• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hyvinkää 29.8.2010

Aloittaja Vevve, 12.06.10 - klo:18:38

« edellinen - seuraava »

Minski

#405
Täällä kans tehdään lähtöä bussille ihan kohta. Yöunet jäi 4 tuntiin, ei taas osannu vaan mennä nukkuun ajoissa.

Hamsut olikin helppo ottaa bokseihin, kun kaikki oli jo valmiiks hereillä kuikuilemassa :)

Huomasin just, että osalla mun hamsuista on hilsettä, tosi tyhmää, kun just viime talvena iloitsin, kun ei ollu sitä jokatalvista hilseilyä ja nyt se sit näköjään on meillä.
Hamsteriton tätä nykyä

Ken_G

#406
Pistin kaikki kuusi lähtijää kuljetusbokseihin jo puolen yön jälkeen, ettei tarvi metsästää niitä unisina pesistään aamulla, kun on muutenkin kiire. Stressi vaan tulisi kaikille osapuolille. Nestepitoista sapuskaa mukaan niin siellähän nukkuvat. Puoli yhdeksältä pitänee lähteä ajelemaan Hyvinkäälle.

Mustikkamaan

#407
BACK HOME! Yllättävän hyvin meni näyttely, lukuun ottamatta "muutamaa" luettelokämmiä :D Sain mukaan kotio hiiren, talvikon ja syyriksen  :lov

Toivottavasti olitte suht' tyytyväisiä arvosteluihin. Valaistus oli sen vert huonoa, että se suosi selkeästi punaisia värejä, kuten normaaleja, cremejä, keltaisia ja hukyja. BIS-kisassa hallin valoisammalla puolella voittajat näyttivätkin vähän huonomman värisiltä kuin arvostellessa, mutta oli ne silti hienoja joka iikka  :lov  Kantsii muuten tuua punaiset värit vihreillä tai sinisillä kansilla - nyt kun joutuu käyttämään kantta arvostelussa, niin punaista sävyä tavoittelevista eläimistä punaisella kannella näkee heti, että siitä puuttuu punaista. Tulipa tosin niin sekava sepustus, että onneksi olkoon, jos saitte selvän :D Mutta vastaavasti sinistä väriä tavoitellessa kannattaa tuua keltasella kannella, koska muuten se eläin heti näyttää kaikki ruskeat/keltaiset värisävynsä. Eli vastavärejä kantsii käyttää kansiin, jos mahdollista :)

Yhtään ERIä en jakanut. Skaala koostui arvosanoista EH+, EH, H+, H-, T+ ja T. Käytännössä voisi kokea, että plussat, miinukset ja arvosanat sellaisenaan olisi eri arvosanoja :D Toivis ymmärrätte, mitä tarkoitan.

Ei-standuja oli aikas monta ja hyvä taso oli! Siksi kaikki 5 sijoitettua saivat "yleisvaikutelma-kuman" jolla - näin erittäin poikkeuksellisesti - ajan takaa ikään kuin "pikkusertiä". Toki jos väri olisi pitänyt ottaa mukaan arvioihin, olisi taso ollut huonompi. Mutta hei, tyyppi ja turkki ovatkin ne tärkeimmät ominaisuudet, eli saatte olla tyytyväisiä!  :sydan

Kärsäkkäitä oli aika paljon, mutta pie kärsäkkyys ei haittaa yhtään, jos pään mittasuhteet/muoto on muutoin kohdallaan. Voisin kokea ehkä jopa vähän epäluonnolliseksi, jos kuono-osa olisi kovin lyhyt. Lisäksi tosi monella oli selkeä vyötärö ja kapeat hartiat - lihavalla hamsterilla se vielä pahenee. MUTTA: huomattavasti vähempi oli pulskia hamstereita tuotu kuin yleensä - upea homma!  :sydan

