• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsujen wikisivu

Aloittaja hitan, 24.10.07 - klo:01:14

« edellinen - seuraava »

Nape

#780
^Vitsit mä ootan kuvaa rakennelmasta :)  :aplodit:
(Mä oon suunnitellu, että sitte ku meillä ei enää oo tarvetta häkkisängylle (niin sitte joskus :angel ) niin tekisin siitä huipun hamsuhäkin, tulis ainaski iso jos ei muuta :D )

Zinde

#781
Lainaus käyttäjältä: "Minski"Kyllä ottaa päähän kun tuo Posti on noin kaukana eikä sinne ole suoraa bussiyhteyttä täältä. Tossa lähempänä olis kyllä Posti, jonne pääsisin suoraan bussilla ovelta ovelle ja harmittaa kun sitä ei olla voitu laittaa tän alueen lähipostiksi, kun on oikeesti lähempänäkin, helpottas paljon noita tilauksia.

Sama juttu täällä. Meidän lähiposti lopetti tuosta parin sadan metrin päästä. Nyt lähiposti on  reilun kolmen kilometrin päässä ja vielä sellaisessa paikassa, missä ei ole muuten mitään tarvetta käydä. :kieli
Itse olen ollut aktiviinen nettitilaaja vuosikaudet, joten keljuttaa kun joutuu hakemaan paketit niin kaukaa ja vieläpä bussilla.
Olisi kätevää, jos voisi itse valita lähipostinsa. Keskustan postiin olisi meiltä paljon lyhyempi matka ja kätevämpi mennäkin, kun on työpaikka lähellä.

Heli

#782
Ovat vissiin postilla ahkeraan tehneet noita huonoja päätöksiä.  :D  Meidänkin lähiposti lopetti ja siirtyi tonne 4km päähän. Sitä kautta menee tosi huonosti bussejakin jos täältä haluaa sinne päästä niin helpommin hakisi 6km päästä kaupungista.
Destiny's hamsterit 2001-2009

Mustikkamaan

#783
Meillä on tossa parin kilsan päässä postin ihan oma toimipiste, mistä voi lähettää postia ja siel on semmoi postin yleinen tilpehöörimyymälä - mut paketit pitää hakee keskustan postista :D
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

ammie

#784
Meiänkin posti on lyhkäsen matkan päässä ja vielä sillein, että tossa Hervannan keskustassa tulee muutenkin käytyä melkein joka päivä. Sieltä on helppo hakee ja käydä postittamassa. :yes:

Olin tänään urhea ja setvin tieni läpi Hullujen päivien ihmismassan Stockmannin eläinosastolle.  :D  Ei siellä hirveästi mitään hamsuille tai jyrsijöille yleensäkään ollut tarjouksessa, mutta yks ruokasäkki tarttui matkaan. Jotain Prestigen lisäravintoa, ei siis sellaisenaan riittävää siemenseosta.

Mein pikkuhamsukin on kasvanut jo siitä, mitä se meille tullessaan oli ja turkki on myös saanut pituutta. Ei sitä itse edes tajua, miten suuri muutos hamsussa on tapahtunut ennen kuin länttää siitä kaksi kuvaa vierekkäin, joista toinen on tosiaan pari viikkoa vanha.  :)
Pieni hamsteri, pienet tassut. Pieni nenä ja pieni massu.

Marla

#785
Mulla on Postiin about parisataa metriä. :D Huono puoli on se, että Postille päin on kyllä ihana alamäki, mutta toiseen suuntaan (eli romut mukana) on "kiva" ylämäki.

Lainaus käyttäjältä: "ammie"Olin tänään urhea ja setvin tieni läpi Hullujen päivien ihmismassan Stockmannin eläinosastolle.  :D  Ei siellä hirveästi mitään hamsuille tai jyrsijöille yleensäkään ollut tarjouksessa, mutta yks ruokasäkki tarttui matkaan. Jotain Prestigen lisäravintoa, ei siis sellaisenaan riittävää siemenseosta.
Jooh, siellä mäkin kävin koulun jälkeen, eli tossa neljän maissa tai vähän jälkeen - ja ostin just tota Versele-Lagan Snack Naturea, kun oli 500 gramman pussi 2,90 e. Lisukkeeksihan tuo on tarkoitettukin. Ihan kivannäköistä. :)

Zinde

#786
Meillä on kotona ilmennyt ötökkäongelma (semmoisia inhottavia mustia perhosen näköisiä hyönteisiä ja ilmeisesti niiden toukkia mönkii seinillä) ja ihmettelen, että missä ne meillä oikein asustaa? Kuiva-ainekaapin tsekkasin eikä sieltä löytynyt mitään näkyvää ja hamsterien ruuat on pakastettuja. Osaakohan kukaan sanoa, voiko nuo öttiäiset eleillä jyrsijöiden puruissa tai munia ruokiin uudestaan? :shock: Oksettava ajatus tuo puruissa eläminen. Vielä enemmän inhottaa, etten mitenkään voi estää puruihin pesimistä, koska pakkohan noissa terraarioissa on happireiät olla.

