• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsterit ja lomailu

Aloittaja Neliapila, 25.03.09 - klo:12:57

« edellinen - seuraava »

Juulia

#15
Me ollaan jätetty korkeintaan 3vrk:ksi hamsterit yksin kotiin. Hyvin pärjäsivät. Tietenkin paljon siemenseosta, tupla-juomapullot jne. Pidempien matkojen ajaksi olemme vieneet hamsterit tuttaviemme luokse hoitoon.

Itse en ottaisi hamsteria mukaan matkalle, vaan hankkisin kotiin hoitajan tai veisin hamsterin hoitoon. Turha matkustaminen vain stressaa pientä.

Jälleen olisi helmikuussa hoitaja pienille etsittävä Thaimaan-matkan ajaksi :) .
Tulossa pk seepianharmaa vn Nicolas Nurinkurinen Karoliinan hamsulasta

Maikki^

#16
^ Meillä ois ens jouluna matka tahimaaseen. Siks aikaa vien Harrin ihanalle kaverille hoitoo.  :)  Pitää olla tosi ihana jos sitä täystuhoo kehtaa hoitaa, kaks viikkoo  :sydan  :D

Ninni <3                                Harri <3

Juulia

#17
^ Meillä onkin yhteensä yhdeksälle hoitopaikka etsittävä ;)
Tulossa pk seepianharmaa vn Nicolas Nurinkurinen Karoliinan hamsulasta

ammie

#18
Meillä on hamsterit olleet enintään 2 yötä putkeen yksin. En mä pidemmäksi aikaa niitä uskaltaisi jättääkään. Jos joskus tulee tarve, niin uskon kyllä saavani jonkun kaverin kipaisemaan hoitamassa niitä. Kahdella kavereista on hamsujakin, joten olis ainakin asianosaavaa porukkaa.  :yes:
Pieni hamsteri, pienet tassut. Pieni nenä ja pieni massu.

tintsku

#19
Meilläkin nuo hamsut ovat olleet enintään 2 yötä putkeen yksin kotona.
Tosi hyvä homma, että sisko perheineen rakentaa n. 1km päähän meistä talon, niin se voi sitten käydä kattomassa meillä vaikka joka päivä hamsuja, että kaikki on ok, jos me ollaan pitempään poissa.
Tosi harvoin ollaan yhtä aikaa jossakin, kun helmi on aina siskolla hoidossa, jos sitä ei voi ottaa mukaan.

Scarlett

#20
Meilläkin on ollut niin, että 2 yötä putkeen hamsu on ollut itsekseen, mutta jos ollaan oltu 3 yötä poissa, hoitaja on käynyt tsekkaamassa kerran.
Pidempiä reissuja ollaan tehty vain yksi (muistaakseni 5 yötä oltiin poissa kotoa), ja silloin hamsu oli hoitotädin luona.
Ensi viikolla lähdetään vajaan viikon mittaiselle häämatkalle, ja silloin Eetu lähtee taas hoitoon.

Zinde

#21
Olen aikaisessa liikkeellä, kun mietin jo joululomaa. Olisi tarkoitus lähteä pariksi viikoksi (tai pidemmäksi jos vain mahdollista!) vanhempien luokse, mutta pitäisi keksiä, mitä pirpanoille tekee. Mihin ne laittaisi siksi aikaa vai pitäisikö ottaa mukaan? Vaikean tästä tilanteesta tekee se, että hamsterit ja gerbiilit asustaa lasiterraarioissa. Niitäpä ei noin vain kanneta mihinkään. Gerbiilitkin on sellaisia, etten uskalla ainakaan meidän yksilöitä laittaa pidemmäksi aikaa mihinkään muovilaatikkoon.

Nyt oltiin viikon reissu ja oli tosi vaikea saada ketään, joka kävi meillä ruokkimassa ja vaihtamassa vedet. Koko ajan huolestutti, että mitenhän kaikki sujuu, kun hoitajana oli sellainen, joka ei kyseisistä eläimistä tiennyt mitään. Jälkiperään tuli valitusta, että kuinka tyhmiä ja tylsiä olivat kaikki. :roll: En halua kyseistä ihmistä hoitajaksi toiosta kertaa eikä se varmaan tulisikaan. Että kenethän sitten keksisi.

Haluaisin ottaa tällä kertaa ottaa eläimet mukaan tai ainakin osan, mutta yritän miettiä parasta ratkaisua niiden kannalta..

lentsu

#22
Mulla alkaa olla melko pitkä kokemus 4H-dogsittereistä, joista parhaat olleet huippuhamsunhoitajia. :)

Olen soittanut siis yhdistykseen ja kertonut reippaasti että kyseessä ovat hamsterit ja linnut (nykyään meillä ei ole enää lintuja), aina on löytynyt hoitaja. Kissa ja koirat kulkevat yleensä aina mukana. Noita pieniä on vähän hankalampi kuljetella.