• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Mikä väri? Kysymykset hamsusi väristä tähän ketjuun (osa 2)

Aloittaja wompatti, 12.04.10 - klo:20:38

« edellinen - seuraava »

Sadina

#585
En osaa yhtään sanoa mikä olisi tämän neidin väritys. Selailin kyllä kuvia campbelleista, muttei vastaavaa löytynyt. Myös talvikkojen kuvia katselin ja siellä oli vain jotain saman tapaista.  :pihalla:
? Onnellisuuteen tarvitaan ainakin yksi hamsteri ?

Uni, n. talvikko
Filay, u. talvikko
Töötti, u. talvikko
Lili, n. syyrialainen
Aavistus, u. talvikko
Radio Girl, n. talvikko
Helinä, n. talvikko

hobitti

#586
Kiitos vastauksista! Nasun väri jatkaa muuttumistaan ja nyt maski on levinnyt jo pidemmälle ja leuan alle on jäänyt valkoinen viiru. :p



//http://www.petsie.fi/pet.php?petid=185697
Roboveljekset Timon & Pumba 13.11.2011 ?
Nasu, pk keltainen-musta 10.5.2011 - 18.12.2012 ?
Waldo, lk soopeli vn laikukas 12.5.2009 - 1.5.2011 ?

Ninde

#587
^Voi olla myös ihan pelkkä muke, jolla musta tikkaus on vain kovin heikkoa/olematonta. Mukeillahan yleensäkin väri tummuu ensimmäisten kuukausien aikana ja jos se on hyvin heikkoa jo poikasena, ei se aikuisellakaan tule niin tummaksi kuin olisi toivottavaa.

Ninde

#588
Lainaus käyttäjältä: "Sadina"En osaa yhtään sanoa mikä olisi tämän neidin väritys. Selailin kyllä kuvia campbelleista, muttei vastaavaa löytynyt. Myös talvikkojen kuvia katselin ja siellä oli vain jotain saman tapaista.  :pihalla:
Talviturkkia vaihtava normaali, eli siis talvikko.

lentsu

#589
Tämä ei ole oikeastaan kysymys, tai voin kysyä olettekos samaa mieltä? Mun urokseni tässä nimittäin vaihtoi juuri väriä!  :roll: Laitoin Landgrafista jo myynti-ilmon, kun ajattelin, ettei se punasilmäisenä hopsuna käy Kalindalle eikä oikein kelleen, kun en halua hukkua punasilmäisiin hopsuihin, vaan soisin syntyvän myös mustasilmäisiä, mutta sitten kun Lantsua heti kyseltiin, jouduin pohtimaan ja kuvaamaan sitä oikein kunnolla, jolloin tulin ajatelleeksi että vitsit sen korvat on yhtäkkiä nyt 2 kk:n iässä tummuneet! Ei siis voi olla punasilmäinen hopsu?? Mun mielestä ei...

No nythän se on ihan täydellinen puoliso Kalindalle, jolle ei mistään muuten oikein löydy sopivaa puolisoa, jos se kerran on SgSgcdcd (ja ehkä vielä valkotäplikäs kuten isänsä, mikä selittäisi että korvat ovat edestä niin vaaleat vieläkin ja tummuivat tosi myöhään) ja Kalinda SgSgppBaba. Myynti-ilmo on siten peruttu!!  :roll:

Katsokaas eläköön pientä eroa (huom. mä en ulkoiluta hamsujani mutta nyt toin nämä kaksi havaintoja ja kuvaamista varten päivänvaloon):



Kalinda



Kalinda



Landgraf



Landgraf vielä kuvassa, jossa valo osuu silmiin ja korviin. Vielä vähän aikaa sitten korvat olivat täysin vaaleat, kuten Kalindalla! Ja itse asiassa silmätkin on erilaiset, eivät ole tummuneet yhtään, kun Kalindan silmät ovat muuttuneet tumman viininpunaisiksi.

