• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Mikä väri? Kysymykset hamsusi väristä tähän ketjuun (osa 2)

Aloittaja wompatti, 12.04.10 - klo:20:38

« edellinen - seuraava »

PiiaL

#120
^ Kyllä luonnonvalkoinen on ihan selkeä luonnonvalkoinen poikasenakin, ei tuolta näytä lapsena. Veikkaisin että koska on hopeinen, niin siksi on vaalentunut niin paljon kasvaessaan.

Täällähän joillakin on ollut hopeaminkkejä, osanneenko he kommentoida jotain tähän, että miltä ne näyttivät aikuisina?

Meillekin saattaa mahdollisesti syntyä hopeaminkkejä joulun kieppeillä, niin pääsee itsekin väriä tutkailemaan. :)

anemones

#121
Sitä mä vähän veikkasinkin. Kuitenkin vaan kerran mulla syntynyt luonnonvalkoisia ja siitäkin on monta vuotta. Samalta ne kyllä näytti jo poikasena.
Anemone's hermeliinikanit
sk+engl.crest marsut | syyrianhamsterit
Anemoneniityn saksanpaimenkoirat ja australianterrierit
Päivien paisteena myös 2 kesyrottaa, 2 kotikissaa ja akvaario.

MortimerRiddle

#122
Miksi normaalin värisillä hamstereilla on pienet valkoiset 'merkit' mahassa? Jokaisella se on erimuotoinen ja kokoinen... Tämä on kiinnostanut minua jo pidemmän aikaa.


//OK, kiitos asian valaisemisesta!  :)
Suffeli-talvikko, s. 14.10.13

Mustikkamaan

#123
Ne on ihan puhtaasti värivirheitä. Niitä on joka värillä, joillakin on ihan pieni, joillakin iso ja joillakin ei ollenkaan. Isoista tulee miinusta näyttelyissä, pienistä ei.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

jonna

#124
Voiko hopsu todella olla näin punerva ja omituisen värinen  :D  :D

Tässä värisävy lähinnä todellisuutta:




Olen nähnyt toki kellertäviä heterotsygootihopsuja, mutta tällä tuo naaman väri on ennemminkin punertava kuin kellertävä. Ihan eri kuin "normaalihetskulla".
Isä on musta vn ja emä hopsu (homotsyg.).

spiudeli

#125
Mikä väri mahtaa olla? Vanhemmat emä lks normaali vkkk ja isä Musta.



http://www.petsie.fi/pet.php?petid=1480 ... &showAll=1

tiiahei-

#126
En tienny yhtää minee tän laittaisin joten laitan sen tänne :) Voisko joku ihana ihminen(mielellään joku jolla on kokemusta hamstereista :D) kertoa minulle minkä värinen tämä hamsterinini on: http://www.petsie.fi/pet.php?petid=1474 ... etid=90576 Omasta ja parin muun mielestä mielestä hän olisi: lk hunaja-kyyhkynharmaa. Mutta mitäs mieltä te olette. Katsokaa myös tämä kuva, jossa näkyy (jos osaa katsoa) keltaisia laikkuja selässä: http://www.petsie.fi/pet.php?petid=1474 ... etid=90576 - Kiitos jo etukäteen

KaisaM.

#127
Stella taitaa olla lk kyyhkynharmaa kilpikonna, laikkuja on vaan todella vähän. Suloinen neiti.  :lov
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

tiiahei-

#128
Kiitos paljon <3 Itelläki kävi tuo myös mielessä, mutta mukava saada siihen varmuus :)

anemones

#129
Mun silmään näyttää normaali-tenavalta. :)
Anemone's hermeliinikanit
sk+engl.crest marsut | syyrianhamsterit
Anemoneniityn saksanpaimenkoirat ja australianterrierit
Päivien paisteena myös 2 kesyrottaa, 2 kotikissaa ja akvaario.

Mustikkamaan

#130
Must näyttää hopeanharmaalta, et iskä olis hopsumusta sit.

Ja toi Jonnan hopsu on must ihan tavis hopsu, karvanvaihdossa vaan saattaa olla tollai läikikäs.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

spiudeli

#131
Juu, ite uskon hopsuun eniten koska väri on päivä päivältä harmaampi, periaatteesa mahotonta että tosta yhistelmästä kuulemma sitä ois voinu tulla mut en usko sen olevan itekkään normaali koska se ei kellerrä mistään kohtaa.

Mustikkamaan

#132
Jos on kertakaikkisen mahdotonta että se on hopsu, niin se voi olla sellainen äärimmäisen huono normaali - tuon kuvan perusteella ei kuitenkaan siltä näytä, mun koneella ainakaan.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

GaneshaX

#133
Ei näytä kyllä yhtään norrelta, mä sanoisin kanssa, et hopsu.
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Ninde

#134
Joo ei ole normaali missään nimessä.