• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

PPKJY Haapajärvi 18.9-10 (hamsuille ulkomuotoluokat)

Aloittaja muumimamma-64, 23.07.10 - klo:13:36

« edellinen - seuraava »

Saana

#45
^Kyllä sä tuon määrän vedät ko me vedettiin vielä enemmän Martinan kanssa viime vkl:na. :) Ja mä ainakin todella mielelläni haluaisin juuri sun arvostelut mun eläimille! :)

Aika vähän kyllä ulkkikseen ilmottu eläimiä. Kerkesin jo toivoa, että päästäis ajoissa lähtee kotio, mutta tuo lemmikkiluokkien määrä onkin sitten isompi, että täytynee varata yöhön asti aikaa kuitenkin. :D

Aya

#46
Joo, kyllähän se menee vaikka oiskin se 60 arvosteltavaa mut saattahan siinä hetki mennä :D Noh, osaan mä kyllä arvostella nopeetakin, ei siinä mittää.

edit. onko tietoa vielä eläinmääristä muiden lajien osalta? mielenkiinnosta kuulisin nekin, kun samalla bussikyydillä kulkee kuitenkin vähän joka lajien edustajia :)

muumimamma-64

#47
Noihin edellisiin lukuihin voi lisätä ulkomuoto kääppärit 15kpl.
Nyt vaan tosiaan oottelen ti-ke asti etanapostia niin varmistuu lopulliset määrät.
Laitan kyllä ne heti tänne, kun tiedossa on.
Pieni varoituksen sana luettelosta. Tein sellaista nyt ensimmäistä kertaa, joten olkaa armollisia, jos siellä mokia on.:)
 Olen yrittänyt tehdä huolellisesti kyllä.

Aya: näin se vähän oli meininki, että sulla molemmat niin syrkit kuin kääppärit.
Onhan siinä koko päivä aikaa :)
Elämä ilman hiiriä ja lapsia olisi tylsää.
kesyhiirkasvatusta nimellä Zieno´s (lk, lilac)

sarilau

#48
Tulossa ollaan täältä Joensuusta :)
Himsteri (syrkki)
Myrsky (Chambelli)
Domino (talvikko)
Sysi (kiinari)
[li]Aku (kani)

Netissä]http://www.petsie.fi/pet.php?petid=127178[/url]

Mustikkamaan

#49
Siis jos ihan vimpan päälle aatellaan, niin olisihan se parempi jos tommosta määrää lemmikkihamstereita (+ jälkkärit?) olis arvostelemassa kaksi tuomaria. Lemmikkiluokka on ihan erityisesti sellainen, missä ei pitäisi joutua jättämään mitään sanomatta eikä sitä saisi ikään kuin vetästä vauhdilla "pois alta", toisin kuin ulkkiksissa joskus joudutaan tehdä. Lemmikkituomareita on kuitenkin aika hyvin saatavilla, jos vaan viittii kysellä. Ite koen että jo jonku 50 lemmikin arvosteleminen on tosi urakka, kun sanoo kaikista kaiken oikein vimpan päälle - isompi määrä menee jo osin hutiloiden, jollei sitten istuta väkeä siellä iltamyöhään. Mutta tää on vaan mun mielipide, sekä tuomarina että näytteilleasettajana :)
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

muumimamma-64

#50
Asia on työnalla.Pyritään saamaan kääppäreille oma lemmikkituomari.
Elämä ilman hiiriä ja lapsia olisi tylsää.
kesyhiirkasvatusta nimellä Zieno´s (lk, lilac)

