• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Tultu huijatuksi hamsterikaupassa

Aloittaja fianter, 02.07.10 - klo:09:17

« edellinen - seuraava »

Eve87

#15
^ oletko nyt ottanut sitten yhteyttä?
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

Nanda

#16
Selvisi lisääkin tästä. Kasvattaja kun väitti hamsua myydessään, että kyseessä on hänen oma kasvattinsa. Nyt lueskelin hänen blogiaan ja huomasin, että näin ei olekaan. Toisekseen tämä "kasvattaja" kiukutteli naapurilleni siitä, että olen yhdistänyt idioottimaisesti mustan pitkäkarvaisen tähän hopeanharmaaseen. Kun löysin tiedot aiemmasta poikueesta kävi ilmi, että se edellinen poikue on juuri samanlaisesta yhdistelmästä tehty. En nyt ymmärrä, onko tässä kysymyksessä joku "toisen reviirille astuminen" vai mikä logiikka tässä jutussa on.

Naapurini saamat tekstarit ovat sitä luokkaa nimittelyineen ja uhkailuineen, että en todellakaan ole ottanut tähän ihmiseen yhteyttä. Josko osaisi jossain vaiheessa asiallisesti selvittää mikä sydämellään on niin saa ottaa yhteyttä, itse en vapaaehtoisesti lähde minkään vieraan teinihirmun haukuttavaksi. Naapurini saamat tekstiviestit ovat siis todella asiattomia.

Lähinnä ainoa asia mikä minua tässä kiinnostaa lopulta kuulla "kasvattajalta" on väite myymänsä "kasvattinsa" lukuisista perinnöllisistä sairauksista. Jos ei jotain perustetta ala kuulua niin kysymys lienee vain halusta mustamaalata, minkä syy ei kyllä valkene minulle ollenkaan.

Eve87

#17
Tämmöset asiat voisi suoraan sopia asianomaisten kesken, eikä huudella foorumilla...
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

Nanda

#18
Olen hieman eri mieltä. Mun mielestä tän foorumin pitäisi nimenomaan palvella hamsteriharrastajia ja olla paikka, missä voi ongelmistakin puhua. En maininnut kasvattajan nimeäkään tässä. Kaikkien ihmisten kanssa ei kahdenkeskinen selvittely kovin hyvin onnistu. Lisäksi laitoin tämän tänne, sillä tiedän kyseisen henkilön mustamaalanneen minua muille foorumilaisille. Joten on ihan kohtuullista, että tämä toinenkin puoli valottuu. =)

En näe eroa keskustelussa asiattomasti toimivien eläinkauppojen tai kasvattajien välillä. Huijaus kuin huijaus.

Nanda

#19
Jes, tässä asiassa kävi hyvin! Soitin kuin soitinkin tuolle kasvattajalle ja selvisi, että kysymys oli lukuisista väärinkäsityksistä + asioista, jotka olivat käyneet ilmi vasta kun hamsteri oli meille jo muuttanut (ruotsalaistaustaisten hamsujen yhdistämisestä koituvat ongelmat).

Kaikki hyvin.  :peukku:

Vevve

#20
... kannattaa aina ensin selvitellä asiat kahden kesken, ennen kuin ryhtyy mollaamaan toista julkisella foorumilla.  ;)

Nanda

#21
Niinhän se taitaa olla. Onneksi en kuitenkaan alkanut mitään nimiä tässä heitellä. Toisaalta kasvattajankin kannattaa aina osoittaa "rakentava" palaute asiakkaalle eikä asiakkaan naapurille, eiköstä juu.  :haha

Oli kohtalaisen järkyttävää kuulla naapurilta (joka ei ole koskaan edes harrastanut hamsuja), että olen hamstereiden myyntikiellossa ja että mun hamsulla on vakavia perinnöllisiä sairauksia.  :) Noh, tälle kasvattajalle olikin sitten naapurin puheiden perusteella tullut sellainen käsitys, että kuusivuotiaani kasvattaa täällä omin päin hamstereita. En minäkään sellaiselle mitään myisi  :D

metsku

#22
^Ihmeellisen kuuloista sekoilua...  :huh

Marla

#23
Malliesimerkki siitä, miten asiat voivat vääristyä ja paisua aivan järjettömiksi, ellei harjoiteta suoraa kanssakäymistä.