• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Mikä väri? Kysymykset hamsusi väristä tähän ketjuun (osa 2)

Aloittaja wompatti, 12.04.10 - klo:20:38

« edellinen - seuraava »

Minski

#195
^^ Kyllä tuo alimmainen poikanen minustakin on cinnamon umborous vn, näyttää ainakin samalta kuin Sebu ja sisarensa pienenä :)

Tuosta "keltaisesta" niin osaisiko joku tarkkasilmäisempi sanoa näkeekö tuolla merkit ? En ole itse varma. Yhdistelmästä loogisin vaihtoehto olisi kyllä keltainen.

Lainaus käyttäjältä: "petosiru"Norre umborous vn:n sukupuolen muistin väärin eilen. Poikahan sekin on!  ;)
No sit se vois periaatteessa olla se keltainen umborouskin, jos kerran on poika. Varmaan selviää kumpi väri se on, kun poika kasvaa vielä vähän :)
Hamsteriton tätä nykyä

Mustikkamaan

#196
Mä näen sillä kyllä erillisen vatsavärin + puolikuut, eli keltainen sanon minäkin.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

lentsu

#197
keltainen pikkuinen on selvästi keltainen.

Sabat

#198
oon vähän miettinyt että mikä väri mahtaisi olla tämä poikani?
Tuli mulle rescue-tapauksena ja silloin sanoivat että olisi hopeanharmaa mutta kun aloin sitä tänään katsomaan ja vertaileman noita värenä niin olisiko se sitten kuitenkin joku laikukas kun harmaata vain vähän muuten valkoista?

//http://www.petsie.fi/pet.php?petid=154971

HUOM/ Kuvissa pikku dunassa sen takia kun oli matkalla siskolleni hoitoon jossa isompi häkki ja jossakin sen takia kun tolla tuli meille. (Tullut kaikilta valitusta että liian pieni häkki mutta ei asu tuossa!)

Mustikkamaan

#199
Hopeanharmaa valkonauhainen.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Sabat

#200
kiitoksia,niin mä vähän tota arvelinkin. :)

EmmaTi

#201
Olisin avun tarpeessa... mikä on tämän pojan väri?



Sukua
i. kyyhkis vn
ii. kyyhkis
ie. cinnamon vn
e. ps creme
ei. cinnamon
ee. normaali vkkk (tämän isä norre umb.)
 
Poikueen muut värit cinnamon ja ps creme
Voisko tää olla minkki? Luulin pitkään kyyhkikseksi...

Eve87

#202
Tässäpä on pähkinää purtavaksi, sukua ei ole tiedossa. :S



cinnamon? joku veikkasi että on cinnamon vkkk. Naaras siis todellakin kyseessä ^^ minä näen tuossa vain huonon nauhan, en vkkk...
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

Ninde

#203
^Cinnamon vn, jolla levinnyt nauha. Voihan se toki vkkk:kin olla, kun sukua ei kerran ole tiedossa, mutta ainakaan tuossa kuvassa ei näy yhtään keltaista.

PiiaL

#204
Sanokaa onko tää nyt tosi vaalea hopeakyyhkis? Luonnossa Tiramisu on sen näköinen, että kirkkaanpunasilmäinen puhtaanvalkoinen hamsteri on käynyt hieman tuhkaan päänsä kastamassa, muu kroppa on päätä hieman vaaleampi. Eli väri on semmoinen "likaisen näköinen". Myös jonkinlaiset silmärenkaat erottuu. Salama tekee väristä kuvissa hehkulampun alla hieman tummemman kuin mitä se todellisuudessa on.







Ostettu lemmikkieläinliikkeestä, vanhemmista ei tietoa. Liikeeseen jäi sisarukset: lk musta vn naaras, lk normaali vn naaras, pks kyyhkynharmaa vn naaras, lk musta uros, lk kyyhkis uros ja lk creme uros. Vaaleus tuskin kuitenkaan johtunee siitä, että olisi tuplahopea, kun kerran noinkin isossa sisarusjoukossa ei ole ainuttakaan hopeista, näin veikkaisin ma. Pölypallo se on, tuommosia nöttösiä löytynee jokaisen sohvan alta :D Ikää nyt semmoinen n. kaksi kuukautta.

lily

#205
Hei
Osaisko joku osaavampi sanoa minkä värinen tämä hamsu mahdollisesti on?

http://www.petsie.fi/pet.php?petid=1615 ... nextButton

Itselle jäänyt vähän vaivaamaan.  :roll:  Välillä näyttää enempi vaalean harmaalle ja välillä vaalealle kermalle jossa nuo harmahtavat vauhtiraidat  :D

isä on hopeanharmaa
äiti luultavasti normaali vn

Marla

#206
^ Heterotsygootti hopeanharmaa olis mun veikkaus - ja nimenomaan tuo heterotsygoottiuden vuoksi tuo on kellertävän sävyinen. Heterotsygoottihan siis tarkoittaa sitä, että hamsteri on saanut hopeageenin jommalta kummalta vanhemmaltaan (tässä tapauksessa isältä), kun taas homotsygootti molemmilta.

wiidii

#207
Kommentoinkin Piialle jo Facebookissa, mutta sanonpa nyt tähänkin. :D Kyllä tuo Tiramisu minusta ihan hopeakyyhkikseltä näyttää, niille tulee hopean tikkauksen ansiosta myös tuollaiset pienet renkulat silmien ympärille.
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

lily

#208
Kiitos :) ajattelin samaa aikaisenmpaa kuvaa katsellessa mutta pisti mietityttämään juuri tuo kellertävä sävy että voiko sittenkään olla  :)

Siirulin

#209
Voisiko joku tietävämpi kertoa, minkä värisiä nämä poikaset ovat? Ikää tosiaan ihan pian 2 viikkoa. Poikasten isä normaali valkonauhainen ja äiti cinnamon umborous. Muutama poikanen on mielestäni cinnamon, mutta onko tuo tumma normaali, vai mikä? Entäs tuo selvästi muista vaaleampi? Noista kirjavista toinen näyttää olevan joku valkonauhainen ja toinen valkokirjokilpikonna. Olisi kiva jos joku osaavampi osaisi kertoa, mitkä värit ovat kyseessä :>

Kuvat siis tuolta: http://www.petsie.fi/pet.php?petid=162932