• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Värigenetiikkaa + minkä värisiä poikasia voi tulla osa 2

Aloittaja Maikkis, 11.09.07 - klo:15:38

« edellinen - seuraava »

Ramone

#195
e. normaali (kantaa mustaa ja cremeä, mutta tosi pitkältä, eli muutama hamsu sieltä viimisistä sakaroista sukupapereissa oli musta ja creme)
i. hopeanharmaa (kantaa mustaa ja cremeä)
?

Tosin luulisin, että tulis normaalia, hopsua (ja sitte ehkä mustaa ja cremeä) Mut onko muita värejä vielä:)?
Little Miss Sunshine, lk musta kk
Tigris, lk suklaa vkkk
Rowena Korpinkynsi, pk luonnonvalkoinen
Sexy And I Know It, lk musta

EmmaTi

#196
^Luonnonvalkoinen eeSgsg

Ninde

#197
Ja siis tuota kantajuuttahan ei voi tietää varmaksi, kun ne värit on noinkin kaukana. Eli ennemmin sanoisin, että saattaa kantaa. :)

Hopeamusta (aaSgsg) on silloin myös yksi vaihtoehto, jos molemmat sitä mustaa kantavat.

tiiahei-

#198
Mitä värei vois tulla: lk normaali vn + lk kyyhkynharmaa kk?

Mustikkamaan

#199
urokset: normaali, keltainen
naaraat: normaali, normaali kilpikonna

- ja molempia nauhoilla.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

tiiahei-

#200
^^ Kiitos (:

tiijuli

#201
Hei, muuten!

Kertoisitteko vielä pk hopeamusta laikukas x pk hopeasoopeli?
Filecia "Fiona" pk satiini suklaa

wiidii

#202
Pitkäkarvaisina normaali, hopeanharmaa ja umborous noilla tiedoilla.
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

karkki97

#203
Mietin tässä,että onko campbelleilla ´kiellettyjä´ väri yhdistelmiä?

Mustikkamaan

#204
2 x täplikäs on kielletty
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

millainennn

#205
Mites syrkeillä menee toi laikukkaiden sääntö? 2x laikukas yhdistelmä ei sallittu?

Ja sitten ihan vaan _mielenkiinnosta_ tulkittavaksi seuraava parivaljakko (toinen vasta poikanen ja ovat eri sukupuolta, olivat vain hetken ajan samassa tilassa. Kyseessä EI missään nimessä ole astutustilanne), olisiko näiden väristen keskenään risteyttäminen kiellettyä? / Mitä värejä voisi olla odotettavissa?
https://lh5.googleusercontent.com/_HBhR ... G_9075.JPG

Painotan vielä, että poikasia ei suunnitelmissa.

Hessuinen

#206
^Jos poikasia ei kerran ole suunnitelmissa niin miksi ihmeessä sitten laitoit ne edes vähäksi aikaa samaan tilaan? :pihalla:

Väreinä nuo olisivat ok, mutta koska ovat molemmat laikukkaita ei saa yhdistää. Tuloksena voi olla hyvin pienisilmäisiä tai jopa silmättömiä poikasia, osa poikasista kuolee jo emon kohdussa (jos onnea niin jo ihan alussa, jos ei emo voi synnyttää poikasia kuolleena ja ne osaltaan hankaloittavat synnytystä, voi tulla komplikaatioita) ja osa voi syntyä epämuodostuneina. Poikuekoko on tästä syystä normaalia alhaisempi ja samalla se aiheuttaa ylikuvioitumista poikasille.
Älä katso, älä koske - tai kuolemalla on sinun kuoltava

millainennn

#207
Kyseiset hamsterit eivät ole minun. Enkä osaa sen tarkemmin selventää miksi ne samassa tilassa ovat. Sain ton kuvan tutultani, kun asiasta keskustelua käytiin.

Kiitos kuitenkin asiallisesta vastauksesta :)

Omia mulla on vaan kaks lemmikkin virkaa toimittavaa syrkkineitiä.

mirauh

#208
Mulle ei kukaan vastannu edellisellä sivulla olevaan kysymykseen :(
Miran hamsterit: kotisivut - syyrialaisien kasvatusta

PiiaL

#209
Lainaus käyttäjältä: "mirauh"Mä oon pähkäillyt tätä yhdistelmää suuntaan ja toiseen ja haluan nyt varmistella täältä onko mun pähkäilyt mennyt aivan päin metsää.

Yhdistettäessä Soopeli (oletetaan nyt että kyseessä on eeUU) x creme
- kaikki poikaset soopeleita, mutta tässä tapauksessa eeUu?

Yhdistettäessä Soopeli (nyt kyseessä eeUu) x creme
- syntyisi soopeleita eeUu
- cremeä

Näin se homma toimii, tietty sattuma määrää sitä montako soopelia ja cremeä lopulta tuohon alimpaan poikueeseen syntyy, mut genotyypit menee tuollain. Sitten jos molemmat vanhemmat kantaa punasilmäisyyttä tai/ja ruostetta, niin voi tulla niitä lisäylläreitä.