• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

PiNan Kesänäyttely 13.6.2010 Tampereella

Aloittaja Saana, 18.05.10 - klo:21:13

« edellinen - seuraava »

Saana

#45
Tulen myös rautatieaseman pysäkille bussilla ja vaihdan siitä bussiin nro 13. Eevi ja Sofia pääsee roudaamaan lahjoituspalkintoja. :D

Minski

#46
Lainaus käyttäjältä: "Annina"Syrkkejä on ilmoitettu 37kpl ja kääpiöitä 14kpl. :)
Hyvät syyrismäärät :yes:
Syyriksiä onkin aina mukavasti joka näyttelyssä, mutta jostain syystä Pirkanmaalla on viime vuosina tapahtunut laskusuunta noissa kääpiöhamsuissa, huomaa selvästi, että niitä on vuosi vuodelta hirmu vähän Pinan näyttelyissä, kun taas syyriksiä on aina mukavat määrät.


Huomenna nähdään :) Minä tulenkin Marlan kyydillä, joten saattekin körötellä tällä kertaa bussilla ilman minua :)
Hamsteriton tätä nykyä

Sirpa

#47
Lainaus käyttäjältä: "Minski"... mutta jostain syystä Pirkanmaalla on viime vuosina tapahtunut laskusuunta noissa kääpiöhamsuissa, huomaa selvästi, että niitä on vuosi vuodelta hirmu vähän Pinan näyttelyissä, kun taas syyriksiä on aina mukavat määrät.

Minun täytyy muistaa näyttää tämä teksti Karrille sitten kun alan haaveilla talvikoiden lisäksi campbelleistä ja kiinareista  :D

Saana

#48
Onneks ei tarvi tuomaroida. Väsyttää ihan kamalasti. Ilmomaksut oli 27e ja ruusukepalautuksia oli varastossa 35e niin tulee halpa reissu. :)

Minski

#49
Mä täällä odottelen juuri kyytiä, kohta nähdään :)
Hamsteriton tätä nykyä

NormaJeane

#50
Kävin pyörähtämässä paikalla. Varmaan moni huomasikin minut (harmaa lippispäässä ja mustat vaatteet). Kun ei sieltä ketään tuntenut niin en uskaltanut juttelemaan tulla (olen välillä vähän ujo, varsinkin jos olen yksin). Mutta seuraavalla kerralla minä tulen mukaan kaikkine eläimineni. Ja se on varma :D
//http://romagro.groneri.net/

Fuji, Putte, Hynynen

Minski

#51
^ Kiva kun poikkesit, olisit vaan tullut rohkeasti juttusille :)


Oli kyllä mukava näyttelypäivä, mulla oli jotenkin ylipirteä olotila (jos joku ei sattunut huomaamaan :P ), oli kiva nähdä muita hamsuilijoita ja ihania hamsuja ja olla assarina; talkookortti on sitten taas ensi näyttelyä varten ansaittuna :) Lahjoituspalkintoja oli ihan mielettömästi, kiva kun niitä jaksaa aina joku (yleensä Annina ja nyt myös ainakin Marla) väkertää ja kysellä liikkeistä :yes: Niinan arvosteluun on aina kiva viedä hamsut, saa monipuoliset ja mukavan positiiviset, mutta ei ylikehuvat vaan totuudenmukaiset ja rehelliset kommentit hamsuistaan, joita näytteilleasettajana juuri haluankin, pitkään aikaan ei ollut Niina mun hamsuja arvostellutkaan. Syyriksiä oli kyllä hyvin paikalla; 40 kpl ja taso näytti olevan hieno, ihmiset on pitäneet lemmikeistään hyvää huolta :yes:

Meillä oli mukana 4 syyristä ja saivat hienot arvostelut;

- Soma-Sarlotta, 2 kk, ERI- ja Kuma
- Delfoin Dante, 16,5 kk, ERI ja Kuma
- Taika-Timandra, 2 kk, ERI- ja PLH4 ja Paras nuori
- LGG09 Jumba, 13,5 kk, ERI ja PLH2

Saatiin kotiin viemisiksi kasa ruusukkeita ja ihania hamsuherkkuja, jyvätankoja ja 1 pahviputki, joka pääsikin heti käyttöön, mulla kun on ollut niistä pula; on tarvinnut syödä jopa Pringlessejä urakalla, että saa pahviputkia hamsuille :D Herkkujakin sai joka hamsu tasapuolisesti ja silti vielä jäikin toisille päiville jaettavaksi.

