Poskipussi 2/10

Aloittaja HamsterSailor, 12.06.10 - klo:15:36

Marla

Tai sitten kuukaudet olis liukuvia, esim. helmi-maaliskuu, touko-kesäkuu, elo-syyskuu ja marras-joulukuu...? Tosin ei noidenkaan raameissa pysyttäisi, joten ehkä parempi, että mainittais vaan 4 krt/vuosi ja ehkä vois laittaa nuo suurpiirteisiksi ilmestymisajoiksi?

Mua ei niin tuo lehden myöhästyminen haittaa - tulee sitten kuin on tullakseen. :)

ammie

Mustakin tollaset löysemmät aikataulutukset olisivat paremmat. Ei mua sinällään haittaa lehden viivästyminen siksi, että olisi kiire saada se, vaan siksi, että kun on ilmotettu ajankohta, jolloin lehtii tulee, niin toki mä sitten odotan sen myös tulevan silloin.

Numeron 2/10 piti tulla toukokuussa, ei tullut. Sitten puhuttiin kesäkuun puolestavälistä, ei tullut koko kesäkuussa. Sitten ilmoitettiin heinäkuun alkupuolella, ei vieläkään mitään. Nyt ilmoitellaan elokuun alkupuolesta...
Joka kerta olen odottanut lehden saapuvan uutena ilmoitettuna ajankohtana ja aina olen pettynyt, kun ajankohtaa on siirretty. Jos se lehti myöhästyy sen pari kuukautta, niin sanottaisiin suoraan, että se tulee elokuussa.

Kyllä mä ymmärrän, että ihmisillä on muutakin elämää, mutta eikö joku muu olisi voinut huolehtia tämän numeron postituksesta, jos ko. toimesta vastaavalla henkilöllä on ylitsepääsemättömiä kiireitä? Eikö se ole juuri tehtävistään huolehtimista, että tälläisissä tapauksissa hankitaan joku muu, joka pystyy tehtävästä väliaikaisesti huolehtimaan? En voi muuta sanoa, kun että harmittaa.  :|
Pieni hamsteri, pienet tassut. Pieni nenä ja pieni massu.

Minski

^ En ollut huomannutkaan, että ilmestymisajankohta oli nyt vaihdettu heinäkuun alusta elokuun alkuun, mutta niinpäs tuolla tosiaan olikin. Ja elokuussa pitäs tulla se kolmosnumerokin jo. Ehkä tosiaan olis hyvä poistaa nuo lupaukset ilmestymiskuukausista, minusta pelkkä maininta 4 krt/vuosi riittäisi aivan hyvin, silloin ei lupaisi liikoja.

Lainaus käyttäjältä: "Hallitus tiedottaa"1.6.2010

Poskipussi 2/10 myöhästyy valitettavasti reilusti tavallisesta julkaisuaikataulustaan päätoimittaja-taittajan pääsykoeaikataulujen & ulkomailla olon takia. Pahoittelemme viivästystä! Kiitos ymmärryksestä.

Lehti lähetetään jäsenille elokuun alkupuolella.

Mua ei harmita omasta puolestani yhtään (kuten jo kahdessa eri topicissa olen maininnut niin olisin valmis luopumaan jäsenlehdestä kokonaan tällaisena nettiaikakautena; olisin Shy:n jäsen vaikken saisi mitään jäsenlehteä, koska lehden takia en ole jäsenenä vaan kannatuksen ja halvempien näyttelymaksujen ( :P) vuoksi. Eräs toinen pienempi yhdistys, jossa olen jäsenenä lopetti jäsenlehden kokonaan ja kaikki tiedotus tapahtuu netissä ja erillisillä jäsenille lähetettävillä A4-kokoisilla tiedotteilla ja minusta se on ihan ookoo tapa). Mutta se mikä mua harmittaa on ne nuoremmat Shy:n jäsenet, jotka odottaa ja odottaa lehteä ja pettyvät ja pettyvät, heille lehti on ehkä ainut syy kuulua yhdistykseen, toisin kuin meille aikuisemmille.
Hamsteriton tätä nykyä

petosiru

Mä vasta aatellu liittyä SHYn jäseneksi, mutta mustakin olis järkevää ilmottaa et lehti ilmestyy 4krt/vuosi, eikä mtn kuukausia, jos ne ei kuitenkaan pidä paikkaansa..
Voin hyvin eläytyä siihen pettymykseen kun odottaa lehteä, eikä se tulekaan.
Eläimet ei ole mulle harrastus, vaan elämäntapa!
Ja ollu jo yli 20 vuotta.. ;D

[size=50]     Tai oikeestaan kohta 30, mut kuka niitä vuosia laskee.. ;o)[/size]

Ninde

Mun mielestä voisi ottaa harkintaan sen, että lehtiä ilmestyisi vuodessa vain kolme, jos neljän saaminen valmiiksi ja postitettua edes suht aikataulussa on liian työlästä. Näin voitaisiin panostaa myös sisältöön entistä enemmän.

viiru

Juu, tilanne on hyvin valitettava, mutta myös väistämätön kun asiat ovat yhden ihmisen harteilla. Lehti ei ehtinyt tulla painosta ennen ulkomaille lähtöäni, ja valitettavasti kukaan muu ei ole suostunut lehtiä hakemaan & postittamaan. Laskut, osoitetarrat ja muut on tehty kuukausia sitten jo valmiiksi postitusta odottamaan. Pääsen asiaan tosiaan käsiksi vasta elokuussa, sorppa, mutta minäkin olen kesälomani ansainnut!

