• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Värigenetiikkaa + minkä värisiä poikasia voi tulla osa 2

Aloittaja Maikkis, 11.09.07 - klo:15:38

« edellinen - seuraava »

EmmaTi

#585
^Mä en jaksa edes miettiä tuota kun siinä on hopeat, cremet ja keltaiset iloisesti sekaisin  :P

tammenterho

#586
Voihan nenä, mä en hoksannu et minkki on cremen sukuinen. Ihmettelin aluks, että miten tuossa yhdistelmässä voi olla cremeä  xD

EmmaTi

#587
Joo se creme on vähä piilossa siellä.
En mä sillä etteikö noita voisi yhdistää, mutta en vaan jaksanu alkaa miettimään kun on niin paljon eri mahdollisuuksia mitä voi tulla ja sekin vaikuttaa onko tuo uros homo- vai heterotsygoottihopsu eli SgSg vai Sgsg. Ja lisäksi kantaako uros punasilmäisyyttä.

Minnaw

#588
Mä oon aina todennu että syrkkien värigenetiikan opiskelu ei sovi mulle, vaikka ammatin puolesta genetiikan opiskelun pitäis olla 'lastenleikkiä', niin nyt menin kyllä taas ihan solmuun.

Eli siis mikä ihme on punasilmäinen ruoste? Kun siis ruostehan on ruskeasilmäinen normaali, niin eikös punasilmäisenä sen pitäisi sitten olla cinnamon (punasilmäinen normaali)?

Osaisko joku vääntää tän miunulle rautalangasta?  :mrgreen:
Oxalis - talvikkokasvatus
http://oxalis.omasivu.fi/

wiidii

#589
Punasilmäinen ruoste on hamsteri, jolla on vallitsevana geeninä sekä punasilmäisyyden (pp) että ruskeasilmäisyyden geeni (bb).
Cinnamon on pp, ruoste on bb, ps. ruoste ("oranssi") on ppbb.  :)

Ohops, korjattu virhe! Kirjainsekaannus tuli vain, kyllä minä nämä asiat "oikeasti" osaan.  xD
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Minnaw

#590
Okei, tämä hieman selvensi asiaa. Kiitos kovasti!  :)
Tää genetiikka on niin turhauttavaa, kun juuri kun luulee siitä jotain ymmärtävänsä, niin sitten putoaa taas kohta kyydistä.  :D
Oxalis - talvikkokasvatus
http://oxalis.omasivu.fi/

tammenterho

#591
Voiko yhdistää isabella huskyn ja normaali laikukkaan? Mitähän niistä mahollisesti tulis? Roboista siis kyse. :)

serkkU-

#592
Millaisia poikasia saattaa syntyä jos
emä: on LK musta vkkk ja isä: LKs kyyhkynharmaa vn ? : )

Eve87

#593
^ LK Mustaa ja norrea,osa satiinina. Naaraat vkkk/kk, osa uroksista vn.
Jos molemmat kantaa pk:ta, niin myös sitä. Jos naaras kantaa punasilmäisyyttä, niin kyyhkynharmaata voi syntyä.
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

wiidii

#594
Lainaus käyttäjältä: "serkkU-"Millaisia poikasia saattaa syntyä jos
emä: on LK musta vkkk ja isä: LKs kyyhkynharmaa vn ? : )
Lainaus käyttäjältä: "Eve87"^ LK Mustaa ja norrea,osa satiinina. Naaraat vkkk/kk, osa uroksista vn.
Jos molemmat kantaa pk:ta, niin myös sitä. Jos naaras kantaa punasilmäisyyttä, niin kyyhkynharmaata voi syntyä.
Kahdesta mustansukuisesta ei voi syntyä normaalia.

Kaikki poikaset ovat mustan sukuisia. Urokset: Musta, musta-keltainen + valkonauhainen. Naaraat: Musta, musta kilpikonna, musta valkokirjokilpikonna (nauhalla).
Naaras ei vissiinkään kanna ainakaan ihan läheltä punasilmäisyyttä (olikos emänemänemä hopeakyyhkis, kiva kun ei muista enää itsekään), mutta saattaahan sitä kyyhkistä ja kyyhkynharmaa-hunajaakin sitten syntyä.  :)
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

serkkU-

#595
Lainaus käyttäjältä: "wiidii"
Lainaus käyttäjältä: "serkkU-"Millaisia poikasia saattaa syntyä jos
emä: on LK musta vkkk ja isä: LKs kyyhkynharmaa vn ? : )
Lainaus käyttäjältä: "Eve87"^ LK Mustaa ja norrea,osa satiinina. Naaraat vkkk/kk, osa uroksista vn.
Jos molemmat kantaa pk:ta, niin myös sitä. Jos naaras kantaa punasilmäisyyttä, niin kyyhkynharmaata voi syntyä.
Kahdesta mustansukuisesta ei voi syntyä normaalia.

Kaikki poikaset ovat mustan sukuisia. Urokset: Musta, musta-keltainen + valkonauhainen. Naaraat: Musta, musta kilpikonna, musta valkokirjokilpikonna (nauhalla).
Naaras ei vissiinkään kanna ainakaan ihan läheltä punasilmäisyyttä (olikos emänemänemä hopeakyyhkis, kiva kun ei muista enää itsekään), mutta saattaahan sitä kyyhkistä ja kyyhkynharmaa-hunajaakin sitten syntyä.  :)

serkkU-

#596
Emänemä on hopeakyyhkynharmaa :)
Millaisesta yhdistelmästä voi saada ulos kyyhkis kilppareita? :)

wiidii

#597
Lainaus käyttäjältä: "serkkU-"Emänemä on hopeakyyhkynharmaa :)
Millaisesta yhdistelmästä voi saada ulos kyyhkis kilppareita? :)
Tuosta yhdistelmästä voi hyvinkin syntyä, on ihan mahdollista että musta vkkk kantaa punasilmäisyyttä kun on suhteellisen lähellä kyyhkynharmaata.  :)
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Unipallo

#598
Ihanaa, taas alkaa värien pähkäily, kun uusia poikasia alkaa putkahdella pesästä.   :)  Eli emo on hopeanharmaa umborous vn ja isä luonnonvalkoinen. Nyt bongasin pesän suulta hortoilemasta tumman poikasen, onko tämä nyt sitten soopeli/ hopeasoopeli? Vai hopeamusta, isän poikueessa sitä väriä ainakin oli.

Ninde

#599
Näkemättä/ilman kuvaa ei pysty kyllä oikeesti sanomaan juuta eikä jaata.  :p Musta värigeeni pitää ainakin saada kummaltakin vanhemmista, onko se mahdollista? Minkä ikäinen? Hopsuthan on myös tummia pieninä, mutta ilmeisesti kyseessä on yksivärinen poikanen?