• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Värigenetiikkaa + minkä värisiä poikasia voi tulla osa 2

Aloittaja Maikkis, 11.09.07 - klo:15:38

« edellinen - seuraava »

lentsu

#165
KaisaM: kuvan (poikasketju) perusteella sanoisin shampanja. Mulla oli kerran yhdessä poikueessa shampanjaa ja se näytti aika lailla prikulleen tolta ilman että geeneissä oli mukana keltaisen mahdollisuutta.

Ken_G

#166
viewtopic.php?f=5&t=7222&p=140737#p140737

Näyttäisikö linkatun viestin kahdessa alimmassa kuvassa oleva Dance In The Dark samppanjalta lentsun mielestä ?

wiidii

#167
Kaisa, kyllä poikasketjun kuvien perusteella sanoisin että samppanjoita on. Vertailun kohteena pari kuvaa minun kasvattamasta pk satiini samppanja tytöstä poikasena.

//http://i27.photobucket.com/albums/c179/wiidii/01-3.jpg
//http://i27.photobucket.com/albums/c179/wiidii/03-2.jpg
//http://i27.photobucket.com/albums/c179/wiidii/muok9.jpg

Ihan pariviikkoisena en siitä löytänyt kuvaa kun oli aina pahnan pohjimmaisena. :D
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

tintsku

#168
Pakko teiltä vielä varmistaa olenko oikeassa värien suhteen eli siis mitä tulisi yhdistelmästä kyyhkynharmaa vkkk X hunaja-kyyhkynharmaa vn? :)

Saana

#169
^
Naaraat:
kyyhkynharmaa-hunaja
kyyhkynharmaa kilpikonna
kyyhkynharmaa valkokirjokilpikonna

Urokset:
kyyhkynharmaa-hunaja
kyyhkynharmaa

Tässä vielä nauhan periytymisestä.

Lainaus käyttäjältä: "Avaruushamsu"En sitten väärässä ollut, odotan kovasti erityisesti cinnamonia ja normaalia:) Myös mustaa uskallan vähän odottaa, sekä naaras että uros sitä kantaa.
Vanhemmat eivät tuon antamasi sukuselvityksen perusteella kanna mustaa. Mikäli sitä mustaa löytyy kauempaa, voivat hamsterit sitten mahdollisesti sitä kantaa.

wiidii

#170
^Nykyään nimitykseltä kyyhkynharmaa-hunaja. :)

Puolet uroksista ky-huja, puolet kyyhkynharmaita, puolet naaraista kyhuja, puolet kyyhkynharmaa kilppareita. Suurin osa tai kaikki nauhalla, jos vkkk-emon kuvio on vn + kilppari.

Saana ehti ensin, perhana.  xD Paitsi että eihän hunajaa voi syntyä kun sekä kyhu että kyyhkis on mustia geneettisesti?
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Saana

#171
^Joo ei synny hunajaa. Hyvä että huomasit! Korjasin. Mulla meni vastaukseen kauheasti aikaa, kun etsin tuota sun alkuperäistä nauhapostausta, mutta kerkesin silti ennen sua! :P

Avaruushamsu

#172
Annina, kauempaa suvusta löytyy mustaa, naaras siis on varmasti kantaja, uros mahdollisesti :)

Saana

#173
Kantaakseen varmuudella jotain väriä, täytyy joko isän tai emän olla kyseisen värin edustaja. Mikäli väriä löytyy kauempaa, on kantajuus mahdollista, mutta ei varmaa.

Ja mikäli eläin on periyttänyt aiempiin poikueisiin jostain kauempaa tulevaa väriä, tiedetään se silloin varmuudella kantajaksi

Avaruushamsu

#174
Noniin, hyvä minä  :D  Siis naaras on 75% todennäköisyydellä kantaja, ja uroshan on kantaja kun isä on hopeanmusta. (jostain syystä mulla on jäänyt takaraivoon vaan että uroksen suku on kokonaan hopsuja :roll: )

Rianda

#175
Minä olen käyttänyt apuna sitä taulukkoa..:) Hankalaa vain laskea jos on BaBa tai Baba.
4 x syrkkiä
5 x talvikkoa
ja poikaset.

Rianda

#176
Mitä tulee jos on lk creme vn ja pk musta vn yhdistetty ? Taulukolla on hankala laskeskella tota Babaa.
4 x syrkkiä
5 x talvikkoa
ja poikaset.

Saana

#177
^Normaalia. Mahdollisesti pelkkiä nauhallisia tai sitten osa voi olla nauhattomiakin.

tiijuli

#178
Minkä värisiä poikasia voisi tulla:

pk hopeamusta laikukas X lk keltainenmusta valkonauhainen ?
Filecia "Fiona" pk satiini suklaa

mirauh

#179
Mitä poikasia sitten tulee yhdistelmästä

lk soopeli x lk creme ?
Miran hamsterit: kotisivut - syyrialaisien kasvatusta