Kiitos kaikille toimihenkilöille sekä näyttelyssä seuraa pitäneille sekä Marlan äidille kyydistä !


Nyt sitten 2,5 kk kesätaukoa näyttelyttämisestä. Elonäyttely on kuulemma sitten 28.8 eli samana viikonloppuna Hyvinkään näyttelyn kanssa, vai saiko tätä jo ihan julkisesti mainostaa ?
Hamsteriton tätä nykyä

Niina-03

#52
Oli mukava näyttelypäivä ja leppoisa tunnelma, kiitos kaikille osallisille :D Olisimpa älynnyt kurkata foorumista noita eläinmääriä, olisin tullut tasan klo 10 arvostelemaan. Pinan näyttelyissä on harvoin ollut näin paljon syyriksiä, meinasin pyörtyä kun kuulin eläinmäärät.

Kääpiötä oli 13kpl. Taso oli kirjavaa, viisi parasta erottuivat selvästi porukasta. Kirkkaimmin häikäisi veteraanikiinari, joka oli loistava eläin kaikin puolin ja sai ainoan ERIn  :sydan Muutama tasaisen hyvä talvikko mahtui porukkaan. Robot olivat valtaosin kilttejä ja käsiteltäviä, kasvatus on tuottanut selvää tulosta vuosien varrella. Kukaan käävistä ei purrut minua, mikä oli hieno juttu ja poikkeus normista :)

Syyriksiä oli 40 kpl. ERIn tai ERI- sai niistä 12 kpl, eikä mitään lepsusti jaettuja arviointeja vaan siellä oli todellakin poikkeuksellisen paljon upeita hienoja eläimiä :) Sääli ettei sijoituksia voi jakaa kuin 5 kpl. Moni erittäin hieno eläin putosi kumalle. Taso vaan oli niin armottoman kova. Turkit olivat yllättävän hyviä ja luonteet täyttä kultaa. Muutama oli hieman turhan pullava olemukseltaan.
Syyristen potin korjasi vanhempi veteraani, joka oli erittäin pirteä, tiheäturkkinen ja hyväkuntoinen naaras. Sijoittuneet olivat kaikki loistokuntoisia ja teräshermoisia, täydellisiä lemmikkihamstereita  :sydan

Onnea kaikille palkituille :) Kiitokset Anninalle, Marlalle ja muille runsaita erikoispalkintoja hankkineille... on aina mukavaa antaa reilusti kotiinviemisiä. Annina varmaan laittaa tuloksia pikapuoliin.
 
Hyvää kesää kaikille, nauttikaa ja lomailkaa.
[size=85]Tosikko, vanha käpy.[/size]

Saana

#53
Kiitos kivasta päivästä kaikille paikalla olleille! Loistohenki oli ja lähes koko hamsuporukka osallistui johonkin hommaan ja Pina kiitti talkookorteilla ja hyvällä ruoalla. :) Ihania palkintoja toi myös myös mm. Marla! Erikoista Pinan näyttelyksi tässä näyttelyssä oli se, että hamsuja taisi olla eniten. Tällä menolla petteihin pitää kohta hankkia 2 tuomaria! :p

Taimi-murunen kaappasi taas PLH1-sijan ollen myös tuomarin suosikki, paras vetsku sekä BIS1. Mun ihana Taimiseni. :lov Mialle vaan kiitosta täydellisestä tyttösestä! :sydan Ja maailman paras Pokeri oli PLH5. Siitä olen enemmän kuin tyytyväinen! :)

ammie

#54
Kiva päivä oli kaikin puolin, vaikka loppua kohden alkoi itelläni väsymys painamaan. Olin suunnitellut tästä sellaista seurustelunäyttelyä, mutta tuli siinä osa hamsuista sihteeröityä. Meinasin eka, et en mä mitään uskalla, kun Niina on niin pelottava, mutta ei hän vissiin niin kaamee otus ollutkaan.  :D  :oops:  

Tosi paljon tuli taas hamstereita paikalle, vaikka meidän autollisen saapuessa, ei näyttelypaikalla vielä hirveästi porukkaa ollut ja Minski meinasi jo saada mutkin uskomaan, että nyt ollaan kyllä erehdytty päivästä tai ajasta.  :D  Herkkäuskoinen olen, ei mua saa pelotella tuolla lailla.

