• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Mikä väri? Kysymykset hamsusi väristä tähän ketjuun (osa 2)

Aloittaja wompatti, 12.04.10 - klo:20:38

« edellinen - seuraava »

Sometimes

#735
Okei no hyvä (:

Tanya

#736
Minkäköhän värinen tämä neiti nyt sitten on? Alunperin myyty samppanjana, mutta väri on hiukan muuttunut siitä mitä se oli 5 viikkoisena.

Tässä sukua:

e: LK sat kyyhkynharmaa vn i: LK samppanja
ee: PK sat samppanja ie: LK sat kyyhkynharmaa
ei: LK soopeli vn laikukas ii: PK kyyhkynharmaa-Hunaja
eee: PK kyyhkynharmaa iee: LK sat kyyhkynharmaa vn
eei: LK sat rex ruoste iei: LK rex kyyhkynharmaa vn
eie: PK minkki iie: Lk keltainen umborous
eii: LK Hopeasoopeli vn laikukas iii: PK Kyyhkynharmaa vn

Sukua löytyy kyllä vielä pidemmällekkin :)

Ninde

#737
^Kyllähän väri kuin väri muuttuu hamsterin iän ja kehityksen myötä, ei mikään hamsu ole saman värinen 5-viikkoisena kuin sitten vaikkapa 6kk iässä. Jotkut värit muuttuu paljonkin ja jotkut sitten vähän vähemmän.

Eli eiköhän tuo väri ole ihan oikein määritely, sukutaulukin näyttäisi sitä tukevan. :)

Tuija

#738
Minkiltä näyttää.

MUllahan on ollu samppanjaa eikä ollu olleenkaan ton värisiä ne. Isän(kö) kuvan oon nähny,vaiko emäm, ja sen väri tukee taas sitä että tää olis minkki

Ninde

#739
Jos on minkki, niin sitten jomman kumman vanhemman(kin) väri on määritelty väärin. Koska kyyhkis on aapp ja samppanja aabbpp, niin myös poikasen on oltava jollain tapaa musta - ja sitä minkki ei ole. Lisäksi jomman kumman vanhemman pitää olla umborous.

wiidii

#740
Onkohan tuo sukutaulu nyt ihan oikein? Kuka tämän hamsterin on kasvattanut?  :)
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Tuija

#741
Isä voi jopa olla samppanja,mutta tää naaras ei kyllä oo? Minkki tai löhinnä sanoisin soopelisuklaa mutta...?? Samppanja on vaalean ruskea,paljon vaaleampi kun tää hamsu.

wiidii

#742
Poikueen isä ei kyllä voi missään nimessä olla minkki, jos kyseessä on siis KaisaM:n kasvatti. Lisäksi tiedän että jos toi lks kyyhkis vn on tosiaan Marjapussi niin värimääritys on ihan oikea, koska siellä on taustalla mun lkr ruoste Alfons ja pk hopeakyyhkis Pikkumökin Saaga.
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

EmmaTi

#743
Lainaus käyttäjältä: "Ninde"Jos on minkki, niin sitten jomman kumman vanhemman(kin) väri on määritelty väärin. Koska kyyhkis on aapp ja samppanja aabbpp, niin myös poikasen on oltava jollain tapaa musta - ja sitä minkki ei ole. Lisäksi jomman kumman vanhemman pitää olla umborous.

Mutta cremehän peittää mustan niin voihan tulla kahdelle aa:lle myös ee jälkeläisiä.

Itse asiassa tässä poikueessahan olikin yksi ps creme.

wiidii

#744
Ainoa mikä tökkii on toi umborous-osuus mun mielestä. Toi kyyhkis-emä ei ainakaan livenä näytä tippaakaan umboroukselta, ja isä ei sitä ainakaan ole.  :D
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

EmmaTi

#745
Mistä sen sitte kyyhkiksestä näkee että se on umborous?
Jekkuhan vois helposti olla sukunsa puolesta..

Ninde

#746
Lainaus käyttäjältä: "EmmaTi"Mutta cremehän peittää mustan niin voihan tulla kahdelle aa:lle myös ee jälkeläisiä.

Itse asiassa tässä poikueessahan olikin yksi ps creme.
Ai niin, mä aina unohdan tämän.  :D Meinasin kysyä, että mahtaisko siellä isän puolellakin sitten olla cremeä, mutta ilmeisemmin siis kyllä jos/kun kerran poikueessa sitäkin oli. :)

wiidii

#747
Lainaus käyttäjältä: "EmmaTi"Mistä sen sitte kyyhkiksestä näkee että se on umborous?
Jekkuhan vois helposti olla sukunsa puolesta..

Voi kun tietäisinkin..  xD  Mustasta kun ei sitä umborousta näe. Mutta mun mielestä Marjapussilla ei ole edes minkäänlaisia silmärenkaita mitkä viittaisivat soopeliin. En toki väitä etteikö se silti soopeli olisi.  :D
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

EmmaTi

#748
No eikös se sitten olis ihan järkeenkäypää että on Marjapussi olis kyyhkis umborous?

Ely

#749
Lainaus käyttäjältä: "wiidii"Voi kun tietäisinkin..  xD  Mustasta kun ei sitä umborousta näe. Mutta mun mielestä Marjapussilla ei ole edes minkäänlaisia silmärenkaita mitkä viittaisivat soopeliin. En toki väitä etteikö se silti soopeli olisi.  :D
Marjapussi ei ole creme vaan kantaa sitä, creme edelleen peittää mustan. :)

Umborous ja hopea (ainakin heterotsygoottina) osaa kyllä hyvin piiloutua mustan sukuisiin väreihin ettei sitä oikein voi yllättyä jos se tupsahtaakin esille kulman takaa.
"Good judgement comes from experience. Experience comes from bad judgement."