• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Mikä väri? Kysymykset hamsusi väristä tähän ketjuun (osa 2)

Aloittaja wompatti, 12.04.10 - klo:20:38

« edellinen - seuraava »

PiiaL

#465
^Sekä että, siellä on yksi naaras ja loput uroksia ja vain yhdellä uroksella on silmärenkaat. Eli siis siellä on tuo varma pk satiini minkki uros ja sitten epävarmoja pk satiini minkki uros, pk satiini hopeaminkki uros, pk rex hopeaminkki uros, pk satiini hopeaminkki valkonauhainen uros ja pk satiini minkki valkokirjokilpikonna naaras(yhtään keltaista laikkua sillä ei kyllä näyttäs olevan, mutta jos isä on varmasti keltainen, niin sitten se on piilokilppari kuitenkin). Niin vähän itsekin ajattelin, että kyllä niillä pitäisi ne renkaat olla, kun kerran yhdelläkin on. Mutta mitähän himskattia nuo sitten ovatkaan.. Minä niin rrakastan näitä sotkuja xD

Saana

#466
Ärripurri on periyttänyt keltaisen naaraan niin eipä se paljoa muuta voi olla. Vaikea kyllä sanoa noista sun poikasista. Ehkä aika näyttää tulevien parin viikon aikana lisää.

PiiaL

#467
^ Okei. Minä käsitin jotenkin, että se  Ärripurrin ainut mahdollinen keltainen naarasjälkeläinen kuoli niin pienenä, ettei siitä ollut varmuutta. Jospa tosiaan näyttäisi enemmän informaatiota tuosta väristä seuraavien viikkojen aikana ennen luovutusta, etteivät jäisi sellaisiksi kuten L-poikueessa, että laitetaan sitten vaikka se kyyhkis sinne papereihin, koska en vaan keksi mitä ne oikeasti ovat. Että ois nyt ees jotain mitä sitten laittaa niihin papereihin, no "mystinen ruskea" ja "mystinen hopearuskea" ois aika hyvä vaihtoehto sitten. :P Mut noiden paperit pitäs panna postiin ens viikolla, niin kai ne voi sitte rekisteröidä ilman väriäkin, jos sitä ei tiedä..?

Dumboliina

#468
No,nyt mä tän ketjub vasta löysin...[attachment=0:fegjwzsj]Minto029.JPG[/attachment:fegjwzsj]

Saana

#469
^Onko hamsterillasi poskimerkit? Tai onko siitä kuvaa sivusta, missä näkyisi poskimerkkien kohta? Tuon kuvan perusteella näyttäisi soopeli valkonauhaiselta, mutta voi hyvinkin olla jotain muuta. Kuvio on joka tapauksessa valkonauhainen.

Dumboliina

#470
tuossa profiilikuvassa näkyy poski,ei ole mitään merkkejä niissä.

[attachment=0:rgoz0qwg]Kamerasta065.JPG[/attachment:rgoz0qwg]

Tällaisen kuvan löysin vielä.

Yadell

#471
Näyttää aika selvästi soopeli valkonauhaiselta.
Kotia sotkee syyrialainen hamsteri Iiro (Sateenkaaren Zuloisuus)
sekä pupukaksikko Aapo & Nelli.

Dumboliina

#472
Kiitos! ;)

mirauh

#473
Nokun mun silmään toi Dumboliinan hamsteri ei näytä soopelilta kovinkaan paljoa ton värin vaaleuden vuoksi  :S  Mutta toki se voi sekin olla, kun aika moni sitäkin on jo veikannut. Valkonauhainen se nyt on jokatapauksessa :)
Miran hamsterit: kotisivut - syyrialaisien kasvatusta

Nape

#474
Sillä näyttää kyllä silmärenkaat keltasille. Ettei ois joku keltanen umborous? Tulee vähän mieleen ne yhdet Taikahamsun poikaset tosta väristä..


Tuossa kuva vielä.

Mulle tuli kyllä nyt vähän muistikatko, että oliko se nyt keltanen umborous, vai oliko siinä vielä joku muu juttu :c8

Anonymous

#475
^Oli se keltanen umborous ainaki mikä mulla on ollu.

Yadell

#476
Ai siitä oli enemmänkin kuvia. Katsoin vain tuon mikä oli lainattu edelliseltä sivulta.
Tosiaan tuossa toisessa kuvassa se muistuttaa keltaista umborousta.
Kotia sotkee syyrialainen hamsteri Iiro (Sateenkaaren Zuloisuus)
sekä pupukaksikko Aapo & Nelli.

GaneshaX

#477
Mun silmään kuvan perusteella vois olla norre umborouskin. Mun silmään sillä on poskimerkit, mut saatan nähdä väärinkin.

Keltaisen umbbarin ja norre umbbarin erottaa kuitenkin äkkiä pohjaväristä. Eli siniharmaa vai keltainen?
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

PiiaL

#478
Itse en sinänsä ole paljon noiden hopeisten kanssa ollut tekemisissä, enkä muutenkaan niitä kasvata, vaikka ne nyt ovatkin olleet nyt vähän mukana tässä kasvatuksessa, niin varmistelen vielä teiltä viisaimmilta tätä soopelin väriä. Kyseessä siis oma kasvattini yhdistelmästä minkki valkotäpläinen - hopeasoopeli valkonauhainen. Päällinväri oli tummempi lapsena ja nyt on paljon vaalentunut lapsuusajoista. Mietin itse vaan tuota tosi vaaleaa pohjaväriä, joka ei kyllä ole koskaan hirmu crememäinen ollutkaan, mutta itse kun olen ollut siinä käsityksessä, että hopeasoopeli olisi selkeästi harmaa kuitenkin, kuten noiden emä ja tuo on enempi tuommoinen rusehtava, niin sillä olisi vain haalea väri, eikä se olisi mikään hopea siltikään? Urosta ehkä omistaja antaa astutuslainaan, niin siksikin olisi varmaan kiva tietää etukäteen, mitä odottaa.

Keanu lapsena


Keanu puolivuotiaana




Verrattuna sitten äitin väriin:

Mustikkamaan

#479
Mä näen tossa joka kuvassa hopeasoopelin.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]