Meille ei sijoituksia tullut, mutta eipä tuon Ushminan papereista moitteitakaan löytynyt lainkaan, eli tyytyväinen olen. Väriäkin oli kehuttu, vaikka kyseessä oli vain lemmikkiluokka, notta kai se väri tosiaan ihan kiva on.

Kiitos kaikille Tampereen hamsumafialaisille, on aina hauskaa näyttelyissä jutustella. Välillä vähän liiankin hauskaa, kun meinas nuo Minski ja Marla molemmat tukehtua leipiinsä ja ite nauraa käkätin siinä vieressä, enkä uskaltanut nielasta sitä sämpylänpalaa, etten itekin vetäis henkitorveeni.  XD  

Ja onnea kaikille hienoille voittajahamsuille ja niille muillekin hienoille lemmikkikarvaturriaisille, joille ei tänään palkintoja riittänyt kovan tason vuoksi.  :)
Pieni hamsteri, pienet tassut. Pieni nenä ja pieni massu.

Eevi

#55
Oli kyllä mukava päivä vaikkakin todella kuluttava. Metrolla lähdettiin 6.42 ja perillä oltiin puoli kymmenen jälkeen. Kiitokset kaikille mukavasta päivästä ja erityiskiitokset Saanalle, joka tarjosi meille vielä makaronilaatikkoa kotonaan. Ilman sitä ei olisi kyllä jaksanut kotiin asti.  xD
Duffy Down Dilly "Deea" pk normaali kk 5.1.11
Milano "Eppu" lk luonnonvalkoinen 11.4.10

Sirpa

#56
Lainaus käyttäjältä: "Annina"Kumat:
Pai, om. Sofia Tiger
Voi Pai, sinä se sitten jaksat porskuttaa ja nytkin näytit monelle nuoremmalle taivaan merkit!

Mutta oli tosi kiva päivä. Oma menestys ei palkintojen valossa ollut kummoista, mutta molemmat hamsut saivat niin hienot arvostelut, että leijun vieläkin pari tuumaa maanpinnan yläpuolella. Hilma niin pirteä ja aktiivinen ja hyvässä massassa eikä liian lihava, kun Niina sanoi lihavuudesta rokottaneensa. Hilma lopettaa... noh, ainakin melkein huipulta, en taida sitä enää viedä näyttelyihin vaikka se melkoinen supermummo onkin. Turkki ei varmaan enää tuosta ajan kanssa parane ja siitä tuli nytkin sanomista. Vai onko jollain tietoa, voisiko vanhenevan talvikon turkkia parannettua jotenkin? Ruokinnalla varmaan, mutta mitä pitäisi syöttää sitten?
Loviisakin sai ylistystä just massasta ja lihaksikkuudesta ja ne moitteet mitä se sai käytöksestään pistetään ihan nuoruuden, uuden tilanteen ja avuttomien omistajien piikkiin, kun eivät ole tarpeeksi käsitelleet tai jotain.

Näyttelypäivä oli kiva noin muuten, marsujen sihteeröinti oli mielenkiintoista puuhaa, vaikka minä välillä huutelinkin marsupöytään hamstereita tai kaneja...  XD Menee jo eläimet sekaisin tässä, kun on kuukauden sisällä sihteeröinyt kolmea eri lajia. Mukavia otuksia nuo marsutkin, niistä lähti paljon vähemmän karvaa kuin kaneista, mutta en minä silti hamstereista vaihda mihinkään. Ruoka oli hyvää ja seura oli hyvää ja hei-hei kaikille, kun minä lähdin sieltä palkintojenjaosta niin kamalalla vauhdilla kun piti ehtiä bussiin, ettei olisi joutunut odottamaan puolta tuntia seuraavaa. Järjestelyt näyttivät muutenkin toimivan varsin sutjakasti, kiitokset PiNalle!

