• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Kysymyksiä syyrialaisesta, osa 2

Aloittaja Lilli&Repe, 27.04.10 - klo:11:51

« edellinen - seuraava »

Eve87

#315
^ onhan näissä jonkunverran eroja, lähinnä juurikin koossa,rakenteessa ja väreissä. Hamsteria ei saa herättää/häiritä päivisin ollenkaan  :)
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

Jonsku

#316
^ Ok, koska nää sitten heräilee luonnostaan?
´Sitä osaa mitä haluaa!`

Eve87

#317
^ Hamsterit ovat hämäräeläimiä ja heräilevät illalla. Se on kovin yksilöllistä monen aikaan hamsteri kömpii unilta :)
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

jassu!

#318
miten saisin ton mun syrkin tottumaan käteen ku hetiku se on kädel se hyppää poies  :huh  Ikää sillä on 6 ja puol viikkoo, et täytyiskö sen ees viel olla käsikesy  :grin  Se tuliki vast eile  :oops:

jassu!

#319
niin eli miten sitä sit niinku edetään hamsterin käsittelys?
kun toi mun hamsu hyppää kädest pois ja menee piiloon ja tulee hetken pääst takas  :shock:

Karvakorvathamsula

#320
^Sehän on jo aika kesy, kun sentään kädelle tulee! Mulla meni parikin viikkoa, ennenku pystyi edes haistelemaa kättä. Mä laitoin esim. pahvilaatikon (semmonen mistä hamsu ei itse pääse ylös) jossa vähän puruja pohjalla (voi olla ilmankin, mutta ei virikkeitä!) ja laitoin käden roikkumaa pahvilaatikkoon. Kattelin siinä samalla telkkaria ja pikkuhiljaa hamsteri tajus, et "ahaa, tota kättä pitkinhän pääsee ylös!". Sillee se tottuu pikkuhiljaa, mut pitää olla rauhallinen tommosen pienen vauvahamsun kanssa.

Että mun mielestä sun hamsu on 6,5 viikkoseks on jo kesy. Mutta noilla nuorilla on niin paljon virtaa ja halua tutkia maailmaa, ettei ne välttämättä halua istua kököttää kädellä, kun toisena vaihtoehtona on hypätä kädeltä pois ja lähteä seikkailulle  :) !  

Mutta onhan se paljon kiinni siitä, miten ja kuinka paljon hamstereita on käsetelty lapsuudenkodissa.
http]

[size=85]
lk normaali umb. vkkk Delfoin Saimi
lk nvkkk Alise (sijoituskodissa)
kanat ja lampaat
lk collie Sandcastle's Treasure Me, tutuimmin Napsu
[/size]

jassu!

#321
ok, taidankin koittaa joskus tota sun tekniikkaas.

Ansku C:

#322
Saaks häkkii laittaa sellasen munakennon?? Siis tyhjän? Et onks siit jotai haittaa, jos hamsu jyrsii sitä  :huh  ? Mitä muit itetekosii virikkeit on? Vilma on vähä tylsistyny..  :<

Yks syyrialainen ?

Nimi: Vilhelmina \'\'Vilma\'\' ?
Sp: Naaras
Väri: pk musta kilppari
Syntymäpäivä: 10.5.2011

Yadell

#323
^Saa laittaa.
Kotia sotkee syyrialainen hamsteri Iiro (Sateenkaaren Zuloisuus)
sekä pupukaksikko Aapo & Nelli.

Ansku C:

#324
^^ Kiitooss (;

Yks syyrialainen ?

Nimi: Vilhelmina \'\'Vilma\'\' ?
Sp: Naaras
Väri: pk musta kilppari
Syntymäpäivä: 10.5.2011

poing

#325
Muutama kysymys ois syyriksistä :)

1. Monestikko viikossa 3-5 kuukautiselle hamsterille pitäisi antaa proteiini ruokia (Lihapiltti, kala yms.)?
2.Voiko juoksupyörän laittaa hamsterille vaikka 5 kuukauden iässä? :)

Ely

#326
1. Jos hamsterisi on kehityksestä jäljessä, pari-kolme kertaa viikossa esimerkiksi jauhomatojen, kananmunan, kalan tai maustamattoman lihan muodossa. Harvemmin jos siemenseos sisältää runsaasti proteiinia. Kasviperäisiä lähteitä ei sovi myöskään unohtaa: http://www.vegaaniliitto.fi/proteiini.html
2. Voi laittaa jo aikaisemmin, itse olen laittanut jo 1,5 kk ikäiselle hamsterille juoksupyörän :)
"Good judgement comes from experience. Experience comes from bad judgement."

poing

#327
Riittääkö jos boksiin laittaa n.6 cm purua ja vessapaperia sen päälle?

Eve87

#328
^ näyttelyboksiinko?
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

poing

#329
Niin sitä tarkoitinkin :D