Suuri kiitos aamupäivän sihteerilleni, Kaisalle, jonka häädin pois ruokatauon jälkeen: Olin ihan turkaleen hidas alkuun ja tuli sit ihan kauhia kiire (puoleen päivään mennessä olin kai arvostellu jotain tusinan...), niin pyysin sitten kokeneen konkarin, Miukun, siihen - hää osaa hoputella mua kun jään ajatuksiini (jota tapahtuu vähän ehkä turhan paljon) ja kirjottaa nopiasti, tietty monen vuoden kokemuksen myötä. Eli Kaisassa ei ollut yhtään mitään vikaa, vaan vika oli täällä päässä!  :sydan Mutta jotta iso kiitos siis myös Miuku-muruselle :sydan

Ehkä mä tilitän vielä jotain jälkikäteen, mut tähän ens alkuun nyt tämmöstä :D
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Sohvi

#408
Päivän pilasi se, että hamsterini vaihtoivat luokkaa tavalliseen lemmikkiin. Ilmouttauduin lasten lemmikkiin mutta palkinnot jaettiin ennen kuin toista hamsua oli edes arvosteltu. Nyt jälkeenpäin katsottuna mietin, olisiko pitänyt edes lähteä. Mutta muuten oli ihan mukava päivä katsella toisien pörrökasoja. Duffyn EH oli kuitenkin todella ihana saavutus. Vaikka massaa saisi olla reilusti enemmän, on se kuitenkin ihana "pölyhuiska".
Illusion & Dream "Choco" lks normaaliumborous

sööhvi

Lakupekka

#409
Kotona! Kyllä on jalat kipeät nyt.

Aluksi olin kyllä täysin pihalla kaikesta. Numero lappua kun infosta jonotin ja tuli oma vuoro taisin änkyttää jotain sekavaa, toivottavasti infon takana ei pidetty pöpinä. :lol:  Jännitti vaan niiiin kamalasti. Sitten palloilin hetken kaikkien tiellä, minä en vain tajunnut että lemmikkiluokan pöytä oli siinä heti infon jälkeen eka. Onneksi tajusin foorumilta tutun näköisen punapään, joka luultavimmin oli Minski ja hän kertoi sitten hakemani pöydän sijainnin. Kiitos paljon :mrgreen:

Oli musta kiva ilmapiiri muutenkin, oli paljon ihmisiä jotka alkoi juttelemaan ja ei joutunut kauaa ihmettelemään kun löysi jonkun joka osasi auttaa.

Oli tosi mukavaa, eikä varmasti jää mun vikaksi näyttelyksi, ei ei.
Sydämen hamstrasivat pikku paholaiset,

Syrkki Wen ‹3
Kiinari Elli. ‹3

Ken_G

#410
Juu kivasti meni eikä arvosteluissa mitään valittamista. Lyhkissyrkkien S1+SERT+paras nuori+BIS3+KUMA lämmittää kyllä oikein mukavasti. Eipä Niina turhaan kertonut poikasta hakiessa, että sitä pitäisi sitten näyttelyttää myös  :)  Lemmikkikääppärien 1. ja 3. sijat ja BIS1 myös. Ei-standuista kolmossija+KUMA. Oikein mukava näyttelypäivä ja itse ainakin pidin puitteista, iso halli muttei liian iso, ja lähimmästä ovesta pääsi heti ulos vilvoittelemaan ilman satojen metrien kävelyä kuten Helsingin messukeskuksessa.

jensku

#411
Kotona ollaan myökin. :D kahdeksan maissa suurinpiirtein... Todella mahtava päivä oli tänään  :sydan  Emme tyhjinkäsinkään jääneet Lassi oli ulkomuotoluokan paras veteraani. Ja ja pyry sai yleisvaikutelmasta kuman jne. :)

Onnea muille voittajille. :sydan
~Diadem's Hamsterikasvatus ~
Kotisivu - http://diadems.hamsterit.net/
Meidät löytää myös Facebookista! - https://www.facebook.com/JenskunHamsula?ref=bookmarks

