Värigenetiikkaa + minkä värisiä poikasia voi tulla osa 2

Aloittaja Maikkis, 11.09.07 - klo:15:38

wiidii

No kun oikea punasilmäinen valkoinen on geneettisesti cdcdpp, mutta olen nähnyt, mutta kun näyttäähän juurikin eeppSgSg:kin ihan punasilmäiseltä valkoiselta. Eli on ms. valkoinen punasilmäisyyden geenillä. Tosin noille eeppSgSg:eillä on paljon tummemmat korvat kuin cdcd-hamsuilla. Että otas sitten selvää.  :D

Ei kyyhkis x kyyhkis poikueeseen voi syntyä hopeageenin valkoisia, eli en osaa sanoa mitä sellaisen poikueen ps. valkoiset sitten on.  :D

Tällainen siis kyseessä

Voi muuten olla että vanhemmat hopea kyyhkiksiä kuvien perusteella ja osa kyyhkis lapsista tosi vaaleita harmaita. Taidan olla vaan vähä pihalla :D
Syyrialaiset hamsterit väreissä lk, pk, satiini, rex, normaali, musta, creme kuvioissa valkolaikukas. Campbellit tauolla.

Mustikkamaan

Voi tulla tosiaan ihan "oikeita" punasilmäsiä valkosia, kyl niitä (ja tummakorvasia valkosia) syntyy ihan kiitettävästi, putkahtelee aina sinne tänne ilman että on hopsujen kaa mitään tekemistä :) Niillä oikeilla p.s. valkosilla on tosiaan ihan värittömät korvat.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Anzukka

No toi siis varmaan parhaiten selviää jälkikasvusta ja sen jälkikasvusta :D kun ei voi olla ihan täyttä varmuutta noista vanhempien/niiden vanhempien väreistä. Oishan se upeeta jos se olis cdcdpp. No mutta söpö se on ainakin! :lov

Ramone

Little Miss Sunshine, lk musta kk
Tigris, lk suklaa vkkk
Rowena Korpinkynsi, pk luonnonvalkoinen
Sexy And I Know It, lk musta

wiidii

Minkä värisiä ton ps valkoisen vanhemmat on, kun sen sisko näyttäisi olevan musta vkkk?  :) Tosin et sä vissiin aikonut muutenkaan cremen kasvatukseen tuota käyttää, mutta kannattaa varautua siihen että on joku piilokeltainen kun sisko on tosiaan keltainen myös.

jeebu

Itse en ole oikein perehtynyt vielä tähän ja kiinnostais tietää, tulisko mahdollisesti muutakin kuin sitä normaalia?
lk normaali vn Poutapilvi "Pipa" s. 10.09.2010
~ Syyrialainen rakkauspakkaus <3 ~

EmmaTi

Lainaus käyttäjältä: "jeebu"Minkä värisiä & karvaisia vois tulla jos yhdistää lk normaali umborous vn + pk normaali?

Noilla tiedoilla lyhytkarvaisia, normaalia ja normaali umborousta, voi tulla nauhalla tai ilman.

Käytännössä voi tulla paljon muutakin riippuen mitä esivanhemmista löytyy....

jeebu

Onko muuten lk dominoiva?
lk normaali vn Poutapilvi "Pipa" s. 10.09.2010
~ Syyrialainen rakkauspakkaus <3 ~

Anzukka

Lk on perus karvanlaatu eli jos poikasilla ei ole geenejä pitkäkarvaisuuteen niin silloin ne on lyhkiksiä. Eli siis Pk on resessiivinen, lk:sta en osaa sanoa oikein muuta mutta joku viisas korjatkoon jos tietää. :)

wiidii

LK:n voi ajatella dominoivana piirteenä, sillä jos yhdistää kaksi PK:ta ovat kaikki poikaset pk:ta. Kaikki hamsterit on kuitenkin geneettisesti aina myös lyhytkarvaisia, kuten myös normaalin värisiä.

spellcaster

Mitähän näistä nyt sitten mahdollisesti saattaisi tulla pk musta + pk normaali

ii. lk normaali
ie. lk hopeanharmaa
iii. lk normaali
iie. pk normaali

emon suku ei tiedossa

Pk:ta ainakin ovat, mutta olenko ymmärtänyt oikein että norrea ainakin?

wiidii

Joo, pitkäkarvaista norrea ainakin. Noitten sukutietojen perusteella tuskin muuta tuleekaan.  :)  Tietty musta puskee kaukaakin sukutaulussa läpi, että sitä saattaa tulla.

mirauh

yhdistelmä Soopelisuklaa (eebbUu) x Ruoste (bb)
- tuleeko kaikista poikasista tässä tapauksessa ruskeasilmäisiä (bb)? Eli silloin syntyisi: ruoste, ruoste umborous, soopelisuklaa, karamelli
- voisiko lisäksi syntyi esimerkiksi vain soopelia (eli ei ruskeasilmäisyyttä)
Miran hamsterit: kotisivut - syyrialaisien kasvatusta

Mustikkamaan

Kaikista tulee tosiaan ruskeasilmäisiä. Värikirjosi on oikein sillä varauksella että ruosteen täytyy kantaa cremeä, että saat soopelisuklaata ja karamellia ulos.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit