Värigenetiikkaa + minkä värisiä poikasia voi tulla osa 2

Aloittaja Maikkis, 11.09.07 - klo:15:38

Unipallo

^ No luulisin erottavani jo hopeanharmaan poikasen.  xD  No, ladellaanhan täällä muillekin todennäköisyyksiä vanhempien värien perusteella mitä voi syntyä, sillä kyselin. Otan kuvia toki heti kun mahdollista, nyt penikka oli vain ääntä nopeampi ja pinkoi takasin pesään ennenkun kerkesin kissaa sanoa.  :|

EmmaTi

^Olikos nää nyt lyhkiksiä vai pitkiksiä?

Unipallo

^ Pitkiksiä pitäis tulla.  :)

Ninde

Lainaus käyttäjältä: "Unipallo"No, ladellaanhan täällä muillekin todennäköisyyksiä vanhempien värien perusteella mitä voi syntyä, sillä kyselin.
Ladellaan toki, mutta jos kerrotaan vain vanhempien värit (hopsu umbbari ja luonnonvalkoinen), niin ei täällä sentään niin selvännäkijöitä olla ja voida näin vähillä tiedoilla veikata voisiko ko. poikanen olla (hopea)musta vai ei, kun tarttis ensin sukutaulun perusteella vähän nähdä onko sellainen edes geneettisesti mahdollista.  :)

Eli noilla tiedoilla sanon sitten, että ei voi olla hopeamusta. ;)

Unipallo

No lähinnä nyt kaipasin todennäköisyyksiä mitä värejä mahtaa poikueeseen noin ylipäänsä tulla, kun ei malttais odottaa että naperot näkisi, enkä ole mikään maailmanmestari tässä genetiikassa vielä. Onhan noita väritaulukkoja tullut kahlattua yökaudet.  :)

EmmaTi

^No sitten kun sieltä seuraava viuhahtaa ulos niin koita katsoa onko silmärenkulat, joista tunnistaa soopelin.

Anzukka

^^Vanhempien perusteella enempää sukua tietämättä poikeessa pitäisi olla: Hopeanharmaa, hopeanharmaa umb., jos hopsuvanhempi kantaa cremeä niin luonnonvalkoinen, ms. valkoinen ja hopeasoopeli.
Syyrialaiset hamsterit väreissä lk, pk, satiini, rex, normaali, musta, creme kuvioissa valkolaikukas. Campbellit tauolla.

Hiiriä monessa väri- ja turkkimuunnoksessa!
annekristiinaseppala(a)hotmail.com

^ Okei :)

^^ Noitahan itsekin kaavailin.  :)  Jospa tuo genetiikan maailma alkaa pikkuhiljaa aueta meikäläisellekin.

Rose

Mitä tulis yhdistelmästä normaali umborous x ruoste? :)

mirauh

Rose, normaalia ja normaali umborousta
Jos normaali kantaa ruskeasilmäisyyttä, niin ruostetta ja ruoste umborousta, myös suku vaikuttaa :)
Miran hamsterit: kotisivut - syyrialaisien kasvatusta

Rose

^Jos molemmat kantaa cremeä ja mustaa? :)

Ely

Jos molemmat kantaa cremeä ja mustaa, niin voi syntyä cremeä, soopelia ja mustaa/mustaa umborousta. Mira kirjoittikin ne todennäköisyydet jos normaali kantaa vain ruskeasilmäisyyttä (eli ruostetta), mutta lisäksi voi syntyä myös karamellia, soopelisuklaata, suklaata ja suklaa umborousta.
"Good judgement comes from experience. Experience comes from bad judgement."

Jep, kiitos! :)

Rukyo

hmm mitäs tälläsestä voisi tulla?

tyttö ois hopeanharmaa vn (mahdollisesti laikukas ja emän emä on normaali) ja isänä olisi hopeasoopeli (isän isä hopeanharmaa ja isän äiti myös hopeanharmaa, isän äidin siskarus on creme joten suvussa vissiin cremeä?)
> Pienimuotoista kasvatusta pk syrkkien kanssa. Väreissä tavoitteena hopeasoopeli, luonnonvalkoinen, ms. valkoinen ja creme. <

BLOGI - WWW

Anzukka

^ Hopeasoopelikin on creme umborouksella ja hopeanharmaalla eli luonnonvalkoinen umb. tai ms. valkoinen umb ja soopeli + hopsu ovat sama asia-> hopeasoopeli

Noilla tiedoilla tulisi vain hopeanharmaata nauhalla ja ilman. Jos naaras kantaa cremeä niin poikasista voi löytyä: (creme, soopeli, normaali, jos molemmat vanhemmat heterotsygootteja) luonnonvalkoinen, ms. valkoinen, hopeasoopeli, hopeanharmaa nauhalla ja ilman :)

Suosittelen että opiskelet hieman väreistä ja muusta sellaisesta ennen kuin yhdistät yhtään yhdistelmää. :)

Hiiriä monessa väri- ja turkkimuunnoksessa!
annekristiinaseppala(a)hotmail.com