• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsujen wikisivu

Aloittaja hitan, 24.10.07 - klo:01:14

« edellinen - seuraava »

Marla

#270
^ Juu, lemmikkiluokka ja ulkomuotoluokka. :)

Kätevä muuten tehdä noita banaanilastuja itse, kun eläinkaupoissa ovat suht. hintavia, ja kaupoissa useissa on sokeria ym. lisäaineita - vois itsekin kokeilla tuota, ja vaikka kokeilla appelsiinista kuivattaa uunissa itelle korvikset. xD


Kävin tänään Ylöjärven Lemmikkijutussa, ja voi jestas siellä oli syyrialaisia! :shock: Yhdellä lk musta laikukkaalla oli musta poikanenkin, joka taapersi pesän ulkopuolella - kuulemma vain tuo yksi poikanen. Sentään ei emokaan ole mikään hirveän nuori, kun poikanen vaikutti hieman vajaa pariviikkoiselta ja emo on helmikuussa syntynyt. Hyvännäköinen musta lapsonen kyllä oli!

Ei niitä syrkkejä ollut loppuviimeksi kuin 5-7, mutta olivat eroteltuina omiin terroihinsa, mikä on kyllä hieno juttu, ja näytti olevan huhtikuun lopulla suurin osa syntynyt. Yksi tai kaksi oli toukokuun lopulla.
Harmin harmi, kun olivat kaikki pesässä ja lyntänneet ittensä kunnolla piiloon, niin ei noita värejä nähnyt - kenties hyvä niin... :kieli  :D

Nape

#271
Jeps. Mä unohdin ne banaanit uuniin. Nyt muistin, kun avasin tän keskustelun ja Marlakin puhui banaanilastuista :D  Mä alan uskoon, että mulla on joku dementia, koska tuntuu, että mä unohtelen kaikkia juttuja ihan tosta noin vaan. Just eilen aattelin, että melkeen pitäs olla hamstereilla sama lempinimi, ku aina kutsuu väärällä nimellä :haha

Tuo on aina positiivista jos eläimet on eläinkaupassa asianmukaisesti pidettynä :)

Muoks: Muistin sentään uunin sammuttaa päivällä mut lastut jäi sinne :P

Ken_G

#272
Yllättävä Yön Salama 1 vuotta tänään:








Onnea Minskin Yö-poikueelle !

Nape

#273
^Onnea :pileet:

MortimerRiddle

#274
Miksi noiden eläinkauppojen täytyy olla aivan sairaan kalliita? Skanssin faunattaressa ruokakippo on yli kymmenen euroa, rupinen pesämökki yli kakskymppiä ja pikkuiset tikan rähjät 13 euroa!  :c8
Aivan mieletöntä. Meni siihen sitten suuri osa mun rahoista - 62 euroa!
Ja siltikin piti vielä painua lähikauppaan ostamaan kaksi hamsterin kippoa kun ei sieltä viitsinyt yhtään enempää mitään ostaa (siihen meni sitten vielä se viimeinen kymppi joka mulla oli  :| ) Sadasta eurosta jäi jäljelle kakskymppiä. Tää maailma on kyllä yhtä ryöstöä. Eikö nyt pitäisi sitä paitsi olla ALE? Meille ainakin niitä mainoksia tippuu röykkiöittäin postiluukusta ales  :kuiva: Ei tässä touhussa kyllä joskus ole mitään järkeä.
Suffeli-talvikko, s. 14.10.13

Nape

#275
^No olipa kalliita tavaroita :shock:  :o .

Just muutama viikko sitten ostin täältä eläinkaupasta aika pitkiä tikkaita 2,50-2,90e kpl, ruokakippoja 1e kpl.
Mut pesämökit on jotku ihan joka paikassa ollu sen yli 20e.

Marla

#276
^^ Juu, monissa paikoissa on todella ryöstöhintoja - varsinkin noilla puisilla virikkeillä, kun se laatukin on yleensä surkeaa. :roll:
Mietin, että vois ite alkaa väsäillä esim. pajusiltoja ja myydä niitä kohtuuhinnoin.

Nape

#277
^Jos mulla ois pelit ja vehkeet ja työkalut, niin tekisin kyllä ihan varmasti puiset virikkeet itse, koska ne ei oo kauheen vaikeita varmastikkaan tehä.

Jos Marla alat väsäileen noita ite niin täällä ainakin varma asiakas sitten :P

Marla

#278
^ Hmh, ihan oikeasti tekis mieli ryhtyä kyhäämään noita. :) Sais pikkasen taskurahaa (voin kuvitella itteni kyltti kaulassa näyttelyihin: "Tue köyhää suomalaista opiskelijatyttöä; osta virike lemmikillesi!") eikä ihmisten tarvitsis maksella itseään kipeäksi.
Mutta älkää kukaan odottako, nää on näitä mun pohdintoja.

Ken_G

#279
Lainaus käyttäjältä: "MortimerRiddle"Miksi noiden eläinkauppojen täytyy olla aivan sairaan kalliita? Skanssin faunattaressa ruokakippo on yli kymmenen euroa, rupinen pesämökki yli kakskymppiä ja pikkuiset tikan rähjät 13 euroa!  :c8

Älä asioi Faunattaressa - Suomen kalleimmat pysyvät ryöstöhinnat. On niitä muitakin eläinkauppoja.

Nape

#280
Voi että :(  Nyt näyttää siltä, että Minni on pahasti kipeänä.
Jos huomiseen asti selvitään, niin heti aamulla eläinlääkäriin pitää päästä. Ei anna koskea, rakkaassa mökissään vain on ja hengittää tiheään. Voi Minni Minninen :sydan

petosiru

#281
Voi itku!  :(  Toivottavasti Minni selviää!
Eläimet ei ole mulle harrastus, vaan elämäntapa!
Ja ollu jo yli 20 vuotta.. ;D

[size=50]     Tai oikeestaan kohta 30, mut kuka niitä vuosia laskee.. ;o)[/size]

Nape

#282
Sain Minnin houkuteltua käymään ulkona pesästään, mutta meni heti takasin sinne. Annoin lisää vessapaperia nyt peitoksi ja muutaman palan petas, mutta ei se kyllä kunnossa ole.
Ongelmahan tässäkin on, että mitenkäs mä saan sen tuolta sitten nostettua kuljetusboksiin, kun eläinlääkäriin pitää?

Marla

#283
^ Nosta se varovasti vain boksiin. Saattaahan se näykkäistä, jos on kipeänä, mutta voihan sen yrittää saada herkkujen avulla menemään itse boksiin myös.
Voi sentään Minniä... :(

petosiru

#284
Mitäs Napen Minnille kuuluu? Saitteko aikaa el.lääkäriin?  :|
Eläimet ei ole mulle harrastus, vaan elämäntapa!
Ja ollu jo yli 20 vuotta.. ;D

[size=50]     Tai oikeestaan kohta 30, mut kuka niitä vuosia laskee.. ;o)[/size]