• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Kuvia syyrialaisten hamstereiden poikasista osa 2

Aloittaja Heli, 14.05.10 - klo:13:28

« edellinen - seuraava »

PiiaL

#360
^ Marla on nopee mielenmuutoksissa :haha Onneksi ei mun tartte kauaa kärvistellä muiden vauvakuvia ihaillessa, kun meille tuleepi poikasia parin kuukauden sisällä, toivotaan ainaki kovasti että on tullakseen :) Ja onhan noi mun nuorimmat hamsulit vielä ihan pieniä vauvoja ja muut on isoja vauvoja :sydan

EmmaTi

#361
Lainaus käyttäjältä: "EmmaTi"Poikaset melkein 3vk. Vaikeita kuvattavia  :c8  Ensin ollaan unisia ja sit ku on herätty niin ei kamera pysy perässä..

//http://emman.otokset.fi/kuvat/Hamsterit/ryhm%E4.JPG/_small.jpg
//http://emman.otokset.fi/kuvat/Hamsterit/Kurkkaaja.JPG/_small.jpg

Saana

#362
^Mitäs ihanuuksia siellä onkaan :lov

Pähkinä

#363
Meillä ikää 11 päivää. Poikasia taitaa olla sen 12. Väreissä on ainakin 2 musta kk, musta vkkk, 2 mustaa, kyyhkynharmaa kk, kyyhkynharmaa vn, keltainen musta, keltainen musta vn ja loput kaksi hunaja-kyyhkynharmaita (toisella on nauha) ja yhden toivon olevan rs. keltainen musta vn. Satiineja on myös monta.




Minski

#364
^ Voi että miten nättejä poikasia Davy kävi siellä tekemässä :lov Tosi kivan näköinen lauma kilppareita ja nauhallisia :sydan Harmi kun en voi ottaa yhtä Davyn lasta, kun on jo kaksi kotona ennestään, mieli kyllä tekisi ottaa. Toi musta kilppari on muuten sitten aivan kuin Davyn edellisestä poikueesta oleva Taika-Timandra, ihan samanlainen koko vartalon ympäri kiertävä keltainen "nauha" :)

EmmaTi: Suloisia lapsia :sydan Mitä värejä tuolla lapsosissa on ? Tunnistan kyllä osan. Minkä väriset vanhemmat lapsilla olikaan ?
Hamsteriton tätä nykyä

EmmaTi

#365
Lainaus käyttäjältä: "Minski"EmmaTi: Suloisia lapsia :sydan Mitä värejä tuolla lapsosissa on ? Tunnistan kyllä osan. Minkä väriset vanhemmat lapsilla olikaan ?

Vanhemmat on emo pk ps creme vn, isukki pk kyyhkynharmaa vn. Poikasten värit cinnamon, cinnamon vn (4) , ps creme vn (2) ja kyyhkis vn (2)

Yksityiskuvat kaikista poikasista ja emosta osoitteessa http://emman.otokset.fi/kuvat/Hamsterit

Emänemä on norre vkkk mutta ei näissä penskoissa näy kilpparimerkkejä.
Valkoista on monilla liikaa, joillain lähes koko kroppa.

Hessuinen

#366
Meille on ilmestynyt jostain tällaisia nakeroita. :angel




Keltainen vn, naaras

Normaali kk, naaras

Normaali vn, uros

Normaali, uros

Normaali, uros


..Viitsisikös joku mulle selvittää miksi noi urokset on keskenään noin "erivärisiä" vai onko mulla mennyt värin määrityksessä joku vikaan. Normaali vn -urosta luulin ennen käsittelyikää normaali vkkk -naaraaksi ja vähän sen jälkeenkin oli epäselvä tapaus, kunnes eilen kaveri kasvatti kivekset. Lähinnä siis ihmetyttää miksi verrattaessa kahteen muuhun urokseen ei tuo päällikarva ole yhtä tummaa/vahvaa. Ja sit kans toi viimonen poika on kauttaaltaan oudon kalpea verrattaessa muihin poikasiin. Normaalia värin tasovaihtelua vai mitä? Emähän on musta vkkk ja isä keltainen, joten jos oikein olen käsittänyt ei voi olla muuta kuin normaalin värisiä uroksia?
Älä katso, älä koske - tai kuolemalla on sinun kuoltava