Vevve

#412
Tosi kiva ja tosi väsyttävä päivä, matkassa mukana yhteensä 10 omaa ja 3 lainaelukkaa, kotiin matkasi yhteensä 15 ötökkää.  
Palkintosatsi jäi meillä aika vähäiseksi, Coral Creeper oli standardiroboissa tuomarin suosikki mutta muuta ei sitten tullutkaan kuin L1:siä joita olin kyllä hakemassakin. Ruoka oli hyvää ja karkkia oli "vahingossa" eväänä niin paljon että jäi huomiseksi kouluunkin.  :D

Minski

#413
Lainaus käyttäjältä: "Mustikkamaan"Kantsii muuten tuua punaiset värit vihreillä tai sinisillä kansilla - nyt kun joutuu käyttämään kantta arvostelussa, niin punaista sävyä tavoittelevista eläimistä punaisella kannella näkee heti, että siitä puuttuu punaista.
Hitto, mulla on sit just ihan väärät kannet :)
Noo saa olla, en kyl ala uusiin bokseja eikä mitkään vihreet sovi edes sisustukseen :P

Lainaus käyttäjältä: "Lakupekka"Kotona! Kyllä on jalat kipeät nyt.
Mullakin ! Koko päivä jalkojen päällä tuntui yllättävän raskaalta jaloissa, vaikka ei mun työkään oo mitään istumatyötä.

Lainaus käyttäjältä: "Lakupekka"Onneksi tajusin foorumilta tutun näköisen punapään, joka luultavimmin oli Minski ja hän kertoi sitten hakemani pöydän sijainnin. Kiitos paljon :mrgreen:
Juu ainakin joitain henkilöitä neuvoin lemmikkipöydän sijainnissa, olit varmaan sitten yksi niistä :)


Kiitos paljon näyttelystä kaikille ! Itselläni pelkästään positiivista palautetta antaa, hyvin meni :yes:
Kauheesti meille ei mitään menestystä tullut; ulkomuodosta yksi Tuomarin suosikki-ruusuke ja lemmikistä Dantelle PLH-sija ja Onesimosille jokin kunniamaininta, mutta näyttely itsessään oli tosi kiva ja mukavaa oli.

Kiitos myös aamun junaseuralle ja illan autoseuralle ja Napelle hyvästä ruoasta !
Hamsteriton tätä nykyä

Sirpa

#414
Kiitokset myös minun puolestani näyttelyiden järjestäjille ja kaikille, jotka tekivät oman osuutensa siitä, että homma saatiin sujumaan. Ruuasta myös kiitos, Napeko sen oli tehnyt?
Näyttelypaikkana tuo ei kuitenkaan ollut kovin hyvä, oli vähän kuuma ja ilma huonoa ja meluisaakin oli kovasti. Mutta se ei ole SHY:n vika.

Itselläni oli mukava päivä Martinan sihteerinä, tuli todellakin nähtyä kaikki lajit vaikkei kiinareita ja campbellejä lemmikkiluokissa monta ollutkaan. Myös Loviisa-tyttönen sai hienot arvostelut sekä lemmikistä että ulkkiksesta ja ulkomuotoluokan tuomarin suosikki-tittelin voitto oli mieluisa yllätys. Matkaseura sekä meno- että paluumatkalla oli mieluisaa.
Niin että kyllä tätä(kin) näyttelypäivää ihan ilolla muistelee jälkikäteen.

Marla

#415
Oli kiva päivä ihan jo senkin takia, että ekaa kertaa koskaan (no ei tässä kauaa olla kasvatettukaan vielä) mun oma kasvatti saa sertin, mikä oli todella hieno juttu! :) Ulla oli tosi hienossa kunnossa, kiitokset Napelle sen hyvästä hoidosta.
Harmittaa, ettei isänsä tullut mukaan, kun on aivan samankaltainen, joten olisi sekin voinut pärjäillä, kun on aiemminkin ihan kivasti menestynyt...

Mutta Tumppu (Crossroad Blues) sai Kuman luonnonvalkoisesta väristään, samaten L1:n, vaikka olikin sieltä nuorimmasta päästä ihan, ja vähän vielä lapsi. :)
Kiinareiden hieno väliseinäviritys petti, ja siellähän olivat yhdessä samalla puolella - on noi kyllä niin paita ja peppu, että huhhuh sentään. Mutta Bella sai ihan kivat arvostelut lemmikissä ja ulkkiksessa, lemmikissä tosin paremman. Ulkkiksessa oli sitten vallan vauhti päällä jostain syystä...