Terveisin päätoimittajataittaja Martina täältä Japanin kamaralta
Cheersbigears-talvikkokasvatus

Marla

Just... Että niinkö yhden ihmisen harteille on sysätty koko lehti?! :roll: Mitä ihmettä, mä vaan kysyn?

GaneshaX

Lainaus käyttäjältä: "Marla"Mitä ihmettä, mä vaan kysyn?

Tervetuloa hallitukseen, niin näet  :mrgreen: Tää on just tätä, kun hommaa kituutetaan väkisin eteenpäin, aivan riittämättömän porukan voimin  :<

Jos tyyliin 3 ihmistä pyörittää koko yhdistystä, niin mitä yhdistykseltä voi odottaa??? Kysyn vaan.
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Anonymous

Lainaus käyttäjältä: "viiru"valitettavasti kukaan muu ei ole suostunut lehtiä hakemaan & postittamaan.
Terveisin päätoimittajataittaja Martina täältä Japanin kamaralta

En ole edes huomannut että tästä oisi ollut mitään tiedotusta!!!!

GaneshaX

Lainaus käyttäjältä: "taikahamsu"Valitettavaa on että meitä on niin vähän ja koitamme tehdä parhaamme mutta mikä on meidän palkinto (ilmaisesta työstä kaikkien teidän hyväksi).

Se on valitusta, valittamista ja saissee niskaan  :mrgreen:
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Marla

Ero onkin siinä, et mä ja moni muu jäsen ei olla siellä hallituksessa - kukin omista syistään johtuen - mutta hallituslaiset taasen ovat, ja se on se vissi ero. :roll: Rivijäsenenä on vaikea nähdä, missä kenkä puristaa, ja tällä hetkellä tosiaan näyttää, että hallituksessa on useampi jäsen, mutta mitään ei saada aikaiseksi - vaikka sitten todellisuudessa olisikin niin, että siellä on pari aktiivista tekijää, ja muut taasen lähinnä saadakseen kivan violetin tittelin itselleen.
Miksei yhdistys yritä kerätä apua tarvittaessa aktiivijäseniltä? Onko pakko olla jossain hallituksessa, jotta voisi tehdä jotain? Hamsteripäivissä esimerkiksi on ollut ulkopuolista väkeä, ja hyvin on pelittänyt. Ehkei lehden postittamista yms. ole helppoa delegoida kelle tahansa, mutta niitä muita hommia kenties? Tai potkia persauksille niitä, jotka sluibailevat hallituksessa?

Mä nyt en oo missään välissä valittanut niille aktiiveille, jotka siellä hallituksessa töitä tekevät, mutta tuntuu yksinkertaisesti mahdottomalta, että hallitukseen kuuluu niinkin paljon väkeä, mutta silti aikaiseksi saadaan kovin vähän - ei kai sitä voi olettaa, että koko yhdistys pyörii parin ihmisen voimin moitteettomasti.

Ninde

Lainaus käyttäjältä: "Marla"Miksei yhdistys yritä kerätä apua tarvittaessa aktiivijäseniltä? Onko pakko olla jossain hallituksessa, jotta voisi tehdä jotain?
Tosiaan jos vaikka täällä foorumilla olisi asiasta tiedotettu ja kyselty apuja, niin olisipa saattanut sellaista löytyä ihan hallituksen ulkopuoleltakin. Vaikeahan sitä on apuaan tarjota kun ei tiedä että sitä kaivattaisiin.

Lainaus käyttäjältä: "Marla"Mua kyllä harmittaa, että aina jos esittää kritiikkiä, tullaan valittamaan tyyliin "tulkaa itse hallitukseen" ja "koettakaa tehdä paremmin". Ei siinä oo mitään pointtia - varsinkin, kun yleensä ne älähtäjät ovat niitä, joille valitus ei ole edes osoitettu. :roll:

Ero on siinä, että tietyt ihmiset ovat menneet sinne hallitukseen ollakseen aktiivisia - emme me rivijäsenet. Miksei kritiikkiä ylipäätään oteta vastaan muuten kuin esittämällä heti marttyyriä?
Ei voi muuta kuin komppailla tätä, erittäin hyvin sanottu. Jos sen oman asenteen muuttaisi, niin huomaisi että suinkaan kaikki annettu kritiikki EI ole "paskan kaatamista niskaan". Kritiikkiinkin voi vastata asiallisesti eikä alkaa kettuilemaan (takaisin) tai esittämään marttyyriä, niin kuin muutamalla hallituslaisella näyttää olevan heti tapana tehdä - oli asia sitten mikä tahansa ja kohdistui heihin tai ei. Aikuisen ihmisen tulisi osata ottaa vastaan kaikenlaista palautetta ja käsitellä asia asiana, oli se sitten aiheellinen palaute tai ei.