Minski

#57
^ Joo järjestelyt oli kyllä hyvät :yes:

Ja oli ihana nähdä Loviisa vihdoin livenä, se tosiaan oli kyllä mukavan massakas <3

Lainaus käyttäjältä: "ammie"Meinasin eka, et en mä mitään uskalla, kun Niina on niin pelottava, mutta ei hän vissiin niin kaamee otus ollutkaan. :D :oops:
Eihän Niina oo yhtään pelottava :)
Mutta kyllä mä muistan sillon kun alotin hamsuharrastusta niin kaikki hamsuihmiset oli mun mielestä tosi pelottavia :D Toivottavasti kukaan uus harrastaja ei aattele meistä nyky-aktiiveista sillä tavalla :)

Lainaus käyttäjältä: "ammie"Välillä vähän liiankin hauskaa, kun meinas nuo Minski ja Marla molemmat tukehtua leipiinsä ja ite nauraa käkätin siinä vieressä, enkä uskaltanut nielasta sitä sämpylänpalaa, etten itekin vetäis henkitorveeni.  XD
Eikä ollu edes niitä pelikortteja mukana :D

Lainaus käyttäjältä: "Annina"Erikoista Pinan näyttelyksi tässä näyttelyssä oli se, että hamsuja taisi olla eniten. Tällä menolla petteihin pitää kohta hankkia 2 tuomaria! :p
Joo oli kyllä hyvä, kun kaikki muut lajit oli jo tovi sitten arvosteltu ja lähteneet pois ja hamsuihmiset siellä pisimpään olivat :) Mutta niitä hiiriä, gerbiilejä, rottia olikin vaan ihan kourallinen per laji. Marsuja oli kyllä mukavasti, mutta kyllä hamsut näyttää se ykkösjyrsijä Pirkanmaalla olevan :)

Lainaus käyttäjältä: "Sirpa"marsujen sihteeröinti oli mielenkiintoista puuhaa, vaikka minä välillä huutelinkin marsupöytään hamstereita tai kaneja...  XD Menee jo eläimet sekaisin tässä, kun on kuukauden sisällä sihteeröinyt kolmea eri lajia.
Se oli hauskaa kun huutelit "hamsteri numero 39" jne siellä marsusihteerinä :D
Hamsteriton tätä nykyä

Marla

#58
Josko kone nyt toimisi niin, että saisin tämän viestin kirjoitettua... Kenties kolmas kerta ja 19 tunnin unet toden sanoo! :D

Tosiaan, näyttelypäivä oli varsin mukava, mistään ei mitään valittamista ole, pelkkää positiivista! :)
Ihanasti noita lahjoituspalkintoja oli - tuntuu aina, että hamstereilla niitä on suuret määrät, kun taas muilla jyrsijöillä ei niinkään (mutta voi niitä marsujen ruusukkeita!).

Tosiaan, kuten tuloksistakin näkyy, meilläkin menestyttiin tosi kivasti! :)
Pampula oli tosiaan PLH1, BIS2 ja Paras veteraani - se nyt on tuollainen rautamummu, jos oli pirteä näyttelypaikallakin, näkisittepä sen kotona! xD Yhtä sijoitusta vaille valiolemmikki - tosin omistajalleen Pamsu on sitä ollut jo liki pari vuotta. :lov

Tossu näytti taas mielenkiintoisen puolen itsestään jäystämällä tuomarin sormia hanakasti. :haha Joskus herra tekee sitä kotonakin, mistä lie johtuukaan.
Tossu oli Tuomarin suosikki ja sai myös erikoispalkinnon. :) Arvostelussa tuli EH.

