• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Mikä väri? Kysymykset hamsusi väristä tähän ketjuun (osa 2)

Aloittaja wompatti, 12.04.10 - klo:20:38

« edellinen - seuraava »

PiiaL

#300
^ On joo, ainakin emo kantaa ruostetta, mutta poikaset ovat punasilmäisiä (molemmilla vanhemmilla on) ja samppanjahan ei tuon sävyinen olisi hopeisenakaan.

taruloru

#301
^Punasilmäinen hopea suklaa  xD

Ehkä hamsuneiti on sitten vain sävyltään hyvin rusehtava kyyhkynharmaa, ja se rusehtavuus korostuu, kun veli on hopea kyyhkynharmaa? On kyllä erikoisen sävyinen ainakin kuvassa.

Eevi

#302
Lainaus käyttäjältä: "Mustikkamaan"Joo tää oli tää ihme ja kumma :D

Evilammen Sadulta kysyin neuvoa tässä, hänkään ei mitään hetikohta keksinyt paitsi että vois musta jotenkin ikään kuin "puskea läpi" ja tehdä tällaisen värivirheen.

Mulla tulee niinku mieleen sellai musta-keltainen, joka on puhtaasti cremen näköi paitsi myöhemmällä iällä saattaa ilmetä sitä mustaa päälikarvaa hyvin hennosti, harmaana paikoitellen. Eli vastaavan näköi tikkaus.

Tosiaan, sitä tikkausta oli huomattavasti enempi kuin yksi karva.

Voi olla, että on enempikin tikkausta mutta itse en sitä osaa katsoa. :D Olis kiva jos joku muukin osais ehdottaa jotain. Pitää kattoa mitä siitä tuolla Hyvinkäällä sanotaan ja joku viisampihan sitä vois vielä erikseenkin katsoa. :) Kasvattajakin odottaa mielenkiinnolla jos joku osais vastata. Voisko toi sit jotenki selvitä jos toi uros joskus astus jonkun naaraan et mitä poikasiin tulee ?
Duffy Down Dilly "Deea" pk normaali kk 5.1.11
Milano "Eppu" lk luonnonvalkoinen 11.4.10

Tanu

#303
Eli Tanun väriä oisin tahtonut kysellä! Se on päästä musta, pepusta sellaista tosi tummanruskeeta, mut ei kuitenkaan mustaa.. :)

[size=85]Tanu, s. 28.11.2009 <3[/size]

Nape

#304
Tanun väri näyttäs olevan musta valkonauhainen :)

Samanvärinen, ku meidän edesmennyt Mikki-pappa.

Mustikkamaan

#305
Musta valkonauhainen on kyseessä.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Hessuinen

#306
Mä olen kyllä myös vähän taipumassa siihen kantaan että ehkä tuo yksi muksu tautaa olla hopeahunaja. Väri on hieman lämpimähkö, ja sen minkä olen tässä seuratessa myös huomannut että korvat ovat ihan selvästi kellertävät. Harmi vaan että muksu on menossa "ei-jalostukselliseen kotiin".  :kieli
Älä katso, älä koske - tai kuolemalla on sinun kuoltava

Nape

#307
Hessuisen täytyy kysyä sitä hopeahunajaa astutuslainaan :)

Hessuinen

#308
No mutkun se tässä mättääkin ettei se sovi oikein tämän hetken suunnitelmaan, sen isukki kun on sen naaraan veli jolta aion jättää yhden poikasen kotiin eikä mulle ole just nyt tulossa keneltäkään yhtään likkalasta.

Suunnitelmissa on kuitenkin ehkä Kurnun astuttaminen uudestaan parin kk päästä suunnitelman mukaisella uroksella (hunaja tai mahd. myös ps:ssää kantava keltainen) jos sellaisen vielä saan jostain hommattua lainaan. Ei tietty voi sanoa että sieltä tuollainen samanlainen putkahtaisi, mutta kun tuoa alkuperäinen suunnitelma meni karille niin siitä ainakin jäisi joku keltasukuinen poikanen kotiin joka ei ole sukua millekään mun hamsulle (paitti tietty Kurnulle). Mut kahtoo, uusi poikue ei toteudu ellei löydy just sopivan väristä urosta, kun on sitten jo yksi poikue taka ei kompromisseja tehdä.
Älä katso, älä koske - tai kuolemalla on sinun kuoltava

sarvijaakko

#309
Olen uusi näiden hamstereiden kanssa, enkä värejä tunne niin toivoisin, että joku voisi kertoa minulle onko pieni talvikko marakattini väriltään helmiäissafiiri vai helmiäisnormaali? Mitä eroa noilla kahdella värityksellä on? (ö_Ö)

//http://www.petsie.fi/pet.php?petid=169744

(olen pahoillani, lähetin saman viestin jo toiseen paikkaan enkä nyt saa poistettua sitä sieltä, joten sama kysymys on kahdessa paikkaa (=////='') )
Syö, juo ja leiki; kuoleman jälkeen ei ole nautintoja
www.sarvijaakko.suntuubi.com/

iidaer

#310
Mikäs tää miun Esko on?



Mustikkamaan

#311
Hopeanharmaa valkonauhainen.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Ulla

#312


Minkä värinen Tahvo on?
Tahvo, pk kyyhkynharmaa syyrialainen uros s. 6.12.2010 ?
RIP Ulla, creme vn syyrialainen naaras 12.8.2010-23.1.2011

Sabat

#313
Pitkäkarvainen kyyhkynharmaa.

stiivuli

#314
Minkä värinen Lollo-Lola on? :)  

[/url][/img]

[/url][/img]