Minua häiritsee se, että niihin kysyttyihin asioihiin tai annettuihin palautteisiin jää vastaukset saamatta, kun hallituslaiset joko vaikenevat täysin tai alkavat huutelemaan sitä miten rankkaa on kun tulee vaan shaissee niskaan ja missä on palkinnot ilmaisesta työstä?!?!  :roll: Erotkaa hallituksesta jos se on niin pskaa hommaa, sillähän siitä pääsee.

Ja tiedoksi vielä, että enköhän esim. minä ole oman osani hallituksessa tehnyt oltuani yhdistyksen puheenjohtaja 5 vuotta ja hallituksessa sen lisäksi 5 vuotta eli yhteensä 10 vuotta hallitushommia + apuna jo ennen hallitusaikaani sekä sen jälkeen. Tuo "tehkää itse paremmin" on niin typerä kommentti kuin voi olla.

Nape

Kyllähän se niin on, että ns. rivijäsenillä on oikeus kysyä heille kuuluvien asioiden perään ja hallituksen on syytä hoitaa ne asiat parhaimmalla mahdollisella tavalla ja jos ei resurssit riitä, niin sitten on syytä supistaa toimintaa tai pyytää apua ulkopuolisilta ihmisiltä. Mut sellainen puolin ja toisin huutelu ei kuulosta kauheen kivalta, varsinkin, kun jäseninä on monen ikäisiä ihmisiä, eikä suinkaan ole jäsenien vika jos hommat ei hallituksessa luista.
Pitää osata pyytää apua ja jos sitä tarjotaan niin pitäis myös osata ottaa sitä vastaan.

Ja tuosta ulkopuolisen avun pyytämisestä ja vastaanottamisesta pieni huomautus.
Tuolla, kun jossain näyttelykeskustelussa puhuttiin taas resurssipulasta ja näyttelyssä vaikkapa kanttiinin toiminnasta yms, niin esimerkiksi minä tarjosin apuani, että voin tehdä ruokaa sinne myyntiin. Niin kukaan ei noteerannut asiaa mitenkään. Että tuleepa sellanen olo, että sisäpiirin ulkopuolelta tulevaa apu ei kelpaa tai sitä ei haluta.

Jos olis tiennyt, että ne lehdet pitää hakea ja laittaa ja jos se ois ollu tässä jossain pääkaupunkiseudulla, niin minäkin olisin voinut auttaa ihan vaan sen takia, että se olis mukavaa vaihtelua tähän arkiseen elämään.

Enkeli89

Jossitellahan aina saa ja syitä keksiä miksi jotain asiaa ei olle tehty tai se on puolitiessään.. Jos homma ei pelitä ni sitten vaan lehdet pannaan ja jäsenmaksu pienemmäksi. en tiedä voiko shy:tä ja osjh:ta verrata mutta osjh:n systeemit on kyllä kaikkineen ollut paljon toimivammat..

sieltä tuli sentään jäsenenä olo aikaan muutakin postia kuin lehdet...
enää neljä syrkkkiä, kaksi gerbiiliä, kolme karvaista kania ja kissat-liian moni rakas on nyt tähtenä taivaalla \":(\"

muumimamma-64

Nyt täytyy minunkin jo kysellä tämän lehden perään, vaikken olekkaan jäsen. Onko kukaan vielä saanut tätä lehteä?
Huoleni koskee meidän yhdistyksen tulevaa näyttelyä, jonka mainos/kutsu pitäisi olla tässä lehdessä.Ja materiaali sitä varten toimitettu ajallaan lehteen jo huhti/toukokuussa.
Kutsua ei myöskään ole laitettu foorumin kutsut osioon, vaikka olen sitä pyytänyt, kun näyttelyyn aikaa enää reilu kk. Topsun näyttelystä aloitin juurikin siitä syystä, ettei sitä kutsua ole ilmaantunut minnekkkään julki.
Esim. Hyvinkään näyttelyn kutsu laitettiin foorumille jo toukokuussa ja se ei ole kuin 3vkoa aikaisemmin kuin meidän näyttely.
Elämä ilman hiiriä ja lapsia olisi tylsää.
kesyhiirkasvatusta nimellä Zieno´s (lk, lilac)