Nää kaksi yhteen ja mun mistä Kalindalle puoliso ongelmani on ratkaisu!  :P

lentsu

#590
Niin, vielä noista kemuista: mun kokemuksen mukaan se on ihan tyypillistä, että kun kemu vaihtaa karvaa ja tummuu, se just todennäköisimmin tekee tommosen maskin. Karva vaihtuu päässä, ei se sen kummempaa. Mulla oli aikoinaan paljonkin kemuja ja niitä syntyi meillä, ja tuo maski on ihan tuttu juttu. Ei liity cremeen mitenkään.

pinsku93

#591
mulle tuli tänään uros syrkki. mutta väri on kyllä mielenkiintoinen.emä on kuulemma ´joku satiini dalmatialainen mitäs sekin meinaa, ja isä aivan musta. pojasta tuli muuten valkoinen paitsi silmien ympärillä on mustaa samon takapuolessa ja selässä pieni läntti...laita kuvaa tänään kunhan kerkeän mutta jos joku osaisi nut jo jotain kertoa tai kysellä multa lisää.

Eve87

#592
Olisikohan ihan musta laikukas tuon kuvauksen perusteella.
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

EmmaTi

#593
Tuo dalmatialainenhan ei ole virallinen nimitys, vaan ilmeisesti tukuista tulee tietynlaisia pienipilkkuisia laikukkaita hamstereita sillä nimellä.
"Musta laikukas" on tuo väri kuten Eve jo mainitsi.

diiah

#594




Haluaisin varmistaa, että onko Minin väritys safiiri?





Ja onko Paarma väritykseltään normaali?

Toivottavasti kuvat ovat tarpeeksi selkeitä. Itsehän olen siis täysi amatööri näissä hamsteri jutuissa. Kuvat saattavat vääristää hieman, mutta siis Mini on sellainen vaaleamman harmaa kuin taas Paarma on tummempi ja siinä on enemmän ruskeaa.

[size=80]Talvikko uros Paarma Amuli. "Paarma"
Synt. 20.12.2010[/size]

Vevve

#595
^ Safiiri ja normaali ovat.

anemones

#596
Pääsettekö tänne mun Facebook-profiilissa olevaan videoon?
//http://www.facebook.com/home.php#!/video/video.php?v=10150260771767258

Mikä on noiden ei-satiinien väri? Satiiniset on hopsuja. Rs hopsua on ehdotettu. Onko vaaleanharmaa mahdollinen?

Isä: Mapilamis Asrix pks tk valkoinen
i: Mapilamis Bamse pks hopeasoopeli
e: Stjärnvindens Zampia pk karamelli
ii: Mapilamis Finans pk hopsu
ie: Ikaria pks suklaa
ei: SMSAjun-10 Stjärnvindens Trom pks karamelli
ee: Stjärnvindens Solstråle pk creme
iii: Int.Pr.Sp. Mapilamis Silver Fang pk hopsu umb
iie: Mapilamis Paloma pks hopsu umb
iei: Gilera pk norre umb
iee: Englatassens Tyra pks musta
eii: Englatassens Travis pk ps creme
eie: Pärla pkrs ps valk
eei: Stjärnvindens Hibiscus pk norre
eee: Sjärnvindens Jacinthe pk creme
 
emä: Sakura lk tuplahopeakyyhkynharmaa?
ei sukua, ostin eläinkaupasta, kun luulin sitä valkoiseksi ps, kyyhkis pohja huomattiin vasta näyttelyssä.
Anemone's hermeliinikanit
sk+engl.crest marsut | syyrianhamsterit
Anemoneniityn saksanpaimenkoirat ja australianterrierit
Päivien paisteena myös 2 kesyrottaa, 2 kotikissaa ja akvaario.

nuhainen

#597
Onkos tämä nyt sitten jonkinlainen huono pk musta valkonauhainen (eikö se lyhennetä vn?)? Isä tällä oli muistaakseni pitkäkarvainen musta ja emo samanvärinen kuin tämä :).

http://i1217.photobucket.com/albums/dd3 ... an/033.jpg

(Laitoin linkkinä kun olisi muuten niin iso kuva  :roll: )
http://nuhainen.blogspot.com/ hamsteri, hiiriä, gerbiilejä, koira

Nape

#598
^On se pk musta vn

nuhainen

#599
^ Kiitän. Onko tuo selässä oleva musta väri sitten virhe kuviossa?
http://nuhainen.blogspot.com/ hamsteri, hiiriä, gerbiilejä, koira