Minski

#367
^ Ihania ihania :sydan
Sävyerot väreissä ovat mielestäni ihan normaaleja tasoeroja, joita poikueisiin välillä tulee; kaikista ei vain tule näyttelytähtiä :)
Hamsteriton tätä nykyä

Nape

#368
Pähkinällä taas aivan ihania mukuloita siellä :lov

Ja Hessuisella myös ihania, varsinkin tuo norre vn on ihana :lov

Ninde

#369
Lainaus käyttäjältä: "EmmaTi"Emänemä on norre vkkk mutta ei näissä penskoissa näy kilpparimerkkejä.
Keltaistahan ei voi kantaa, eli emän itse pitäisi olla kilppari. Tämän varmaan tiesitkin, mutta ajattelin vielä mainita. Ja vaikka emä olisikin kilppari, ei poikasissa välttämättä ole kilppareita, kun isäkin on ei-keltainen.

Mustikkamaan

#370
Lainaus käyttäjältä: "Hessuinen"Emähän on musta vkkk ja isä keltainen, joten jos oikein olen käsittänyt ei voi olla muuta kuin normaalin värisiä uroksia?

Voi olla keltaisia uroksia :)

Kieltämättä erikoinen poikkeama tuo vimoinen uros - vaikka on moisia ennenkin ollut, niin harvemmin yksi tekee noin erikoista poikkeusta, yleensä sitten koko poikue on "heikkotasoista". Toi on jotenkin ylipäänsäkki...öö... outo :D

Mut sit on jotain näitä diluutiogeenejäkin mistä ei ota mitään tolkkua, mä en esim. tiiä et miten toi extra dilute käyttäytyy, et onkse dominoiva vai resessiivinen ja miten se toimii ylipäänsä...  :pihalla: Et voisko se olla jotain semmosta sit.

Ku en mä tosta keltastakaan tekis ihan heti. Son joku tämmöi poikueen erikoisuus vaan  :lov
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Ninde

#371
^Mä katoin kanssa että sävy on hiukka outo, mutta taas ollakseen saman ikäinen keltainen, niin sillä on iíiiihan liian tumma tikkaus ja merkit, ei tollasta mustaa ole kuin norreilla.  :p

EmmaTi

#372
Lainaus käyttäjältä: "Ninde"
Lainaus käyttäjältä: "EmmaTi"Emänemä on norre vkkk mutta ei näissä penskoissa näy kilpparimerkkejä.
Keltaistahan ei voi kantaa, eli emän itse pitäisi olla kilppari. Tämän varmaan tiesitkin, mutta ajattelin vielä mainita. Ja vaikka emä olisikin kilppari, ei poikasissa välttämättä ole kilppareita, kun isäkin on ei-keltainen.

No joo, oon tuota periytymisasiaa kovasti opiskellut ja se kiinnostaa mua, jo siksikin että ammatissani jalostan holstein-rotuisia lehmiä  :)  Tuo mun naaras vaan on vkkk:n pyöräyttämä ps creme joten oli olemassa mahdollisuus että olis itse kilpikonna myös. Että pienellä riskillä sen astutin. Valitsin urokseksi kyyhkiksen eikä poikueeseen tullut kilppareita.

GaneshaX

#373
Kaikilla kilppareillahan ei näy laikun laikkua  :)

Joillakin kilppareilla voi mennä jopa sukupolvia, niin että niillä yksi tai kaksi keltaista karvaa jossain. (ns. piilokilppari)

Kilppariuus paljastuukin silloin vasta, jos/kun poikasiin ilmestyy selviä kilppari naaraita tai keltaisia uroksia  :)
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Pähkinä

#374
Uusia kuvia 15 päivän ikäisistä pikkuisista.