Aya

#51
Lainaus käyttäjältä: "Mustikkamaan"Siis jos ihan vimpan päälle aatellaan, niin olisihan se parempi jos tommosta määrää lemmikkihamstereita (+ jälkkärit?) olis arvostelemassa kaksi tuomaria. Lemmikkiluokka on ihan erityisesti sellainen, missä ei pitäisi joutua jättämään mitään sanomatta eikä sitä saisi ikään kuin vetästä vauhdilla "pois alta", toisin kuin ulkkiksissa joskus joudutaan tehdä. Lemmikkituomareita on kuitenkin aika hyvin saatavilla, jos vaan viittii kysellä. Ite koen että jo jonku 50 lemmikin arvosteleminen on tosi urakka, kun sanoo kaikista kaiken oikein vimpan päälle - isompi määrä menee jo osin hutiloiden, jollei sitten istuta väkeä siellä iltamyöhään. Mutta tää on vaan mun mielipide, sekä tuomarina että näytteilleasettajana :)
Samaa mieltä, etenkin kun mä yritän saada arvosteluihin aina mahdollisimman paljon tekstiä ja arvosteluista persoonallisia, jos eläimiä on valtavasti niin sitten se näkyy myös arvosteluissa. Mä kyllä tykkäisin jos vaikka kääpiöille saataisiin joku muu tuomari, nopeuttais varmaan päivääkin kivasti...

Saana

#52
^Juu samoilla linjoilla ollaan. Harmittaa vaan, jos Aija ei nyt sitten arvostelekaan kääpiöitä, mutta kyllä mulle ainakin sopii kuka tahansa pätevä tuomari. :)

muumimamma-64

#53
Aija tuolla kyseli tietoo muista eläinmääristä,
Sen verran on tietoo , että ulkomuotoluokan gerbiilejä se 80( joka oli rajoitus, kun vaan yksi ulkkistuomari gerbuille).
Muista ei vielä tietoa tarkemmin..olettaisin kokonaiseläinmäärän kohoavan liki 300 vähintään, kun on kaikkien lajien petit ja kahden lajin ulkomuotoluokat. Eli ei sieltä varmaan ihan puoliltapäivin lähdetä kotio ajelemaan :))

Ja tosiaan pyritään se toinen lemmikkituomari paikalle saamaan ilman muuta.
Elämä ilman hiiriä ja lapsia olisi tylsää.
kesyhiirkasvatusta nimellä Zieno´s (lk, lilac)

Marla

#54
Ai että, odotan kyllä todella kovasti tätä näyttelyä, kun on elämään mahtunut niin paljon surua ja murhetta, että mukava päästä mukavan porukan kanssa mukavissa merkeissä vähän muualle. :)
Ja muutenkin, koskaan oo Vaasaa kauempana ollut näyttelyissä, joten sinänsäkin uusi kokemus päästä vihdoin vähän pohjoisemmas näyttelyihin!

Sintturainen

#55
Minä vielä arvon lähteäkkö näyttelyyn vai ei. Pari hamsua ilmoitin, saan ne kyllä varmasti jonkun mukaan jos päätän että en ite lähe. Pitäs ottaa mukaan tuo alle kuukauden ikäinen vauveli. Eipä siinä muuten mitään mutta meinaa olla virkeimmillään yöllä kun äiskää vähän väsyttäis  :roll:

Saana

#56
^Tulkaa ny ihmeessä. Voin vaikka nukkua vavvan kanssa päikkärit sitten :sydan :haha

muumimamma-64

#57
tässäpä muutama kuva näyttelypaikasta

Ulkopäin (osaavat muualta päin tulevat etsiä oikeaa rakennusta)


Sisätiloista meidän ekan näyttelyn aamuna ennen eläimiä+talkoista. Saatte vähän kuvaa , millaiseen paikkaan olette tänne " pohjoiseen" tulossa

Elämä ilman hiiriä ja lapsia olisi tylsää.
kesyhiirkasvatusta nimellä Zieno´s (lk, lilac)

muumimamma-64

#58
Nyt on luettelot tehty ja tässä toivoakseni lopullinen määrä.
Ulkomuotoluokat:
pk syrkit 35
lk syrkit 18
ei-stand. 8
kääpiöt 15

Lemmikkiluokat:
syrkit 40
kääpiöt 16

yhteensä on ilmottu 100 hamsteria.

Odotan vastausta mahdolliselta lemmikkikääpiöiden tuomarilta.
Elämä ilman hiiriä ja lapsia olisi tylsää.
kesyhiirkasvatusta nimellä Zieno´s (lk, lilac)

Saana

#59
Voisko noista ulkkiskääpiöistä saada vielä tarkempia tietoja kuinka paljon on missäkin luokissa eläimiä? :)