Mikä väri? Kysymykset hamsusi väristä tähän ketjuun (osa 2)

Aloittaja wompatti, 12.04.10 - klo:20:38

Mustikkamaan

Mä en saa noista ihan semmosta puhdasta kyyhkisfiilistä joteskin.

Mulla on ollu tommosia joskus vuonna nappi ja keppi, sillonkin hopsu oli kuvioissa. Erityisesti toi tumma tyttö näyttää samalta kun mun kaks poikasta sillon, muut siinä poikueessa oli ihan "peruskyyhkiksiä" ja sit oli kaks tämmöstä tummaa.

Tosi suklainen jotenskin toi tummempi.
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

PiiaL

^ Sitäpä minäkin, kun koko ajan olen ollut kulmat kurtussa noiden kanssa, vaikka en ole kyyhkiksiä kasvattanutkaan. Ne kyyhkikset, joita olen nähnyt, eivät ihan tuon sävyisiä ole olleet.. Emähän kantaa ruostetta ja mustaa ja isästäkin on epäilty yhdessä näyttelyssä, että ois ps karamelli, mutta toisaalta sen sukutaulusta ei sitä ruostetta löydy kovinkaan läheltä(jollei ps karamellit ja karamellit ole kulkeneet väärillä nimillä) ja mustaakin sen takana oli jossain neljännessä sukupolvessa. Sitä ruodittiin jo aikaisemmin noista kakaroista tuota värin sävyä, mutta ainakaan samppanja ei näytä tuolta kuulema.

Pähkinä

^ Minun näytöllä se ei näytä yhtään suklaalta.

Mustikkamaan

Joo samppanja on ihan toista sävyä (se on suklaasta punanen vaalennus), siks mä en oikeen keksikkää et mitä noi olis :S

arthippa

minulla on musta hamsteri, joka on ikäänkuin valkonauhainen  :grin mutta eihän sellaista väriäole kuin mustavalkoinen?? eli onko se niinkuin lk musta vn? tms?? kiitos jo etukäteen! :oops:  :lol:

Mustikkamaan

Olet oikeassa, hamstereilla ei ole sen nimistä väriä kuin musta-valkoinen :) Musta valkonauhainen on tosiaan yleisimmin esiintyvä musta-valkoinen väri.

stoude

Mihinkäs lokeroon nämä värit menevät? Ruskea on poika ja harmaa tyttö.

Kuvat eivät ihan parhaimpia mutta värit aika ok silti.

Mustikkamaan

Tuo eka näyttäis olevan soopeli valkonauhainen, toka hopeanharmaa valkonauhainen.

jeebu

Haluan varmistaa että mulla on oikea tieto tämän rakkaan väristä =) Onko kyseessä siis normaali valkonauhainen? : )
Kai tästä kuvasta saa selvän

lk normaali vn Poutapilvi "Pipa" s. 10.09.2010
~ Syyrialainen rakkauspakkaus <3 ~

Anonymous

On oikea väri sinulla mutta lisää siihen vielä umborous.

Hessuinen

Varmisteellaas nyt sitten vielä muksujen värejä. Emo hopeakyyhkis kk, isukki normaali. Molemmat nassikat uroksia.

Oisko tää se hopeamusta-keltainen?

Ja tämä ps hopsu?
Älä katso, älä koske - tai kuolemalla on sinun kuoltava

Mustikkamaan

Mun mielestä on värit mainitsemallasi tavalla. Toi homuke ( :D ) vaikuttaa ihan snadisti värimerkkiseltä, mutta muke-poikasillakin on sitä tapana tehdä - tummuuden perusteella ristisin homukkeeksi :D

PiiaL

Minä oon miettiny, et tuolta Hessusen alimman kuvan hamsulta heterotsygootti ps hopsun kuuluisi näyttää, mutta meidän Sienna ei kyllä näytä tuolta ollenkaan, eikä ole koskaan näyttänyt. Eikä homma ole siitäkään kiinni että Sienna olisi homotsygootti, kun se on heterotsygootti. Lapsena se meni ihan ps luonnonvalkoisesta, ihan semmonen jotenkin vaalean kermanvärinen, ehkä jotenkin hieman kylmänvärinen "pinkki" semmoinen, kokonaan, ei mitään merkkejä missään. Sitten jotain pientä melkein huomaamatonta beigeä merkkiä ilmaantui poskiin muutaman kuukauden ikäisenä ja siksi se nyt on ps hopsuksi ristitty ja sävykään ei ole enää mitenkään kylmä, enempi semmoinen vaalea lämpimän beige. Oon vaan silti aina miettiny että onkohan se jotain muuta(kin). Merkit ovat tosiaan niin huomaamattomat, että ihan yksiväriseksi sitä ensin katsoo.

Kun vielä tsekkailin ruotsin hamsteriyhdistyksen sivuilta hyvin havainnollistavia kuvia heterotsygootti ja homotsygootti ps hopsusta (lapsena) niin Sienna ei kyllä ollut kummankaan näköinen poikasena, eikä vieläkään. Tuo Hessusen alempi muksu on just eikä melkein kuin se heterotsygootti ps hopsu siellä kuvassa. Ei Siennalla ole koskaan ollut mitään noin selkeitä merkkejä tai tikkausta, se vaan on semmonen beige ja ilmeisesti jollain tavalla hopsu kuitenkin, kun sai yhden hopeisen kyyhkiksen(?) ja itsensä sävyisen lapsen.

Ps luonnonvalkoinen se nyt todistetusti ei ole, kun sai cremen kanssa myös ei-cremejä lapsia(justiinsa niitä outoja kyyhkiksiä). Yksi noista Siennan lapsista on tosiaan ihan Siennan ihtensä värinen, mutta silläkään ei vielä ole mitään merkkejä, niin kai se pitää sitten ps luonnonvalkoiseksi ainakin alustavasti papereihin laittaa.

Hessuinen

^^Kiitos varmistuksesta. Mä en varmaan ikinä tule tottumaan tohon uuteen nimitykseen kun on jo niin tottunut siihen kemuun, muke vaan ei kuulusta yhtä nasevalta. :D
Älä katso, älä koske - tai kuolemalla on sinun kuoltava

Mustikkamaan

Piia: Mulla on ollu semmosii kans vuonna nakki ja keppi, hopsuista tulivat ja hopsuja periyttivät. En muuta keksi, kuin että p.s. hopsuissa vaan on voimakasta variaatiota. Ehkä tämäkin mysteeri joskus selviää!

Hessuinen: en mäkään :D Ennen pidettiin kemuja, nyt harrastetaan mukeja.