Dolly sai KUMAn ja arvostelussa sai ERI-.
Veljeni ulkomuodollisesti epäpätevä, ruskeakyyhkynharmaa ( XD ) Limppu sai EH:n.
Lee pelästytti aamulla näyttelyissä, kun boksissa näkyi veripisaroita, mutta sentään ei nyt vakavampi ollut syy kuin että neidin varvas vuoti verta. Mihin olikaan telonut, en tiedä, kun kynnetkin leikkasin muutama päivä takaperin jo... Mutta kun ei mikään vakava/tarttuva sairaus ollut, miksipä ottaa pois arvostelupöydältä, vaikka toki tuo verottikin arvostelussa. Sai silti EH-, johon olen todella tyytyväinen! :)
Pikkuneiti Nova pääsi tällä kertaa arvosteluun saakka, ja tulihan sieltä ERI ja varsin mukava arvostelu, mitä nyt pikkuinen vähäsen jännitti ja on vähän vauvalookissa.


Mutta tosiaan, kiitokset kaikille mukavasta päivästä! Tuli noita herkkupalkintoja varsinkin Pampulalle kivasti, ja rouvalle ne taatusti kelpaavat! :)
Kiitos Saanalle noista palkinnoista (ja hyvästä piirakasta!), taisi Johannankin tuo yksi olla.


Lainaus käyttäjältä: "Minski"
Lainaus käyttäjältä: "ammie"Välillä vähän liiankin hauskaa, kun meinas nuo Minski ja Marla molemmat tukehtua leipiinsä ja ite nauraa käkätin siinä vieressä, enkä uskaltanut nielasta sitä sämpylänpalaa, etten itekin vetäis henkitorveeni. XD
Eikä ollu edes niitä pelikortteja mukana :D
Taidan hukata ne pelikortit, etten vain koskaan erehdy ottamaan niitä mukaan! XD
Minski on kyllä kamala, nauraa toisen puheongelmille. :cry: Ja kamalan ilkeä muutenkin... :kieli (Varmuuden vuoksi, jos joku ei arvannut; huumoria. ;) )

No mutta ei, kiitos mielettömästi ihmisille päivästä! :)


Edit. Et hukkaa niitä pelikortteja; oli niin kiva pelata sitä ammien opettamaa älytöntä peliä ja kattoo, että koska sun hermot menee :P Ehdottomasti otetaan uusiksi, kunhan olet ensin kunnolla toipunut :D
Miks muistutit tosta puheongelmasta, koira katto mua ihan kummissaan, kun aloin nauraa itekseni tässä koneella :D Mulle jäi edelleenkin epäselväks, että mitä sä oikeesti yritit sanoo sillon ja millä kielellä xD
-Minski-

Tupuliina

#59
Me Outin [PINA:n puheenjohtaja] kanssa aamulla ihan ihmeteltiin, että kylläpäs on väljää ja hiljaista. Kanit on aina se mitä on näyttelyissä eniten, joten  nyt kun on ei ollut kaneja niin oli kovin hiljaisen oloista  xD

Minua hävetti lähteä näyttelyyn, kun jouduin tunkemaan Turon sellaiseen pieneen boksiin. Ilmoitin rotatkin mukaan näyttelyyn ja niille yritin etsiä eläinkaupoista isompaa kuljetusboksia, mutta eipäs löytynytkään kun sellaista olisi tarvinnut. Niinpä piti laittaa rotat hamsterin normaaliin boksiin ja hamsteri sitten pikkuiseen boksiin, joka on ollut meillä lähinnä tyhjänpanttina pienen kokonsa puolesta.

Pitihän se arvata, että näyttelylomakkeeseenkin tuli siitä huomio. Olisi pitänyt laittaa boksiin pieni kyltti jossa olisi lukenut "Hei minä olen Turo, joudun olemaan poikkeuksellisesti tässä pienessä sillipurkissa" :mrgreen:

Oli kiva nähdä ja jutella Sirpan kanssa ihan livenä!
Olen jo kauan aikaa käynyt hamsteriblogissa ja nyt sitten näin ihmisen ihan face to face. Ja näin myös Sirpan ihanaiset hamsterit! :sydan
Riemuloikan kääpiöluppakasvatus värissä valkoinen sinisilmäinen
Hattula / Kanta-Häme
Tervetuloa tutustumaan kotisivuille!