Vauvoja lähti uusiin koteihin pari, vähän harmittaa, kun pari ostajaa näköjään teki oharit - toivon mukaan olisivat yhteyksissä, tai muuten menee uudelleen myyntiin... :<

Messuilla en kierrellyt, kun ei kuulemma ollut mitään erityistä siellä, ja oli assarina sen verran puuhaa, että hetken tauot menivät poikasia myydessä tahi jossain lattialla jalkoja lepuutellessa - pari kertaa myös tuli vastailtua ihmisten kysymyksiin, ja kiireen vuoksi toivottavasti ei kellekään jäänyt tunnetta, ettei olisi kiinnostanut neuvoa ja kertoa, mutta kun.. ei nyt hirveästi kehdannut jumitella, kun pariin otteeseen sai muutenkin tuskailla, kun ei eläimiä löydy mistään...

Ikäviä kyllä nuo messunäyttelyt, hamsut olivat aika ahtaasti - varsinkin tuntui kovin pieneltä tilalta, kun eilen Lempäälässä oli mukavasti tilaa ja tuomarinpöydät suuremmat. Ilmakin oli tuolla vähän kuumahko, ja jostain leijaili pakokaasujakin sisälle. :roll:
Mutta yhdistyksen toiminnasta ei valittamisia, messujen puitteissa kun nyt oli mentävä.

Äitykän kyydillä tulin, samaten Piia, ammie joutui jäämään kotiin kipeänä, ja taisi kyllä itse kullakin olla jonkinlaista taudinpoikasta - itselläkin oli kurkku karheana ja korvissa naksui siihen malliin, että kipeäksi tullaan. :c8

Mutta juu, kiitos kaikille kivasta päivästä! :) Oli mukava rupatella, ja muuteskin nähdä tuttuja kasvoja. Kiitos Vevvelle äidin villikkotalvikon kynsienleikkuusta - mä nyt en talvikolta uskalla leikata, varsinkaan noin yliaktiiviselta nuorelta neidiltä, saakoon äiti opetella, kun sen eläin Pommi onkin. :haha

Lainaus käyttäjältä: "Mustikkamaan"Kantsii muuten tuua punaiset värit vihreillä tai sinisillä kansilla - nyt kun joutuu käyttämään kantta arvostelussa, niin punaista sävyä tavoittelevista eläimistä punaisella kannella näkee heti, että siitä puuttuu punaista. Tulipa tosin niin sekava sepustus, että onneksi olkoon, jos saitte selvän :D Mutta vastaavasti sinistä väriä tavoitellessa kannattaa tuua keltasella kannella, koska muuten se eläin heti näyttää kaikki ruskeat/keltaiset värisävynsä. Eli vastavärejä kantsii käyttää kansiin, jos mahdollista :)
Humh, itse olen yrittänyt noihin kansien väriin kiinnittää huomiota. :D Musta tuntuu, et valkoisia (siis ei lv:tä, mut esim. tk valkoista ja ms valkoista) on paras tuoda sinisellä kannella, ainakin mun mielestä silloin se valkoinen tulee kivasti esille - keltanen valkoisella on kamala, omaan kokemukseen perustuen.

Mä kyllä sitten niin varaan seuraavaan näyttelyyn ylimääräisiä kasviksia, ja laitan niitä hamsuille, joilla ei kunnollisia nesteenlähteitä boksissa ole... Matka voi olla lyhyt, mutta kun päivä on pitkä ja ilma sisällä lämpimähkö, niin ei kyllä kestä katsella, jos jollain ei ole.
Laittakaa nyt ihmiset niille hamsuille sinne jotain, ja jos unohtuu niin kyselkää!

