jos hamsteri on liian kiintynyt pyöräänsä - hamsteri "terve" suhde pyöräänsä kestää kyllä paussit. :)

sarilau

#177
Yksi ongelma ratkaistu, toinen edessä..

Siirsin tosiaan sen pyörän häkin pohjalle ja hyvin toimi. Ei kuulu kovin kova ääni. Mutta, nyt toinen ongelma, Himi raukka on siellä polkenut koko yön kun äsken heräsin. Selvästikään ei saa lakkattua juoksemasta. Ruuatkin on syömättä vaikka yleensä puuro kelpaa kyllä tosi hyvin :) Tämä syyrialainen on kyllä selvätikin omaa luokkaansa, purut viskoo minne sattuu, kakkaa joka paikkaan jne. On mulla vähän opettelemista kun ei ole ennen ollut syyrialaista..meidän talvikko neiti on niin hiljainen ja muutenkin hissukseen, että ei huomaa melkein sen olemassa oloakaan..

T: Sari
Himsteri (syrkki)
Myrsky (Chambelli)
Domino (talvikko)
Sysi (kiinari)
[li]Aku (kani)

Netissä]http://www.petsie.fi/pet.php?petid=127178[/url]

Louna

#178
^ Jos juoksypyörässä juokseminen alkaa mennä ihan pakkomielteiseksi, minä ottaisin sen pois ja koittaisin kiinnittää hamsterin huomion muuhun tekemiseen tarjoamalla kaikkea muuta kivaa: kiipeilyjuttuja ja kaikkea mitä voi tutkia, järsiä ja laittaa riekaleiksi. Herkkuja voi piilotella ympäri häkkiä. Jos hamsteri tykkää laittaa kamppänsä sisustuksen uusiksi roudaamalla kaikki purut yhteen kasaan, sille voi vaikka laittaa enemmän puruja niin on enemmän tekemistä ja parempi kaivaa. Yhden mun syrkin dunassa oli aina aamulla toinen puoli melkein kattoon asti puruja täynnä ja toinen puoli paljas  :D Mä tykkään syyrialaisista nimenomaan siksi että ne on niin toimeliaita.
-Ihmiset ovat unohtaneet tämän totuuden, sanoi kettu. Mutta älä sinä unohda sitä. Sinun on vastattava aina siitä, mitä olet kesyttänyt. (Antoine de Saint-Exupéry: Pikku prinssi)

sarilau

#179
Niin mun varmaan pitääkin tehdä, että otan sen pyörän yöksi siltä pois kun käydään nukkumaan ja kehitän noita edellämainittuja aktiviteetteja sille yöksi. Ton kolmikerroksisen häkin kanssa on vaan vähän logistiikka ongelmia: purut tulee ulos, juoksupyörä on hankala ottaa alakerrasta pois jne.. Mun logiikka sanoisi, että tommoselle vielä kasvavalle hamsterille olisi tärkeää myös saada käyttää pyörää järjen rajoissa.

t:Sari
Himsteri (syrkki)
Myrsky (Chambelli)
Domino (talvikko)
Sysi (kiinari)
[li]Aku (kani)

Netissä]http://www.petsie.fi/pet.php?petid=127178[/url]