• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Kysymyksiä syyrialaisesta, osa 2

Aloittaja Lilli&Repe, 27.04.10 - klo:11:51

« edellinen - seuraava »

Eveliia

#90
Noh, sitten taitaa tulla vain kynäpidikkeitä niistä :D

EDIT:

Laitan tähän vielä kysymyksen, joka mietityttää minua. Ovatko syyrialaiset kauhean reviiritietoisia, kuten esim. kaverini talvikko, joka rupesi puremaan heti, kun laittoi kätensä häkkiin.

Joo, ja ostin hamsulleni juoksupyörän, mutta kun hamsu kokeili sitä, sen selkä oli kyllä suora, mutta poika liikkui vähän jäykästi. Onkohan pyörä tarpeeksi iso, jos se on 16,25cm? Ainakin vaikuttaa siltä, että pitäisi käydä vaihtamassa tai palauttamassa pyörä takaisin kauppaan. Voisitteko mitenkään suositella hiljaista, n. 19-22cm isoa juoksupyörää?

Lecksa

#91
Miten paljon pitkäkarvaisen naaras syrkin pitäisi painaa, ikää kyseisellä naaraalla on 4kk?

Eveliia

#92
Taas tänne laitan, olen erittäin pahoillani. Onko normia, että syyrialaisurokseni takapäässä on kuhmu, tai jonkin sen tapainen. Hamsu on muuten normi, mutta perä näyttää oudolta.

Koetan hankkia kuvan, heti kun hamsuni on tottunut käsittelyyni ja käteen ottamiseen (tuli päivä sitten)

Lilli&Repe

#93
Oliskohan se "kuhmu" hamsun pallit? Meidän urossyrkeillä ne on ainaki ollut aika massiiviset  xD

Asiantuntijat korjatkoon jos voipi jotain muuta olla....

GaneshaX

#94
Lainaus käyttäjältä: "Lecksa"Miten paljon pitkäkarvaisen naaras syrkin pitäisi painaa, ikää kyseisellä naaraalla on 4kk?

Riippuu aivan täysin perimästä, ensimmäisten elinviikkojen ja sen jälkeisestä ruokinnasta.

Meillä ton ikäset on ollut jotain 150-210g
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Cindu

#95
Lainaus käyttäjältä: "Eveliia"Noh, sitten taitaa tulla vain kynäpidikkeitä niistä :D

EDIT:

Laitan tähän vielä kysymyksen, joka mietityttää minua. Ovatko syyrialaiset kauhean reviiritietoisia, kuten esim. kaverini talvikko, joka rupesi puremaan heti, kun laittoi kätensä häkkiin.

Joo, ja ostin hamsulleni juoksupyörän, mutta kun hamsu kokeili sitä, sen selkä oli kyllä suora, mutta poika liikkui vähän jäykästi. Onkohan pyörä tarpeeksi iso, jos se on 16,25cm? Ainakin vaikuttaa siltä, että pitäisi käydä vaihtamassa tai palauttamassa pyörä takaisin kauppaan. Voisitteko mitenkään suositella hiljaista, n. 19-22cm isoa juoksupyörää?

Vaihda pikemmiten isompaan, kannattaa kokeilla eläinkaupassa erilaisia malleja, ovatko pyörät hiljaisia vai eivät  :)
[size=85]Cookie Dough \'\'Pipari\'\', naaras syyrialainen hamsteri, pks keltainen musta s. 09.09.10 ?
R.I.P Söpö uros roborovski normaali, s. 2008-10.08.10 ?[/size]

Sissu

#96
Haluaisin hamsulleni isomman häkin mistä saisi vähän halvemmalla häkkejä? vastatkaa jos tiedätte :)

Cindu

#97
Lainaus käyttäjältä: "Sissu"Haluaisin hamsulleni isomman häkin mistä saisi vähän halvemmalla häkkejä? vastatkaa jos tiedätte :)
Kirppikseltä kannattaa katsella, sitten myös huuto.netissä on paljon, keltainenpörssi jne.
[size=85]Cookie Dough \'\'Pipari\'\', naaras syyrialainen hamsteri, pks keltainen musta s. 09.09.10 ?
R.I.P Söpö uros roborovski normaali, s. 2008-10.08.10 ?[/size]

GaneshaX

#98
Mä oon ostanut varmaan suurimman osan huutonetistä. Sielläkin kannattaa tehdä hintavertailua ajan kanssa.
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

LuMa

#99
Tuolla hyvinkään keskustassa on sellanen lemmikkikauppa jos on aika halpaa. En muista nimee, mut kyllä se löytyy jos vaa oot siellä keskustassa. Jos meet hyvinkäälle etkä löydä sitä, niin kysy vaa apuu :peukku:

Summer

#100
Mitenkäs voimakkaasti syrkkiurosten pissa yleensä haisee... Jotenkin nyt Taiston pissa tuntuu haisevan todella voimakkaasti, vaikka vaihdan vessapelletit kerran päivässä. Semmonen oikeen vahva kusen leimahdus, ja on pelletitkin vähän tummempaa siitä kusikohdasta (tosin en oo varma onko se sit vaan niin tuoretta, ja Taisto pissaa vessakopissaankin vaan toiseen kulmaan).

Onko jokin sairaus joka voi aiheuttaa voimakasta pissan hajua?
Meillä asustaa]

GaneshaX

#101
Mä en ole huomannut omillani, mitenkään erilaista hajua.
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Maggy

#102
Minun eläin on sama ongelma. Toivottavasti ei paha

Yadell

#103
Mulla urossyrkin pissa ei haise millekään, mutta naaraalla haisee koko terra kauhealle, jos ei siivoa kerran viikossa vessanurkkaa.
Kotia sotkee syyrialainen hamsteri Iiro (Sateenkaaren Zuloisuus)
sekä pupukaksikko Aapo & Nelli.

lpj

#104
Mulla on pari kysymystä, enkä nyt löytänyt muuta paikkaa mistä kysyä.

Eli siis:

1. Kuinka paljon naaras ja uroshamstereiden pitäsi normaalisti painaa, esimerkiksi 5-12kk iässä? Muitakin ikäpainoja saa kertoa.

2. Voisitteko kertoa, että onko riski suuri, että naaras kuolee synnytyksessä? Miten mahdollista se on, ja voiko sitä yrittää estää, esimerkiksi jos naaras painaa liikaa, niin pistäisi vähäksi aikaa laihdutuskuurille, taikka toisteppäin.

3. Kuinka monta poikasta yleensä syntyy ensimmäisessä poikueessa? Vaikuttavatko emän/isän sisarusten määrä? Onko se jokin vika, jos syntyy vähän? Mikä on maksimiraja poikasten määrässä?

4. Minkä ikäisiä poikasten täytyy olla, että niitä saa käsitellä ja tutkia?

Kiitos suuresti, jos osaatte vastata kysymyksiini kattavasti, tai edes jotain!!
[size=85][colorHamstraavat hamsterit<3=#FF0000][/color][/size]