Pakko sanoa, että yksi hybridi oli kieltämättä nätin näköinen, kyllä sellainen silmää miellyttäisi, jossei tietäisi ulkonäön perusteella mandariiniksi, ja vähän kyllä harmi, ettei niitä lemmikissäkään arvostella... Toisaalta ymmärrettävää, ettei hybridejä yhdistyksen taholta mitenkään haluta tukea, mutta näytteilleasettajan kannalta harmi, jos ihana lemmikkihamsu hylätään sen vuoksi, että on hybridi, vaikka kumminkin kääpiöt arvostellaan lemmikissä sekaisin joka tapauksessa.

Mutta kiitos nyt loppuun yhdistysläisillekin, ja aivan kaikille, jotka olivat näyttelyissä mukana! :)
Mirkun luotsaama pehmoleluluokka oli ihana, ihania hamsupehmoja - sellainen luokka pitää ehdottomasti saada myös isommille ihmisille! xD

Sirpa

#416
Lainaus käyttäjältä: "Marla"Pakko sanoa, että yksi hybridi oli kieltämättä nätin näköinen, kyllä sellainen silmää miellyttäisi, jossei tietäisi ulkonäön perusteella mandariiniksi, ja vähän kyllä harmi, ettei niitä lemmikissäkään arvostella...
Kyllä se lemmikissä arvosteltiin, mutta hylätty tuli eikä arvosanaa, tietenkään. Se oli kyllä ihan nätti tapaus minusta myös, mutta silti talvikko talvikkona ja campbelli campbellinä, kiitos.

Marla

#417
Lainaus käyttäjältä: "Sirpa"
Lainaus käyttäjältä: "Marla"Pakko sanoa, että yksi hybridi oli kieltämättä nätin näköinen, kyllä sellainen silmää miellyttäisi, jossei tietäisi ulkonäön perusteella mandariiniksi, ja vähän kyllä harmi, ettei niitä lemmikissäkään arvostella...
Kyllä se lemmikissä arvosteltiin, mutta hylätty tuli eikä arvosanaa, tietenkään. Se oli kyllä ihan nätti tapaus minusta myös, mutta silti talvikko talvikkona ja campbelli campbellinä, kiitos.
Siis juu, niin, arvosteltiin, muttei tosiaan huomioitu tulosta, kun hylättiin - väsyneenä näitä ajatusmokia tulee, mutta tosiaan tuota hylsyä meinasin.
Mä en ylipäätään tue eri lajien risteytyksiä juurikaan, mutta noh.. niin.

jonna

#418
Kotona kera varsin kivan ruusukesaaliin  :)
Talvikoissa omakasvatit sijoittuivat, Helmi oli S4 kera sertin ja valmistui valioksi, tyttärensä Helmi-Orvokki oli S5. Syrkeissä mulla meni sijoitukset vähän ohi, ei-standuissa Lil'Kim oli S4(?) kera kuman, Pölypallero oli S3(?) kera kuman, Pöläri taisi saada myös paras nuori-palkinnon. Kasvattipoika "Nappis" sijoittui pk-syrkeissä ja sai sertin sekä komeili vielä lemmikkiluokassa lasten lemmikkiluokan voiton. Nappis on ihku  :)

Loviisalla oli muuten päivän paras parfyymi  :D

Päivä meni lähinnä keskittyessä hereillä pysymiseen, eilinen Lempäälän-reissu aiheutti pientä väsymystä  :D

Aamu alkoi tosi lupaavasti kun Pöläri kieltäytyi heräämästä, ja maanitteluun ja suostutteluun kulutettiin runsaasti aikaa, lopputuloksena kiukkuisena nyrkit pystyssä ja naama rullalla putkesta könyävä, raivoa pursuava hamsterinuorukainen  :D  Vielä näyttelypaikalla poika oli niin pahalla tuulella että pelkäsin sen pistävän tuomarin palasiksi  :D onneksi arvostelun aikana näytti sentään suunnilleen olevan himpun paremmalla tuulella...

Niina-03

#419
Onnea kaikille menestyneille ja tsemppiä muillekin :)
Tuloksia odotellessa, hengessä olin mukana vaikka töissä olinkin ikävästi tämän päivän :)
[size=85]Tosikko, vanha käpy.[/size]