Lisäystä. Oli sitten pakko pistää kaikkien terraarioiden purut vaihtoon.  En vain kestänyt ajatusta puruissa myllertävistä madoista tai munista. YÖK! Ja ötököiden pesäpaikaksi osottautui hamstereiden ruokasäkki.

GaneshaX

#787
Lainaus käyttäjältä: "Zinde"ötököiden pesäpaikaksi osottautui hamstereiden ruokasäkki.

Näin se monesti menee. Mä en itse nykyään uskalla ostaa jyväseosta, kuin sen verran mitä pystyn pakastamaan.
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Zinde

#788
Lainaus käyttäjältä: "GaneshaX"
Lainaus käyttäjältä: "Zinde"ötököiden pesäpaikaksi osottautui hamstereiden ruokasäkki.

Näin se monesti menee. Mä en itse nykyään uskalla ostaa jyväseosta, kuin sen verran mitä pystyn pakastamaan.

No näin näyttää menevän. Otin tuon ruokasäkin pois, koska pakastimesta loppui tila. En tajunnut, että kyllä nuo öttiäiset sinne myöhemminkin löytää.

Heli

#789
Meilläkin oli oikea ötököiden invaasio. Chinchillan pelletissä oli leipäkuoriaisia ja hamstereiden jyvissä riisihäröjä.  :c8 Kyllä tuli taas mietiskeltyä tänkin harrastuksen järkevyyttä kun puunailin kotia lattiasta kattoon ja heittelin keittiöstä kaikki ruoat roskiin...

Leipäkuoriaiset onneksi hävisi kun heitin niiden pesän eli pellettipussin pois ja tapoin kuoriaisia sadoittain seiniltä ja katosta. Iuh.
Riisihäröt eivät, luojankiitos, päässeet jyväastiasta leviämään. Voin sanoa että meille ei enää crispyä tule yhtään pussia. Kökkösupan seassa on sentään aina ollut vaan niitä harmittomia perhosia.

Pakastakaa seokset (viikko-kaksi väh. -25 lämpötilassa) ja senkin jälkeen säilyttäkää ne aina tiiviissä astiassa! Ja eläimille kuppiin ruokaa mahd. vähän, lisätään aina tarvittaessa.
Destiny's hamsterit 2001-2009

Nape

#790
^Meillä muutes mies alkoi väittään, että 2-3 päivää pakastusta riittää, että jos siinä ajassa ei ötökät + vaikkapa niiden munat delaa lopullisesti, niin sitte ne selviää pakastuksesta(kin). Mutta mä en ihan täysin usko sitä, joten pidän varuilta sen kaks viikkoo jyviä pakkasessa :)  + Aina tiiviissä rasiassa kun ovat huoneilmassa.

Zinde

#791
P*rulaiset ötökät ovat ilmeisesti munineet mun elukoiden terraarioihin. :kieli Tuli eilen paiskottua kaikki ruokapussit yms roskiin ja toivoin että se riittäisi, mutta tänään näin kiikkumassa olohuoneen seinällä robojen terraarion päällä madon. Mistäpä muualta se olisi voinut tulla kuin pikkuisten terrasta, kun en kyseisen terraarion lähellä säilytä ruokaa. YÖK!

Hyvä vain, että nyt sattuu olemaan sunnuntai ja meiltä on vaihtopurut loppu. Kaikki lemmikkiliikkeet on jo kiinni. Agrimarketin purupakettia varten taas ei ole autoa.. Yleensä ollaan vaihdettu yhden terraarion purut ensin, joten ennen seuraavan terraarion siivoamista näkee, että onko purua tarpeeksi vai pitääkö hakea lisää. Mutta nyt kun pitää vaihtaa neljän ison terraarion purut, niin nepäs menikin loppumaan. En kestä ajatusta, että pienten terraarioissa on matoja! Yööökk! ilman purujakaan en viitsi pitää, kun kauppaan ehdin vasta huomenna iltapäivällä.

Mokomat ötökät!

Hilla

#792
Miejän myy nukkuu... Ei oikeasti ole kovin sosiaalinen vissiin kun täälä ihmiset puhuu, että tulee hakemaan lisä huomiota niin tuo käy ruokakupilla ja juomassa, sitten sujahtaa nopeasti takas asumukseen.

Mitäs pitäis tehdä? Haluaisin keskustella tyttösen kanssa enemmän kuin vain kerran viikossa, mutta en raaski herättää sitä... en voi tietää onko se hereillä vai eikö ole :P Mutta jos joku ei osaa auttaa eiköhän päästä tämänkin ongelman yli myykkylin kanssa  :sydan

Hilla

#793
zinde, et vois vaikka vessa paperia sinne repiä? Yms... Madot on kyllä persiistä jos varsinkin ovat ruuassa tai asumuksissa toiset on pienet sokeri muurahaiset...

Cindu

#794
^^
Voithan olla hamsterisi kanssa aina iltaisin kun se herää? Hamsterit ovat yöeläimiä eikä päivällä niitä kuulu herätellä  :)
[size=85]Cookie Dough \'\'Pipari\'\', naaras syyrialainen hamsteri, pks keltainen musta s. 09.09.10 ?
R.I.P Söpö uros roborovski normaali, s. 2008-10.08.10 ?[/size]